Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: [Economie] Optimale plaatsing van je gebouwen t.o.v. je pakhuizen

  1. #1

    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Dokkum
    Berichten
    32
    Wereld
    Woestewoud

    [Economie] Optimale plaatsing van je gebouwen t.o.v. je pakhuizen

    Vaak gaat het in het begin van het spel al mis bij het juist plaatsen
    van je gebouwen t.o.v. een pakhuis.

    Een productiegebouw haalt meestal de benodigde grondstoffen uit
    het dichtsbijzijnde pakhuis en 'stort' de geproduceerde grondstoffen
    terug in datzelfde pakhuis.

    Uitzonderingen hierop zijn:

    Kolenmijnen, Kopermijnen en ijzermijnen
    Deze plekken zijn vooraf bepaald. Dus zet een pakhuis zo dicht mogelijk bij deze mijnen

    boerderijen
    Deze hebben tarwevelden nodig. De looptijd naar het tarweveld is hier óók van belang. Zet je tarwevelden zo dicht mogelijk bij een boerderij

    marmerhouwers

    Marmerhouwers halen hun grondstof uit een marmermijn. De loopafstand van- en naar een mijn telt hier ook mee. Zet een marmerhouwer dus tussen een pakhuis en een mijn

    steenhouwers

    Steenhouwers halen hun grondstof uit een steenmijn. De loopafstand van- en naar een mijn telt hier ook mee. Zet een steenhouwer dus tussen een pakhuis en een mijn

    dennenhouthakkers / planters
    - Dennenhouthakkers zijn afhankelijk van wáár dennenbomen staan
    - Dennenplanters zijn afhankelijk van plaatsen waar dennenbomen kunnen groeien

    Zet je pakhuis dus op een plek (of plekken) waar veel dennenhout te vergaren valt en zet je hakkers / planters tegen je pakhuis aan

    hardhouthakkers / planters
    - Hardhouthakkers zijn afhankelijk van wáár hardhoutbomen staan
    - Hardhoutplanters zijn afhankelijk van plaatsen waar hardhoutbomen kunnen groeien

    Zet je pakhuis dus op een plek (of plekken) waar veel hardhout te vergaren valt en zet je hakkers / planters tegen je pakhuis aan


    Het is dus belangrijk dat je gebouwen zo optimaal mogelijk geplaatst worden, zodat de loopafstanden van- en naar
    je pakhuis zo kort mogelijk gehouden worden.

    Hieronder heb ik een overzicht gemaakt, van hoe een gebouw het beste geplaatst kan worden.













    Silo's en Boerderijen




    Op deze manier is je productie exact in balans (mits je silo's hetzelfde niveau hebben als je boerderijen).
    Tegenover elke productietijd van een boerderij staat de productietijd van een silo
    (zelfde loopsafstand graanveld - pakhuis)

    Je kunt er ook voor kiezen om de totale productietijd van de silo's lager te houden dan die van de boerderijen.
    Op deze manier creëer je wel een overproductie van je silo's en dit is zonde (soms kan het niet anders qua plaatsing)
    Laatst gewijzigd door Hielkio; 15-04-14 om 15:08.

  2. #2

    Ingeschreven
    Jul 2013
    Berichten
    24
    Wereld
    Woestewoud
    De optimale plaatsing van pakhuis, juist tussen de 2 onderste kopermijnen = kortste 'loopafstand' tussen beide kopermijnen :

    De optimale plaatsing van pakhuis bij de bovenste 3 kopermijnen :
    Laatst gewijzigd door henkie54; 31-03-14 om 13:30.

  3. #3

    Ingeschreven
    May 2013
    Berichten
    10
    Wereld
    Woestewoud
    Wat is de optimale opstelling met pakhuis, boerderij, silo, tarweveld ?

    Looptijd en productietijd speelt hier mee. De productijd van de silo moet sneller zijn dan de boerderij anders loopt het tarweveld leeg
    Toch zie je bij veel spelers verschillende opstellingen

  4. #4

    Ingeschreven
    May 2013
    Berichten
    10
    Wereld
    Woestewoud
    Wat is de optimale opstelling met pakhuis, boerderij, silo, tarweveld ?

    Looptijd en productietijd speelt hier mee. De productijd van de silo moet sneller zijn dan de boerderij anders loopt het tarweveld leeg
    Toch zie je bij veel spelers verschillende opstellingen

  5. #5

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    1.559
    Wereld
    Woestewoud
    http://forum.thesettlersonline.net/t...gt-Wheatfields
    Da's een mooi voorbeeld.

    En deze als je meer visueel bent ingesteld:


    voor de verbeterde silo's geld natuurlijk weer een ietsje andere opstelling, maar gewoon eens proberen.
    Hint* 3 verbeterde silo's tov 5 boerderijen op eenzelfde level werkt prima

  6. #6

    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Dokkum
    Berichten
    32
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door copycat Bekijk Berichten
    http://forum.thesettlersonline.net/t...gt-Wheatfields
    Da's een mooi voorbeeld.

