Hallo allemaal,
Je kunt de Dev Blog >hier< vinden :)
Commentaar of feedback kun je daar achterlaten als je wil.
Alvast bedankt! :D
BB_Silryn
Afdrukvoorbeeld
Hallo allemaal,
Je kunt de Dev Blog >hier< vinden :)
Commentaar of feedback kun je daar achterlaten als je wil.
Alvast bedankt! :D
BB_Silryn
leuk, ik hoop dat pve er ook bij is, maa ivnd hert nergens hee duidelijk terug :)
de link "hier" werkt helaas niet :p
De link moet verwijzen naar: http://forum.thesettlersonline.com/t...421#post268422
Dat is de 2e post in zelfde topic, dus de informatie is wel beschikbaar.
@BB_Silryn: ik zou de tekst nog even door lezen, er staan nog al wat spelfouten in
Waarschijnlijk zullen spoedig veel spelers op een hoog level het spel inderdaad min of meer verlaten, om door o.a. Tymy genoemde redenen.
In deze post wordt gevraagd om commentaar en feedback. Als je die dan, op een beschaafde manier geeft, worden die posten binnen een paar uur verwijderd. TSO kan nog steeds geen kritiek verdragen.
Waar is mijn post gebleven?????? Als er alleen maar positieve feedback gegeven mag worden zet dat er dan even bij, kan ik me de moeite verder besparen
nou heb ik niet de moeite genomen de avonturen te testen maar als je idd bij pirateneiland het graniet verlaagt heb je meer beginnende spelers ermee dan gevorderde. dat zou ik zo laten als het is. al vind ik persoonlijk het inwisselen van wapens voor ruwe grondstoffen een goed idee
Het is een leuk iets voor de spelers die hier dan misschien op zaten te wachten, maar ik mis iets denk ik.
Er wordt aangegeven dat "tijdelijk de optie er komt om gebouwen gratis te verplaatsen" dit is leuk als je er plek voor hebt.
Meeste hoge spelers zullen die plek niet eens hebben.
Dus waarom niet eerst die "extra" stukken eiland erbij, denk dat men daar veel blijer mee gaat zijn dan eerst dit toe te passen op het spel.
Persoonlijk zou ik ook liever eerst die extra ruimte erbij willen voor ik ook maar ga overwegen om hier aan mee te gaan doen.
Tenslotte ben je daar ook weer extra inwoners voor nodig om die troepen aan te kunnen maken.
Dus ik blijf erbij eerst extra ruimte op eigen eiland en dan pas pvp.
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is, blijven de oude avonturen zoals we die nu gewend zijn ook in het spel of gaan die er ook uit.
Of worden die ook aangepast naar de nieuwe opzet van de nieuwe "uitdagende" avo's zoals jullie dat zo mooi aangeven ?
Oftewel is het leger wat we nu hebben nog wel te gebruiken in de komende tijd ?
Eindelijk komt PvP. Het heeft wel wat lang geduurd maar einde is inzicht. Ik kan pas feedback geven als ik het zelf ervaren heb dus....laat maar komen die PvP :)
timy, als je het je kunt veroorloven 100k graniet op voorraad te hebben dan hoef je niet te piepen over beetje minder op pirateneiland.
Ik vind dat je errrggg uit de ogen van de efficiƫntie speler kijkt.
Misschien wordt het spel wel aantrekkelijker als de avonturen die nu overaantrekkelijk zijn beetje minder worden, waardoor het leuker wordt om avonturen af te wisselen.
Daarnaast zijn een paar dooien extra op level 50 na de invoering van enerzijds MMA en anderzijds de intussen 3e set dorpsscholen absoluut geen issue.
En wat betreft guides en luie spelers, tja, als je perse de minste dooien wilt ga je rekenen als de kampjes steeds wisselen van inhoud, maar je kunt ook gewoon erop klappen en kijken hoever je komt.
Als je het gevechtssysteem doorhebt, kun je met een beetje hoofdrekenen al gauw een aardige legersamenstelling verzinnen, niet perfect maar wel goed genoeg.
vraag me nu af of de aankomende verandering een verbetering is.
