Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: [Ervaring] Zonen vh Veld: Blockfun!

  1. #1

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    247
    Wereld
    Woestewoud

    [Ervaring] Zonen vh Veld: Blockfun!

    Zonen van het Veld "Blockfun" versie

    Door velen een gehaat avontuur omdat je veel rekruten verliest, al helemaal als je niet blockt en zeker als je geen cavalerie wil verliezen.
    Ben je wel liefhebber van blocken én vind je 220C verlies af en toe acceptabel, dan is er echter gewoon een spannend avontuur van te maken. Ik durf wel te beweren het leukste avontuur om te spelen! (niet het goedkoopste). En kijk even naar de totale verliezen. Niet heel schokkend hoor voor 33k XP en toch ook kans op muntjes in de loot.

    Een voordeel van deze variant is dat er geen 1R blocks in zitten. Er zijn wel een aantal aanvallen met 2 waves. Door hiervoor je snelle generaal te gebruiken kan je al na 2 uur door. Heb je meer dan 3 langzame generaals kan je nog harder doorwerken.

    Heb ik al het onderstaande zelf bedacht? Nee hoor, net zoals de meeste guides komt de inspiratie uit Tage (Killste) en DSO (zie credits onderaan) en daaraan heb ik zelf nog wat verbeteringen gedaan. Met veel dank aan Antadriana voor het testen (en offeren van troepen).


    Benodigdheden:
    Drie NORMALE generaals
    Eén GEHARDE generaal (200 eenheden uit de shop, snel dus)
    Eén VETERAAN generaal (250 eenheden uit de shop)

    De geharde generaal kan je uiteraard ook vervangen door een veteraan


    Benodigde Troepen:

    1 Geharde, 1 Veteraan
    Benodigd: 669R, 265M, 225S, 249e, 127XB, 635 C (+ 160 K)
    Gemiddeld verlies: 525R, 267M, 105S, 220C
    * Gebaseerd op XB versie met inzet van M en S. Heb je kanonnen of offer je sowieso liever wat meer R dan kan je daar in variëren. Zorg voor wat extra R dan..


    2 Veteranen
    Benodigd: 643R, 230M, 200S, 249e, 127XB, 635 C (+ 160 K)
    Gemiddeld verlies: 588R, 233M, 81S, 220C
    * Gebaseerd op XB versie met inzet van M en S. Heb je kanonnen of offer je sowieso liever wat meer R dan kan je daar in variëren. Zorg voor wat extra R dan..

    Let op: als je wilt doorwerken moet je het grootste deel van de cavalerie (min. 571) al klaar hebben bij aanvang van het avontuur. Rekruten kunnen dan
    eventueel onderweg bijgetraind worden.



    Tijd om ten strijde te trekken!




    Generaal positie G1




    Let op de volgorde van versturen is van 1-5 (Hoe logisch wil je het hebben). Voor de volledigheid: we vallen dus beide leiders tegelijk aan. De sector is pas veroverd als beide leiderskampen verslagen zijn. Stuur alle generaals direct na elkaar.

    Kamp 1: NORMALE generaal, 2S, 2e, 194C

    Kamp 2: NORMALE generaal, 25S, 64e,

    Kamp 3: GEHARDE generaal, 50S, 80C, 70XB, (gemiddeld verlies: 46S)
    Kamp 3: VETERAAN generaal, 20R, 25S, 1e, 124C, 80XB, (gemiddeld verlies: 20R, 22S)
    Kamp 3: VETERAAN generaal, 97R, 1e, 80C, 72XB, (gemiddeld verlies: 84R)

    Kamp 4: NORMALE generaal, 1S, 3e, 195C

    Kamp 5: VETERAAN generaal, 50R, 30S, 170e (gemiddeld verlies: 50R, 25S)


    Generaal positie G2

    Eerst een gewone aanval waarmee kamp 10 wordt uitgeschakeld. De positie van je generaal maakt niet veel uit zolang je maar niet onderschept wordt door andere kampen.
    Kamp 10: VETERAAN generaal, 31R, 1e, 203C, 15XB (gemiddeld verlies: 27R)


    Leiderskamp 12: heb je niet meer dan de minimale 5 generaals dan kan je de 1e wave met een snelle generaal doen en kan je over 2 uur verder spelen. (tussendoor troepen halen?) heb je meer dan die 5 generaals plaats doe dan wave 1 vanuit een positie net achter het onderstaande block. (Met een generaal die je niet gebruikt in volgende block!). Je kan dan meteen door met de volgende aanval.

