Hello Settlers!
Thank you for taking part in the Guild Fest event. Don't forget to leave your feedback in this thread.
Happy commenting!
BB_Sious
Hello Settlers!
Thank you for taking part in the Guild Fest event. Don't forget to leave your feedback in this thread.
Happy commenting!
BB_Sious
Laatst gewijzigd door BB_Sious; 28-11-24 om 16:38.
Als je meer hulp nodig hebt neem contact op met de Klantenservice in het Nederlands. Aarzel ook niet om contact met mij op te nemen, maar stuur mij alsjeblieft berichten in het Engels.
Gezien de (vrijwillige) mods zijn wegbezuinigd ?! en er dus geen enkel mogelijkheid over is wat betreft iets van interactieve communicatie, ben ik genoodzaakt het via een forum post te doen.
Al een tijdje zijn er berichten over een zekere 'Guild Fest Event' in omloop gegaan en hebben de meeste spelers er kennis van gekregen.
Ook de tijds orientatie was zo goed als vastgesteld, namelijk sowieso volgend jaar in januari.
Dit allemaal was niet 'officieel' vooraf aangekondigd, des te groter was de schok voor velen toen het vrijwel letterlijk binnen een dag opeens werdt doorgeperst/gevoerd.
Een schok genoemd vanwege het feit dat veel spelers na het afgelopen event even bijkomen en o.a. een boel belangrijke gebouwen in upgrade hebben gezet, naast dat velen er ook daadwerkelijk rekening mee houden in het plannen van hun echte level.
Logica alswel gezond verstand gebied dat zo een hevig vervroeging van betreffend event tot veel ellende voor spelers zal leiden.
Veel belangrijke gebouwen in upgrade (dus tijdelijk onbruikbaar) of niet in staat zijn om vaak online te zijn i.v.m IRL planning, om maar een paar te noemen.
Om mijn eigen geval als voorbeeld te nemen; heb rekening gehouden dat het event in januari zal plaatsvinden, en daarom dingen IRL geplanned heb dat ik juist deze komende twee weken weinig online zal zijn. Er is geen geleerde nodig om te snappen dat het funest zal zijn voor mijn participatie aan het event.
Ik vraag me daarom af in hoeverre Ubisoft Blue Byte mods & devs er iets van hebben meegekregen, laat staan er over hebben nagedacht.
Aangenomen dat dit bericht niet weg wordt gecensureerd, hoop ik op een fatsoenlijk reactie alsmede verklaring van Ubisoft-BB.
Met vriendelijke groeten,
Nice event. Good dynamics and actions within and between guilds.
Few observations / suggestions to improve after a few days into the event:
- leaderboard is nice, but would incidate which guilds are in which category... e.g. where gold stops and silver begins. Also maybe add a 2nd tab on leaderboard displaying positions 11-25 or so, if done without guild shield, there should be sufficient room
- rebalance of the cheers and cheer harder in loots. Achievements are about equal but drop rate of cheer harder seems to be too low to achieve them.
- conisder extending duration of cheers as well. Would suggest 1.5 hours if placed yourself and 3 hours by friend. Makes it less tedious and focus on playing vs constantly placing. Adjust achievements and loot if nessesary.
- few of achievements have text description and counter not matching. It reads do 150 but requires 200 as example.
- adding option to get an individual reward on top of guild prize may be worthwhile. like with anniversary event. Could be a small number of event currency for achieving 5000, 10000, 50000 and 100000 points. Anything basically to get competitive spirit triggered
- not sure how % between categories (e.g. gold, silver) is calculated, but it should be based on active guilds with points collected, not on presence of guilds as there are hundreds of idle guilds on servers with long gone players
- some players report to have less remaining building permits (4 in total), probably related to event buildings. Sugget to change this to enable starting players to play in full more easily as well
I will add as event progresses. However in general I would ask to keep improving server and game performace to prevent further erosion of the player base, and to do active advertisement campaigns to attract new players.
Laatst gewijzigd door marco_polo_1984; 01-12-24 om 21:03. Reden: Added suggestion