Pluspunt: geen wapens in de loot (dat 99% van de kanonnen in het spel uit loot komt is natuurlijk een ontwerpfout)
vraag: alle eenheden en productiewijzigingen lijken weinig toegevoegde waarde te hebben. Eerst een grote rimpeling waarbij iedereen zijn zorgvuldig gebouwde economie moet herinrichten en alle guides updaten en daarna gewoon weer hetzelfde riedeltje
En daarnaast, alle goede bedoelingen ten spijt, het lijkt toch weer sterk op een "googlevertaling" dat hele blog dat is toch jammer
Het tweede kopje: "Als Eerste al" ????? Dat is toch geen Nederlands? Ja letterlijke vertaling van "Das Wichtigste zuerst", maar we zeggen toch gewoon "Ten eerste" of nog beter vertaald, "Het belangrijkste eerst"
Ik zie nog wel meer kromme zinnen, zal niet alles gaan noemen hier omdat de strekking duidelijk is, maar zou toch anders vertalen:
Aanvalspiek: Klinkt als iets voor op de kerstboom is het niet gewoon een speer? De sceptor lijkt me een knots of ploertendoder
Strijdgevoelburcht? Wat is dat voor iets? Het duits zegt Nahkampffestung het engels Melee Stronghold. Er is geen letterlijke vertaling van, maar zou het niet beter zijn iets herkenbaars er van te maken? Een wachtpost? of Is dichterbij het originele woord: Infantrieburcht, Soldatenfort?
en ook Bereik burcht? (Fernkampffestung / Ranged Stronghold) is wellicht meer een schutterstoren?
Epic Raid avonturen zijn in het huidige spel gewoon Epische avonturen en niet "Epische overvaleenheden avonturen"
Kruisboogmannen heten op dit moment in het spel kruisboogschutters
Dank voor de aanvullingen, ik zal ze aanpassen. Dit is de tekst die ik voor mijn neus heb gekregen, en sommige dingen kon ik weinig van maken -lees, er is mij geen verdere aanvulling vermeld dus dit mocht ik zelf uitvogelen wat alles was-.
Haha, wordt tijd om zelf het spel te gaan spelen ;-)
Maar sommige dingen zoals "Nahkampffestung" hebben ook geen 1:1 vertaling in het Nederlands. Wellicht leuk om bij nieuwe toevoegingen in de toekomst vast een "vertaal/suggestie" topic te openen. (als iets bijvoorbeeld op test beschikbaar komt).
Dat vind ik eigenlijk wel een ontzettend goed plan :D!
Ik ben al druk aan het spelen inmiddels. Helaas level je uiteindelijk niet meer zo snel :P
Er bestaat al heel lang een dergelijk topic
http://forum.thesettlersonline.nl/th...n-woordgebruik
mag ik nog even weten waarom een eerder bericht van mij, en naar ik hoor ook van andere spelers, zonder opgaaf van reden uit dit draadje verwijderd is??
Zijn de "nieuwe" loottabellen van de oude avonturen al bekend?
Inderdaad, eindelijk PVP... kan ik eindelijk ECHT kappen met het spel...
Alle militaire herzieningen maken het er ook niet leuker op, grondstoffen voor de wapens ipv wapens zelf... welke speler met een gevuld eiland kan en wil nog ombouwen naar bijvoorbeeld damasceense wapen-keten??
Ik verwacht dus heel veel lvl 50 spelers die nu echt de knoop gaan doorhakken en stoppen.
Voor de beginnende speler is het echter wel weer een leuke uitdaging. Die start namelijk met een mooi leeg eiland :)
Twee keer Zwarte Ridders gespeeld met de nieuwe loot. Bleu Byte begrijpt geloof ik echt niet dat je een spel speelt om fun te hebben. Zo'n avo ben je na 10 keer wel op uitgekeken. Maar de loot was voorheen een uitdaging. Kon tegenvallen maar soms ook heel waardevol.
En dan nu wat je van de nieuwe loot kan verwachten. Ongeveer een compensatie voor de geleden verliezen, dat is de regel waarmee BB de nieuwe loots mee heeft vastgesteld.
Dus niets doen levert je ongeveer net zoveel op als een avo spelen. Wow, wat een uitdaging. Wat een fun.
Bedankt BB voor deze ENORME vooruitgang, en het ENORME plezier wat we nu gaan beleven aan het spelen van avo's.
Wel in een ander spel dan.