    Kamp 12-1: willekeurige generaal, 60C, (gemiddeld verlies: 60C, deze generaal slaapt dus 2-4 uur)

    Kamp 12-2: VETERAAN generaal, 90R, 4S, 1e, 84C, 71XB (gemiddeld verlies: 87R, 0,3S)
    Kamp 12-2: VETERAAN generaal, 40M, 4S, 71C, 135K (gemiddeld verlies: 37M, 0,2S)

    Of heb je haast dan kan je dit kamp in 1x doen:
    Kamp 12: VETERAAN generaal, 49S, 1e, 105C, 96XBK (gemiddeld verlies: 48S, 64C, let op: C verlies kan oplopen tot 84)
    Kamp 12: VETERAAN generaal, 48S, 1e, 60C, 80K (gemiddeld verlies: 42S, 60C)





    Wederom een block met aanval op 2 leiders. Het lastige hier is dat de generaals niet zoals gebruikelijk achter elkaar gezet kunnen worden en achter elkaar verzonden kunnen worden. (In het zuiden is nu eenmaal de oceaan en te ver naar links staan levert onderschepping door kamp 9 op).
    Gebruik een stopwatch of horloge met secondewijzer. Stuur de aanvallen op 11, 13 en 14 direct achter elkaar. Wacht 15 seconde, stuur de generaal naar kamp 15. Wacht 24 seconde stuur naar kamp 16

    Kamp 11: NORMALE generaal, 1r, 27S, 44e

    Kamp 13: NORMALE generaal, 163C

    Kamp 14: GEHARDE generaal, 35M, 1e, 70C, 94XB (gemiddeld verlies: 34M)
    Kamp 14: VETERAAN generaal, 52R, 2S, 94C, 102XB (gemiddeld verlies: 43R)

    Kamp 15: NORMALE generaal, 12S, 188C

    Kamp 16: VETERAAN generaal, 30R, 35S, 185e (gemiddeld verlies: 30R, 26S)
    Kamp 16: VETERAAN generaal, 70M, 2S, 178e (gemiddeld verlies: 70M, 0.2S)
    Kamp 16: VETERAAN generaal, 89R, 1e, 160K (gemiddeld verlies: 76R)


    Generaal positie G3

    Een bekend block voor diegenen die Killste spelen, alleen nu gaan we kamp 18 én 19 overslaan. Stuur alle generaals gewoon achter elkaar, stuur de aanval die bedoeld is voor kamp 21 naar kamp 23.
    Zodra er melding van onderschepping (door kamp 19) komt ga je terug naar je thuisland. Kom je daarna terug in het avontuur zie je dat de aanval gewoon naar het goede kamp gaat.




    Kamp 20: NORMALE generaal, 110S, 90C

    Kamp 22: NORMALE generaal, 18S, 31e, 149C

    Kamp 21 (sturen naar 23): NORMALE generaal, 116e

    Kamp 23-1: GEHARDE generaal, 50C (verlies 50C)
    Kamp 23-2: VETERAAN generaal, 40M, 12S, 1e, 72C, 125XB (gemiddeld verlies: 40M, 6S)
    Kamp 23-2: VETERAAN generaal, 45M, 4S, 71C, 100XB, 30K (gemiddeld verlies: 45M, 0.6S)
    (Heb je vier langzame generaals kan je dit block altijd op de Tage-methode spelen (http://forum.thesettlersonline.com/t...l=1#post189546))