    En deze als je meer visueel bent ingesteld:


    voor de verbeterde silo's geld natuurlijk weer een ietsje andere opstelling, maar gewoon eens proberen.
    Hint* 3 verbeterde silo's tov 5 boerderijen op eenzelfde level werkt prima
    Is een prima opstelling Copycat, maar ik denk dat je op deze manier de optimale plaatsing van je pakhuis niet benut.
    De ene kant van je pakhuis wordt niet gebruikt en de andere kant staat een graanveld.
    Uiteindelijk scheelt het misschien niet veel, maar alle kleine beetjes helpen :P

  7. #7

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    1.559
    Wereld
    Woestewoud
    De link geeft een betere uitleg, het plaatje is niet leidend

    Ik heb er eentje op deze manier gezet:


    Is al wat efficienter, maar je had gelijk: scheelt niet heel veel en ik kijk al niet meer zo nauw

    De afweging is vooral: balans in graanafname en graan "bijstorten" in zo min mogelijk vrije ruimte

    Nog 2 voorbeelden:

    -------------------------------------------------------------------------------------


    Waar je bij de laatste goed kan zien, dat het niet heel nauw komt met plaatsing, zolang je velden maar niet leeglopen.
    Laatst gewijzigd door copycat; 15-04-14 om 22:53.

  8. #8
    melchior's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    28
    Wereld
    Woestewoud
    opstelling met normale silo's (16 gebouwen + pakhuis) werkt prima 1 op 1 zelfde levl
    hierbij maak ik gebruik van 3000 of 6000 eenheden veldjes
    deze moet ik maar zelden bij vullen of de silo's er omheen buffen (1 keer per maand .. kan tot 3 maand wachten)

    s = silo - b = boerderij - v = veld - p = pakhuis (geen verbeterd)

    -----s b s
    ---s b v b s
    ---b v p v b
    ---s b v b s
    -----s b s

    als ik niet de plaats heb zet ik ze beetje anders

    -------s
    -----s b s
    ---s b v b s
    -s b v p v b s
    ---s b v b s
    -----s b s
    -------s

    rood = te verplaatsen wegens plaatsgebrek
    blauw = mogelijke nieuwe lokatie
    Laatst gewijzigd door melchior; 14-10-14 om 03:39.
    settlers for ever

  9. #9

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    optimale opstelling bij 12 gebouwen....
    voeg dan optimale opstelling bij 14 gebouwen ook toe...
    als je onder (rechts onder om precies te zijn) nog 2 gebouwen toevoegt dan hebben die ook een tijd van 24 seconden....
    waarom je die hebt weggelaten snap ik dus ook niet helemaal...
    als je een guide maakt maak hem dan compleet, maar goed zal wel aan mij liggen (zoals gewoonlijk)....

  10. #10

    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    35
    Wereld
    Woestewoud

    Balans boerderijen en tarwevelden en silo's t.o.v. pakhuis

    Als de topicstarter zich uitlaat over de meest efficiente opstelling van werkplaatsen t.o.v het pakhuis, waarom vergeet hij dan de volgende produktieketens? De optimale plaatsing van boerderijen en tarwevelden en silo's t.o.v. het pakhuis is nl. ook afhankelijk de totale produktietijden van de molens en bakkerijen en brouwerijen en de stal. Zodra de molens, brouwerijen en stal zo dicht mogelijk bij het pakhuis worden gezet dan zal het produktieproces nooit in balans komen. Er zal altijd worden onder- of overgeproduceerd afhankelijk van het aantal werkplaatsen. Achtereenvolgens zal moeten worden rekening gehouden met de totale produktietijden van de boerderijen om vervolgens de molens, brouwerijen en stal in balans te plaatsen. Het is nl. mogelijk om tot een nul-balans te komen in deze produktieketen. En dat is wat volgens mij efficïentie inhoud.

    Efficïentie defininïeer ik als volgt; het bereiken van zoveel mogelijk, met zo weinig mogelijk middelen. Dus ik probeer te realiseren dat ik door zo weinig mogelijk te doen zo veel mogelijk produceer. Door een nul-balans te realiseren elimineer ik vele handelingen die ik moet verrichten wanneer mijn economie niet in balans is. Dan hoef ik niets meer te doen, nooit meer.

    Daarom heb ik mijn boerderijen als volgt een plek gegeven in sector 1. De silo's produceren te weinig om de velden 100% te houden. 1x in de maand zal ik de velden moeten aanvullen of ik dien om de week ongeveer een verbetering toe. Maar de volgende produktieketens zijn in balans doordat de transporttijd van de boerderijen is geminimaliseerd. Ik heb 2 van deze blokken tezamen 16 boerderijen, 12 tarwevelden en 16 silo's.

    Als de transporttijd van 2 boerderijen 48 seconden elk is dan zorg ik ervoor dat één molen 48 seconden transporteert. Evenals 2 boerderijen met elk een transporttijd van 32 seconden dan zorg ik ervoor dat één brouwerij op 32 seconden transporttijd komt te staan. De stal heeft 4 boerderijen nodig om mogelijk in het balans te komen. Duurt het transport van 4 boerderijen elk 32 seconden dan zorg ik ervoor dat de stal een transportduur krijgt van 32 seconden. Zo elimineer ik extra te verrichten handelingen.

    Dit zal ook te realiseren zijn in de nog complexere produktieketens van bijvoorbeeld damasceenzwaarden en kanonnen. Maar hiervan het ik geen voorbeeld omdat ik nog niet zo ver ben.

    Groeten en kritiek of opmerkingen zijn welkom.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      SettlersBTS.jpg
Bekeken:   579
Grootte:   105,7 KB
ID:        385  
    Laatst gewijzigd door MH2014; 21-04-14 om 22:24.

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.