Een zieke geest heeft daarbij ook nog bedacht dat het een goed idee is om de graniet nog verder af te knijpen. in de loots en zoektochten kan je de helft minder graniet verwachten als voorheen.
Het spel heeft nu het stadium bereikt dat er vrijwel niets leuks meer in zit. PvP is geen echt PvP. De oude avo's spelen als lvl 50, waarom zou je dat nou nog willen doen?
Ik ben bang dat heel veel lvl 50's gaan afhaken. En beginnende spelers ook, voor die spelers is de weg om iets tot stand te brengen nu gigantisch stroperig geworden.
Ik hoop van ganser harte dat alle spelers die jarenlang "gezeurd " hebben om PvP in TSO ipv een PvP-spel te gaan spelen, nu in extase zijn. Ik vond het prima zoals het was, daarom speel ik TSO, en geen Grepolis. Economie optimaliseren, af en toe een avontuur, beetje rondhangen in verschillende chats, kortom, een leuk en ontspannend tijdverdrijf.
De makers hebben in al hun wijsheid het spel compleet veranderd, waarom bv ook nog eens de bestaande avonturen en de loot aanpassen?? Mijn overtuiging is dat wanneer de ontwikkelaars het spel net zo intensief zouden spelen als wij, of als ze op z'n minst naar feedback zouden luisteren, dit niet gebeurd zou zijn. Wanneer de overgrote meerderheid op alle servers not amused is ligt het wat mij betreft niet aan ons.
Ik ga die PvP-missies doen omdat een van mijn doelen is het missieboek leeg te houden, maar dan ben ik er klaar mee.
PS: Fijn dat vanuit BB ook zo alert gereageerd wordt op tig topics en pagina's vol met vragen en bugmeldingen. Het laatste bericht van onze toen nog enthousiaste CM is alweer van 2 weken geleden....
Tjongejonge. Ik ben wapens aan het maken in het arsenaal. Setjes van 25 met een buf erop, telkens 1 setje van iedere soort.
Een verslag: aanvalssabels zijn bijna klaar, nog 2 minuutjes. Na een minuut of 3 kijk ik weer, de sabels zijn klaar en de pieken zijn in productie. Terwijl ik het schermpje bekijk loopt de boel vast,het groene balkje staat stil. Ik klik dicht en open , het arsenaal is weer sabels aan het maken en staat nu op 17/25.
Paar minuutjes later: de sabels zijn wonder boven wonder klaar, de pieken bijna, ik kijk het even aan en zowaar, zonder problemen begint ie na de pieken aan de bogen. Bij boogje numero 2 stopt ie weer, schermpje dicht, weer open en ja hoor, boogjes staan met z'n 25en in de wachtrij want is nu bij piek nummertje 21. 't Is een boeiend schouwspel maar lijkt me toch niet helemaal, correctie, helemaal niet zoals het hoort.
Bij mij annuleerde een bestelling in het arsenaal toen ik ging kijken waarom het zolang duurde. Ik doe voorlopig maar niks meer aan dat nieuwe spul. Wil graag plezier aan het spel beleven ipv van mij steeds zo te ergeren.
Echt luisteren naar hun spelers doet BB niet. We vragen al jarenlang om dat schuifje voor 25 eenheden in de barakken te verwijderen en wat doen ze? Er komen 2 gebouwen bij met schuifjes waar je per 25 eenheden moet gaan produceren. Echt te belachelijk voor woorden. Voor 25 cavalerie heb je 150 sabels nodig, maak dan dat schuifje minimaal 150 groot. Minder dan dat is echt zinloos RSI kweken bij je spelers. Niet van deze tijd dit amateuristisch gedoe.
Het probleem van de 25 stuks is niet goed op te lossen bij BB, dat vergt te veel communicatie met de server, en dat kan de server niet aan. Dat hebben ze gezegd in een meet and greet interview op een beurs. Staat hier wel ergens op het forum.
Maargoed ondertussen verzinnen ze wel allemaal andere troep wat niet door de server kan, en dat mag dan wel haha :)
Ik wil een verzoek doen voor volgend jaar.
Om de missie kwijt raken speel ik 1x PvP. Daarna waarschijnlijk nooit meer. Op de testserver vond ik het al niet leuk, maar nu al helemaal niet meer.