    Generaal positie G4

    Leiders 24 en 25 kunnen we nu van achteraf aanvallen zonder onderschepping

    Kamp 24: VETERAAN generaal, 45R, 4S, 1e, 85XB, 115C (gemiddeld verlies: 43R, 0.2S)

    Kamp 25: VETERAAN generaal, 110R, 1S, 139e (gemiddeld verlies: 96R)
    Kamp 25: VETERAAN generaal, 50M, 15S, 185e (gemiddeld verlies: 50M, 5S)
    Kamp 25: VETERAAN generaal, 89R, 1e, 160K (gemiddeld verlies: 76R)


    Stel nu je generaals op volgens onderstaand plaatje.



    Kamp 28: NORMALE generaal, 163C

    Kamp 30-1: GEHARDE generaal, 60C (verlies 60C)

    Kamp 30-2: VETERAAN generaal, 45R, 23S, 1e, 114C, 67XB (gemiddeld verlies: 45R, 15s)
    Kamp 30-2: VETERAAN generaal, 20R, 47M, 1S, 1e, 114C, 67XB (gemiddeld verlies: 20R, 40M)
    Kamp 30-2: VETERAAN generaal, 40M, 4S, 71C, 135K (gemiddeld verlies: 37M, 0.2S)

    Generaal positie G5

    Nog maar 2 zone's te gaan. Eerst schakelen we 35 uit.

    Kamp 35: VETERAAN generaal, 82R, 2S, 1e 105C, 60XB (gemiddeld verlies: 75R)




    Hierna kamp 37. Plaatsing komt zeer nauwkeurig, maar dan kruipen we precies tussen het onderscheppingsveld van 36 en 38 door.

    Kamp 37: VETERAAN generaal, 140R, 2S, 108e, (gemiddeld verlies: 126R)
    Kamp 37: VETERAAN generaal, 50R, 30S, 170e, (gemiddeld verlies: 50R, 26S)
    Kamp 37: VETERAAN generaal, 76M, 1S, 173e, (gemiddeld verlies: 73M)





    Nu de andere twee leiders uitgeschakeld zijn, een block om het laatste leiderskamp te pakken en de zone vrij te spelen
    Kamp 33: NORMALE generaal, 95S

    Kamp 40: VETERAAN generaal, 82R, 1S, 167e (gemiddeld verlies: 75R)


    Generaal positie G6

    Tijd om de lootspotter uit te nodigen. Deze kan 1 recruit op kampje 41 gooien, of het hele kampje opruimen

    Kamp 41: VETERAAN generaal, 54R, 1e, 28XB, 167C (gemiddeld verlies: 50R)



    Als kamp 41 helemaal gesloopt is kunnen we de rest blocken.
    Dit is een vrij krap block, maar het moet wel passen. Omdat we nu waarschijnlijk last hebben van lag (door de aanwezigheid van de lootspotter) is het zaak goed op te letten of de generaals ook in de goede volgorde uit hun tent kruipen. Wacht twee tellen met versturen als je hier zekerder van wilt zijn.
    Je kan 10 seconde speling kopen door de laatste aanval in 1 wave te doen en gemiddeld 22 soldaten extra te verliezen

    Kamp 42: NORMALE generaal, 8S, 65e

    Kamp 43: NORMALE generaal, 17S, 183C

    Kamp 44: NORMALE generaal, 4S, 52e, 138C

    Kamp 45-1: GEHARDE generaal, 50C (verlies 50C)
    Kamp 45-2: VETERAAN generaal, 29S, 127XB, 94C (gemiddeld verlies: 27S)
    Kamp 45-2: VETERAAN generaal, 35M, 5S, 95C, 114K (gemiddeld verlies: 35M, 1S 0.04C)
    alternatief 1 aanval:
    Kamp 45: VETERAAN generaal, 56S, 106C, 88XB (gemiddeld verlies: 49S, 50C)



    Niet goed? geen troepen terug! Alle gevechten zijn berekend met de gevechtsimulator (http://settlersonlinesimulator.com/dso_kampfsimulator/).
    Feedback is altijd welkom!

