De afgelopen twee dagen in zeeland gezeten (Renesse), en TSO gespeeld op een 6 jaar oude tablat PC (ASUS Tablet T300 Chi).
Tablet
Op deze tablet is windows 10 Pro geïnstalleerd.
Windows
In deze tablet zit dus een Intel Core M-5Y10c CPU met een snelheid van 0.80 GHz met maar 4 Gb geheugen en 500Gb SSD schijf.
Tijdens het spel ziet dit er als volgt uit:
Processor
Met deze specs van deze tablet, kan ik ook een avontuur spelen, en speel dus een Houthakker met Blocks:
Houthakker
Heb het avontuur uitgespeeld, zonder verlies van MM en Besiegers, en alleen de normale verliezen.
Dus geen generaals naar kampjes gestuurd wat niet de bedoeling zou moeten zijn.
En aan het eind kan ik de ingame mail openen om de loot te bekijken:
Loot Houthakker
Als extra heb ik een traceroute gedaan naar de server van thesettlersonline:
traceroute
Op regel 5 staat een url beginnend met i3d, welke een nederlands bedrijf is welke een partner is van Ubisoft.
i3d is de hosting partij van thesettlersonline.nl spel, maar zal wereldwijd alle servers van thesettlers hosten.
Als geheel ook nog even een speedtest gedaan vanuit de betreffende locatie:
Speedtest
De game is dus speelbaar op een PC, waarvan ik niet gedacht had dat dit mogelijk was, de internet verbinding was uitstekend.
Ik ken in mijn gilde personen met een super PC, en zeggen zelf dat het spel niet speelbaar is en zeker geen avonturen kan hebben.
Waarom dat zo is, ik ga nu twijfelen in dat soort omstandigheden aan de kwaliteit van de internet verbinding.
En ja als je het spel ziet draaien op de tablet, dan om de seconde zie je het zandlopertje.
Ik zal ook regelmatig moeten restarten, en het eiland opbouwen kost wat tijd.
Ik zou zeggen kijk vooral naar je eigen PC configuratie en naar de internet verbinding c.q. de reactie tijd naar de thesettlersonline server.
Als het met deze tablet kan, dan moet het met elke PC configuratie mogelijk moeten zijn.