Kan er een mogelijkheid worden gegeven om die nieuwe generaals uit je stermenu te verwijderen en/of die kampen op het thuiseiland te laten verdwijnen? Klein kruisje rechtsboven in het icon?
Alvast bedankt voor de moeite.
Ster menu zal niet lukken denk ik Nel, die gasten van je eiland afhalen kan denk ik door ze weg te sturen, zorgen dat ze bij terugkomst geen plek hebben om neer te strijken, en dan staan ze in je ster.
Eigenlijk maken ze precies de verwachtingen weer waar bij BigBug.
Je krijgt een update en daarna gaat de server over de zeik en heb je weer wat heerlijke bugs erbij.
Dus eigenlijk doen ze het best goed bij BB.
Ten eerste alvast: geen zorgen - je eiland blijft veilig!
PvP zal geen effect hebben op je thuiseiland. Het is een extra functie.
ik vind he tspijtig dat pvp toch enigszins invloed heeft op je normale spe, zo kun je bvb net een avontuur zelf staten als je op expedetie bent, nochtthans zoals hierboven is gezegd, zou het ene extra functie zijn, dus niet te vervanging van, en in geval van avonturen spelen is dat dus wel :( ik mot er wel bij zeggend atik nit wet hoe het zit als je werkeljk kolonies hbt of die dan ook invloe dhebben op je normal gng van avonturen doen, als dat wel zo zal zijn dan onthoud ik mij wsl van pvp
Zo'n kolonie heb je voor 6 dagen als niemand hem van je afpakt. Is het dan zo dat er 6 dagen een slot zit op je normale avonturen? Of begrijp ik ook dit verkeerd.
ik hoo niet dat eht zo loopt zou ecth wel spijtig zijn
nee want je kan 4 kolonies tegelijkertijd hebben
max 6 als je edels of moedpunten oid uitgeeft
Ben al klaar met mijn kleine verlaten kolonie, de Maarschalklimietteller (mooi scrabbel woord..) staat op 4 terwijl die gasten nog gewoon "thuis" zijn. Kan dus niet aanvallen of een ander avo beginnen. Zucht..
tekstfouten in de beschrijvingen van de expeditiezoektochten
http://prntscr.com/5c5ng7
Ow ja, er is iets grondig raar in het arsenaal en de legeracademie, opdrachten worden afgerond, maar zijn dan niet beschikbaar voor een vervolg stap (hetzij wapens uit het arsenaal zijn niet beschikbaar om te trainen in de academie, hetzij troepen uit de academie zijn niet beschikbaar voor maarschalk) maar gaan nog eens opnieuw starten. (wel ergens random in het aantal, niet vanaf 1)
Daarnaast verdwijnt regelmatig de opdrachten in de wachtrij uit de academie.
Vandaag met PVP een kolonie verloren. Dat kan gebeuren. Echter wat schept mijn verbazing, ik krijg heel veel loot, ongeveer gelijk aan wanneer je een kolonie in neemt. Is dit normaal?
Had ik ook, maar bij het verliezen van de kolonie kreeg ik wel moedpunten, terwijl ik bij het overwinnen er geen had gekregen.
Helaas stond mijn kolonie bovenaan de lijst van aan te vallen objecten "vermoed ik" want bij de 3e aanval binnen 1 dag was ik hem kwijt.
Heeft dus niet veel gs opgeleverd, maar was een aardig testje. Verdere tests wacht ik ff mee tot na de volgende update. Ga me nu weer richten op de Kleermakertjes die zijn nu wat mij betreft goed in balans, en zorgen weer voor wat uitdaging door de sterkere kampen.
Ben er helemaal mee eens. Ruimte komen de meesten te kort.
kosten liggen een stuk boven de opbrengsten dus hier moet een betere verhouding in komen
volgens mij is de settleraangroei ook stuk
af en toe heb ik "ineens" 300 settlers erbij gevoelsmatig. Met 4 L5 dorpsscholen zou ik er 240 per dag krijgen en nog eens 98 uit het burgermeesterhuis. Ik laat de loot in de email staan omdat ik die settlers niet kwijt kan...
Heb nu weer 343 vrij settlers terwijl ik vannochtend alle vrij mannetjes in de barak gestuurd hebt. En vannochtend had ik er ook al zo veel terwijl ik dacht de barak gevuld te hebben...