    Inspiratie uit:
    http://dso-karten.de/images/articles...1369597894.jpg
    http://dso-karten.de/images/articles..._1370140749jpg
    http://forum.thesettlersonline.com/t...l=1#post189546

    Inspiratie voor diegenen met kanonnen
    http://dso-karten.de/images/articles..._1369789235jpg
    Laatst gewijzigd door Robin_; 20-09-13 om 15:24.

  2. #2

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    ja precies daar!
    Berichten
    62
    Wereld
    Woestewoud
    Bedankt Robin_,

    Sons is mijn favoriete avontuur en ik speel er elke week tenminste 2 van.
    1400R en 220C verlies tov 33K EP is voor mij geen probleem.
    Aangezien dit 1 van de "gehate" avonturen is zijn ze door mij voor een appel en en ei op de handel te verkrijgen

    Ik gebruik altijd de kaarten van tage.

    http://forum.thesettlersonline.com/t...l=1#post189546

    Bij de volgende die ik ga opstarten ga ik zeker deze kaart eens proberen en kan je binnenkort wel een respons verwachten.

    Groeten
    Hobbeldebobbel

  3. #3

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    ja precies daar!
    Berichten
    62
    Wereld
    Woestewoud
    Inmiddels heb ik deze week 3 x “zonen van het veld” gespeeld, waarbij ik min of meer de volgorde aanhield die in de kaart van Robin_ wordt voorgesteld.
    Ik heb daarbij echter wel gebruik gemaakt van Kanonnen en die op alle leiderskampen ingezet waar dat mogelijk was. Met kanonnen beperk je gewoon het verlies aan eenheden. Daarnaast heb ik in al die setups gekozen voor Recruten i.p.v. Milities, omdat in 99 van de 100 gevallen de "waardeverliezen" bij M hoger liggen dan bij het inzetten van R
    In die 3 spellen was mijn gemiddeld verlies aan eenheden als volgt: 993R, 26M, 220C en 55S, dus in totaal 1294 eenheden. Dit komt overeen met 1534 "verlieswaarde" van de gesneuvelde eenheden.
    Om het op deze manier te spelen moet je 1100R, 35M, 645C, 300S, 101XB, 152ES en 163K (2496 eenheden) sturen.

    De vraag die echter oprijst is of een extra verlies van circa 320R opweegt tegen een verlies van 26M en 55S als je dit avontuur helemaal doet volgens de kaart van Tage/Killste.
    Als je deze link volgt, kun je voor jezelf bepalen voor welke kaart je dan kiest: http://forum.thesettlersonline.nl/th...ingen-voor-TSO
    Aannemende dat te tabel van DutcHPsych0 een redelijke weergave is van de kosten is het verlies van 26M en 55S te prevaleren boven 320R. Daarbij heb je ook het voordeel van de snellere speeltijd.

    Het grote voordeel is ontegenzeggelijk de tijdwinst die je boekt als je het avontuur volgens de kaart van Robin_ doet. Met 1 veteraan, 2 harde en 4 slome generaals kun je dit avontuur nu in 4 a 5 uur afronden, terwijl dat bij Tage/Killste toch wel het dubbele is, door de hersteltijden van je slome jongens. Ook boek je een (geringe) tijdwinst door de kortere bouwtijden in je barak van 26M en 55S ten opzichte van pakweg 320R.

    Overigens heb ik het block van G3 (het “beruchte” Killste eindblock) gewoon op “mijn oude vertrouwde” manier gedaan. Die is bij mij nog nooit misgegaan en 90 tot 110R (plus uiteraard 50C) verlies je er altijd wel in.
    Sinds ik de beschikking heb over kanonnen komt het voor dat spelers niet op mijn eiland kunnen komen. Zelf kon ik ook niet terugkeren naar mijn home-eiland toen ik het speelde. Dan wil je geen block hebben lopen (die alleen slaagt wanneer je direct terugkeert naar het avontureneiland) als je opnieuw moet inloggen. Ik althans zeker niet!
    Het niet op eilanden kunnen komen door andere spelers is al een veel langer bekend probleem dat kennelijk (net als zoveel andere bugs) gewoon niet door BB wordt opgepakt. Ook de ticket die je dan stuurt wordt "gewoon" niet beantwoord. Zal wel aan de vakantie-periode liggen denk ik dan maar.

