Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: goudmijnen nutteloos?

  1. #1

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    13
    Wereld
    Woestewoud

    goudmijnen nutteloos?

    Ik heb wat rekenwerk gedaan, en begin ernstig te twijfelen aan het nut van een goud-productie-lijn. Het grootste probleem is dat een goudmijn maar 300 erts heeft. Aangezien een smelter 2 erts gebruikt om 1 staaf te maken, en een muntenmaker het presteert om vier staven te gebruiken voor 1 munt, is het het gewoon niet waard. 300 erts (even zonder boosten) levert 37,5 munt op. Als ik even de smelter en het munthuis buiten beschouwing laat, omdat die blijvend zijn, en dus uiteindelijk misschien hun gebruikte grondstoffen zo terug kunnen verdienen, spendeer je aan die 37,5 munten 1400 hardhout, 1400 marmer en 1500 gereedschap. Nu heb ik zelf een zeer goede productie van deze spullen, dus marmer en hout verkoop ik voor 20 munten per 400 stuks. Gereedschap is niet zo gewild, meestal zit ik daar op de 10 munten per 400. Al met al betekent dat dus dat ik voor een goudmijn 177,5 munten aan grondstoffen gebruik. Een netto verlies van 140 munten! En ja, de handel is wel zo stabiel dat ik die grondstoffen kan verkopen in een nog kortere tijd dan dat mijn goudproductielijn de miezerige 37,5 munten maakt. Dus ik heb m'n goud ook nog eens eerder!

    Alleen als ik continue buf, dus echt geen seconde de zowel de mijn, als de smelter, als de muntenmaker te eten geef, krijg ik 300 munten (600 erts uit de mijn, worden ook 600 staven, en 300 munten) waarbij je dus ook weer een hoop grondstoffen kwijtraakt om te buffen, die je ook nog zou kunnen verkopen. En het eigenlijk onmogelijk is om al die dingen dag in, dag uit gebuffed te houden. Een goudmijn is dus op deze manier echt niet rendabel. Pas als een mijn ongeveer 1500 erts zou bevatten, is het de moeite waard. Maar goed, dat is nu alleen maar te doen door echt geld er tegenaan te gooien, en dat vind ik erg zonde.

    Gewoon niet doen dus die mijnen, en lekker handelen?

    Op zich een goed idee, alleen jammer dat uiteindelijk de munten op zijn, omdat ze niet meer gemaakt worden.

    Dus wachten tot de handel aantrekt? Als hout en steen spotgoedkoop zijn, is de mijn wel weer rendabel.. Maar ondanks het feit dat er heel veel producenten zijn, zie ik het nog niet gebeuren.

  2. #2
    Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    969
    Wereld
    Woestewoud
    Hallo Thorgalson,

    Er zijn velen mensen die dit ook vinden. Momenteel is het ook nog niet rendabel om een goudmijn te hebben.
    Wanneer wel zou je dan denken? Dat zal ik je vertellen:
    Vanaf lvl 30, dan ga je avonturen spelen, waarbij je ''refills'' krijgt. Hiermee kun je gratis je goudmijn bijvullen met goud. (momenteel heb ik nog 1800 goudrefill) Als je dus de mijn blijft refillen met het goud, dan heb je later winst.

    2e probleem is de handel. Momenteel kun je je goederen tegen veel munten verkopen. Dit zal later niet meer zo zijn. Kijk maar naar de Engelse server. Je krijgt daar minder snel veel munten binnen.

    Dus onthoud -> Goudmijn lvl 5 -> constant buffen -> mijn refillen i.p.v. leeg laten lopen en opnieuw bouwen

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.