Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Mail van UBISOFT in omloop om wacht woord te wijzigen ..... Klopt dit ???

  1. #1

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    huis met een dakkie gelukkig
    Berichten
    153
    Wereld
    Woestewoud

    Mail van UBISOFT in omloop om wacht woord te wijzigen ..... Klopt dit ???

    Beveiligingsupdate betreffende jouw Ubisoft account
    - stel een nieuw wachtwoord in


    Beste Ubisoft-lid,

    Wij hebben onlangs geconstateerd dat er via één van onze websites onrechtmatig toegang is verkregen aan enkele van onze systemen. Wij hebben direct stappen ondernomen om deze toegang te blokkeren, het incident te onderzoeken en de veiligheid van deze systemen te waarborgen.

    Tijdens dit onderzoek is gebleken dat er illegaal data van onze database is onderschept, inclusief gebruikersnamen, emailadressen en gecodeerde wachtwoorden. Wees ervan verzekerd dat Ubisoft niet in bezit is van persoonlijke betaalinformatie en dat jouw creditcardgegevens veilig waren tijdens de inbraak.

    Als gevolg raden wij aan om het wachtwoord voor jouw account te wijzigen:
    XXXXXXX


    Klopt deze mail ?, ik heb de mail niet open geklikt of een link gevolgd, wil eerst weten of dit klopt voor ik werkelijk mijn ww ga veranderen
    graag reactie van een mod of skelrill .

  2. #2

  3. #3
    Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    969
    Wereld
    Woestewoud
    Mooi, heb mijn wachtwoord nu veranderd in vaatwasser12

  4. #4
    Appeltaart's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    404
    Wereld
    Woestewoud
    doet het niet poegel :P
    Er kan niet genoeg Appeltaart in de oven zitten

  5. #5
    Roodstaart's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Ergens in NL
    Berichten
    343
    Wereld
    Woestewoud
    Heb de mijne ook maar gewijzigd in:

    Meubelfabrikantenbijeenkomst

  6. #6
    Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    969
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appeltaart Bekijk Berichten
    doet het niet poegel :P
    Haha Was het wachtwoord van iemand die bij mij in de klas zat.

  7. #7

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    Zou graag een bevestiging van Skelril hierover hebben. Heb de mail ook gehad, maar totdat deze is bevestigd zou ik iedereen toch dringend willen adviseren om hun wachtwoord via het profiel hier te wijzigen en niet de link in de mail te volgen. Voor mij valt deze onbevestigd onder phising.

    edit: krijg net bevestiging via de w-chat van poegel en boa, thnx beide! : http://allthingsd.com/20130702/game-...s-compromised/ en http://forum.thesettlersonline.com/t...a-new-password
    Laatst gewijzigd door kili; 02-07-13 om 20:28.

  8. #8

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    ja precies daar!
    Berichten
    62
    Wereld
    Woestewoud
    ik ga mijn wachtwoord veranderen in Ballonnenblazer )

  9. #9
    Gonzo's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    23
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kili Bekijk Berichten
    Zou graag een bevestiging van Skelril hierover hebben. Heb de mail ook gehad, maar totdat deze is bevestigd zou ik iedereen toch dringend willen adviseren om hun wachtwoord via het profiel hier te wijzigen en niet de link in de mail te volgen. Voor mij valt deze onbevestigd onder phising.

    edit: krijg net bevestiging via de w-chat van poegel en boa, thnx beide! : http://allthingsd.com/20130702/game-...s-compromised/ en http://forum.thesettlersonline.com/t...a-new-password

    helemaal mee eens

  10. #10
    Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    969
    Wereld
    Woestewoud
    Ubisoft heeft een mail rondgestuurd waarin het Uplay-gebruikers aanraadt hun wachtwoord te veranderen. Recent is het online systeem namelijk binnengedrongen geweest door een externe bron die daar geen toelating voor had, en zaken als gebruikersnamen, e-mailadressen en versleutelde wachtwoorden zijn buitgemaakt. In principe is er dus niet meteen een groot gevaar, maar je wachtwoord veranderen uit voorzorg is aangeraden. Betalingsinformatie, zoals kredietkaartgegevens, worden niet bijgehouden door Ubisoft en zijn dus ook niet ontvreemd.

    Ubisoft zou het lek inmiddels al gedicht hebben en onderzoekt de zaak verder. Men verontschuldigt zich voor het ongemak en verzekert ons dat onze privacy een prioriteit blijft.

    EDIT: Ook officieel op het forum bevestigd nu
    Laatst gewijzigd door Poegel; 02-07-13 om 20:52.

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.