    In de “Sons” die ik vanmorgen afrondde kwam ik ook een al veel langer bekende bug tegen die mij 2S, 83ES en 13K EXTRA kostte.
    Die verliezen zijn overigens niet hierboven meegenomen omdat die niets met de kaart, maar alles met door BB niet opgeloste bugs te maken hebben!

    Met mijn veteraan op positie G5 kilde ik eerst kamp 35 (verlies 76R). Daarna stuurde ik hem met 140R, 2S, 83ES en 25K naar kamp 37. Hij liep keurig over het vrije pad tussen kampen 34, 38 en 36 door om (zoals gepland), te verdwijnen in target-kamp 37. Daarvoor clickte ik kampen 34, 38 en 36 aan en “zag” mijn veteraan precies langs de interceptielijnen lopen, dus dat “kon niet misgaan”.

    Omdat het nogal lang duurde voor de trompetten begonnen te schallen ging ik eens in het kamp van mijn veteraan “op bezoek”. Tot mijn stomme verwondering zag ik 4R, 2S, 83ES en 25K. Direct daarna klonk voor de 2e keer een aanvalssignaal terwijl mijn Vet nog steeds in hetzelfde kamp 37 stond. Daarna hield ik 4R en 12K over. Blijkens de rapportage werd die vet geintercepted door kamp 36 en molden de 160 schurken van dat kamp 136R.
    Nota bene terwijl mijn veteraan NOOIT in kamp 36 is gearriveerd!

    Ook op de Engelse server is dit “probleem” al herhaaldelijk gemeld. Kennelijk heeft BB alleen maar oog voor “nieuwe” spelelementen zonder eerst eens serieus alle oude zooi aan bugs op te ruimen.
    http://forum.thesettlersonline.com/t...cepted+general
    en
    http://forum.thesettlersonline.com/t...eported-issues

    Zolang BB zich niet realiseert dat nieuwe spelelementen zonder enige twijfel zullen leiden tot nieuwe bugs zal The Settlers Online ten eeuwige dage gedoemd zijn een Beta-versie te blijven. Daarom ga ik er geen Euro meer instoppen dus ik ga ook geen Premium Account aanschaffen.

    Zonde van dit (toch wel mooie) spel! En een brevet van onvermogen (of onwil??) voor BB!

    Ticket-antwoord 02-08
    Op mijn gestuurde ticket over de bug en het verlies van eenheden in kamp 37 kreeg ik niet alleen onderstaand antwoord, maar ook 860 Damzwaarden, 130 kanonnen, en voldoende brood en bier om de verliezen weer aan te zuiveren.
    Vind dat ik support hiervoor dan ook wel een pluim mag geven!
    Nu maar hopen dat het ontwikkelingsteam snel aan de slag gaat om alle bugs op te lossen.

    Bedankt voor uw gedetailleerd informatie, je input wordt gewaardeerd. Ik zal de probleem met uw avontuur doorgeven aan ons development team voor verder onderzoek. Als gebaar van goede wil heb ik u ook de verloren troepen gecompenseerd.
    Laatst gewijzigd door hobbeldebobbel; 04-08-13 om 22:11. Reden: ticket-antwoord

  4. #4

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    247
    Wereld
    Woestewoud
    tja, de keuze tussen rekruten of militie of soldaten is een beetje een persoonlijke. Ik heb op sommige plekken daarvoor verschillende varianten aangegeven. Ik zou het niet zomaar willekeurig zelf aanpassen, aangezien je generaal dan soms een ronde extra moet vechten!


