Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Unity: Opent dit de ogen mbt speelbaarheid

  1. #1

    Ingeschreven
    Aug 2013
    Berichten
    65
    Wereld
    Woestewoud

    Unity: Opent dit de ogen mbt speelbaarheid

    De afgelopen twee dagen in zeeland gezeten (Renesse), en TSO gespeeld op een 6 jaar oude tablat PC (ASUS Tablet T300 Chi).


    Tablet

    Op deze tablet is windows 10 Pro geïnstalleerd.


    Windows

    In deze tablet zit dus een Intel Core M-5Y10c CPU met een snelheid van 0.80 GHz met maar 4 Gb geheugen en 500Gb SSD schijf.
    Tijdens het spel ziet dit er als volgt uit:


    Processor

    Met deze specs van deze tablet, kan ik ook een avontuur spelen, en speel dus een Houthakker met Blocks:


    Houthakker

    Heb het avontuur uitgespeeld, zonder verlies van MM en Besiegers, en alleen de normale verliezen.
    Dus geen generaals naar kampjes gestuurd wat niet de bedoeling zou moeten zijn.
    En aan het eind kan ik de ingame mail openen om de loot te bekijken:


    Loot Houthakker

    Als extra heb ik een traceroute gedaan naar de server van thesettlersonline:


    traceroute

    Op regel 5 staat een url beginnend met i3d, welke een nederlands bedrijf is welke een partner is van Ubisoft.
    i3d is de hosting partij van thesettlersonline.nl spel, maar zal wereldwijd alle servers van thesettlers hosten.

    Als geheel ook nog even een speedtest gedaan vanuit de betreffende locatie:


    Speedtest

    De game is dus speelbaar op een PC, waarvan ik niet gedacht had dat dit mogelijk was, de internet verbinding was uitstekend.
    Ik ken in mijn gilde personen met een super PC, en zeggen zelf dat het spel niet speelbaar is en zeker geen avonturen kan hebben.
    Waarom dat zo is, ik ga nu twijfelen in dat soort omstandigheden aan de kwaliteit van de internet verbinding.

    En ja als je het spel ziet draaien op de tablet, dan om de seconde zie je het zandlopertje.
    Ik zal ook regelmatig moeten restarten, en het eiland opbouwen kost wat tijd.

    Ik zou zeggen kijk vooral naar je eigen PC configuratie en naar de internet verbinding c.q. de reactie tijd naar de thesettlersonline server.
    Als het met deze tablet kan, dan moet het met elke PC configuratie mogelijk moeten zijn.
    Laatst gewijzigd door longmen99; 05-10-21 om 19:13.

  2. #2

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    175
    Wereld
    Woestewoud
    Dat zal het vast zijn ja, en dan bij twee derde van de spelers..... wereldwijd.

  3. #3

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    168
    Wereld
    Woestewoud
    Sorry, maar je praat toch echt nonsens.

    Hier een goede PC, cache geleegd en een uitstekende internetverbinding maar het loopt voor geen ene meter. Waarschijnlijk ben jij een van de lucky bastards. Hier werkt het echt niet.

  4. #4

    Ingeschreven
    Aug 2014
    Berichten
    17
    Wereld
    Woestewoud
    Ik denk dan dat je de afgelopen 8 jaar onder een steen hebt geleefd als je het verschil niet merkt tussen hoe het voorheen speelbaar was en nu

  5. #5

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    161
    Wereld
    Woestewoud
    Natuurlijk

  6. #6

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    1.559
    Wereld
    Woestewoud
    1 van de grootste klagers over Unity heeft het nu gevonden op een laptop uit 1830?
    De voorgaande jaren, toen er op flash werd gespeeld en 100% van de spelers gewoon op elke pc/laptop kon spelen was allemaal mazzel.
    Thanks Longmen. Nu kan BB stoppen met kijken wat er mis is en heeft support al jaren gelijk. Het ligt aan ons.

  7. #7

    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    40
    Wereld
    Woestewoud
    Ik weet het niet hoor. Alles gecontroleerd hier. Supersnelle internetverbinding, supersnelle computer met meer dan voldoende geheugen. Zeg maar: Ferrari onder de computers. Alles hier loopt vast, gaat supertraag, of er gebeuren dingen die niet moeten gebeuren. Ik heb het uiteraard over TSO. Het is huilen met de lamp op. Met elke update ontstaan er weer nieuwe problemen. Valt me nog mee dat ik de verzamelvoorwerpen nog kan verzamelen. Mijnen zoeken is al problematisch en mijn ontdekkingsreizigers staan al heel lang stil. Om ze weg te sturen ben je een eeuwigheid kwijt. Als het al lukt. Haloween? Ja, dat gaat werken. Het tweede deel tenminste (ween). Ik heb er weinig vertrouwen in. Zeker ook gezien de reactie die ik van support terug krijg. We zijn op de hoogte, we gaan er aan werken. Dat deden ze dus nog niet?

    De beste oplossing: rollback (versie die wel werkt) en begin het spel opnieuw te ontwerpen. Build back from scratch. Anders blijft het dweilen met de kraan open.

  8. #8

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    27
    Wereld
    Woestewoud
    Beste allemaal, ik denk dat Longmen gelijk heeft. BB heeft een gratis versie van Unity op de kop getikt en daar kan alleen mee gespeeld worden als je een pc hebt van vóór 1980. Onze configuraties zijn allemaal veeeeeeeeeeeel te snel, die racen Unity voorbij.
    Wat een verschrikkelijk drama dit en dan ook nog happy hour uitproberen.
    Ik heb ooi geld gestopt in dit spel omdat het een leuk spel was en ik er wel geld voor wilde betalen, Maar nu.......????

  9. #9

    Ingeschreven
    Jul 2013
    Berichten
    74
    Wereld
    Woestewoud
    Download: 272Mb/s, Upload 32Mb/s. Als ik het goed begrijp ligt het aan deze snelheid dat het spel niet speelbaar is. Toch wel een beetje merkwaardig, niet?

  10. #10
    iruet's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Locatie
    The otherside of your computer
    Berichten
    788
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door longmen99 Bekijk Berichten
    Ik zou zeggen kijk vooral naar je eigen PC configuratie en naar de internet verbinding c.q. de reactie tijd naar de thesettlersonline server.
    Als het met deze tablet kan, dan moet het met elke PC configuratie mogelijk moeten zijn.
    Alleen zou ik het heel apart vinden dat BB op zoek gaat naar een oplossing, als ze zelf het probleem niet kunnen recreëren. Dit zou dus betekenen dat het wel degelijk een probleem is.

    Daarnaast blijkt uit je screenshots dat je opera of opera light gebruikt, dit is een browser die niet heel bekend is. Het zou aan de browser kunnen liggen, maar verwacht dat het probleem elders ligt, aangezien ik vrijwel zeker durf te gokken dat de meeste community managers deze oplossing dan wel door zouden geven. Helaas heeft BB_Trafffer nog niet gereageert en blijft het bij speculaties.

    Ik hoop voor je dat voor jou het spel zo speelbaar blijft, en voor de rest van ons hoop ik zsm op een betere oplossing...
    KotD - Hofleverancier van rode oortjes sinds 15 april 2013

Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.