    En die bug heb ik ook last van gehad. Ik heb alleen nog niemand gehoord die het probleem had van de exact aangegeven plek. Dus plaatsing is zeer belangrijk!
    Wel gaat het mis als je iets zuidelijker gaat staan (het looppad lijkt te werken, maar die rare onderschepping vind nog steeds plaats)

  5. #5

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    ja precies daar!
    Berichten
    62
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin_ Bekijk Berichten
    En die bug heb ik ook last van gehad. Ik heb alleen nog niemand gehoord die het probleem had van de exact aangegeven plek. Dus plaatsing is zeer belangrijk!
    Wel gaat het mis als je iets zuidelijker gaat staan (het looppad lijkt te werken, maar die rare onderschepping vind nog steeds plaats)
    Sinds 1 augustus heb ik er elke week een stuk van 4 gespeeld volgens jouw kaart en met de kanonnen volgens killste waar dat mogelijk is en het "beruchte" killste block.
    Gelukkig heeft die interceptie door dat kamp 36 niet meer plaatsgevonden.
    Trouwens dat kamp 36 deed toen die interceptie terwijl mijn vet IN het kamp 37 stond. De plaatsing van de vet was zoals jij die op je kaart hebt weergegeven.

  6. #6

    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    noord brabant
    Berichten
    369
    Wereld
    Woestewoud
    2 x zonen gespeeld volgens Robin, Eindelijk een fantastische guide voor dit eerst zo door mij gehate avontuur.
    Tijdsduur idd bijna de helft van killste en ook het troepenverlies is bijna met de helft verminderd.
    Ook ik heb met kanonnen en recruten gespeeld en hier en daar wat troepensamenstelling aangepast.
    Ik prefereer recrutenverlies boven andere troepen.
    R 1100 (1073), C 645 (220), S 129 (2), M 12 (0), E 167 (0), XB 102 (0), K 160 (0)
    Ik heb nergens geen lag gehad behalve bij het allerlaatste kamp was het krap, maar toen ik het zonder lootspeler heb gespeeld had ik nergens last van, dus dat is de reden. Maar ook met lootspeler is het goed gegaan.
    De blocks zijn erg leuk om te spelen, kortom

    HARTELIJK DANK Robin voor het samenstellen van deze guide.

  7. #7

    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    noord brabant
    Berichten
    369
    Wereld
    Woestewoud
    Helaas bij de 4x spelen ben ik de bewuste bug op kamp 37 tegen gekomen 140 R 2 S 108 ES verloren

  8. #8

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    ja precies daar!
    Berichten
    62
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gekewe Bekijk Berichten
    Helaas bij de 4x spelen ben ik de bewuste bug op kamp 37 tegen gekomen 140 R 2 S 108 ES verloren
    Ik vandaag gelukkig niet!
    Maar betekent wel dat die bug nog steeds niet is opgelost.
    Zou er een ticket van maken en wellicht krijg je dan ook een compensatie voor die (onnodige) verliezen.

  9. #9

    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    noord brabant
    Berichten
    369
    Wereld
    Woestewoud
    Vandaag compensatie gekregen van BB Skelrill voor alle verloren troepen, zeer netjes, alleen ik heb gevraagd wanneer de bug opgelost gaat worden, maar daar wist hij helaas geen antwoord op. Ook wordt er maar eenmalig gecompenseerd volgens hem.
    De oplossing is dus eerst kamp 36 te verslaan, dat kost wel wat extra troepen maar je komt hopelijk niet meer voor verrassingen te staan.

  10. #10
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    De compensatie van troepen hangt af van de omstandigheden, zo zullen we eerst alles goed onderzoeken en mocht blijken dat het door een bug of server lag of iets dergelijks is (lees: iets waar jullie niets aan kunnen doen) dan zullen in 9 van de 10 gevallen de verloren troepen worden gecompenseerd.

    Let op: blocks worden niet ondersteund door ons en verloren eenheden zullen ook niet worden vergoed.

    BB_Skelril

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.