Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Een nare droom over de Unity versie

  1. #1

    Ingeschreven
    Aug 2013
    Berichten
    65
    Wereld
    Woestewoud

    Een nare droom over de Unity versie

    Maar even een nieuw draadje opgestart over de Unity versie.

    Als ik kijk naar hoe de Unity versie functioneert, dan is er natuurlijk ontzettend veel werk verzet om het spel in de nieuwe omgeving op te zetten.
    Alle schermen en functies (wat zichtbaar is in de client, maar natuurlijk ook in de backend [server side]) na te lopen en waar nodig aanpassingen te doen. Maar begrijp me niet verkeerd, het resultaat wat we nu als gebruikers mogen ervaren is een beetje magertjes. Dit is natuurlijk tegen het licht gehouden van een eerste initiële planning van eind maart gemigreerd te zijn naar Unity versie.

    Op basis van het huidige resultaat, en schrik niet, zie ik in mijn nare droom dat de implementatie van de Unity versie op de werelden (lees 30 werelden in totaal), het 4e kwartaal van dit jaar wordt waarbij er mogelijk ook werelden dan over gaan in het 1e kwartaal van 2022.

    Nu denk je, waarom zo laat ?

    Laten we beginnen met te stellen dat als we kijken naar events, er gedurende 5 weken geen grote veranderingen kunnen plaatsvinden.
    Deze vijf weken zijn (1e week installatie event, 2e t/m 4e week het event fase 1, 5e week event afbouw week). Gebaseerd op dit betekent dit voor de rest van dit jaar het volgende (een weekje eerder of later kan altijd, maar is gebaseerd op vorig jaar):
    week 24 t/m 28 - Voetbal event
    week 34 t/m 37 - Anniversary event
    week 41 t/m 45 - Halloween event
    week 50 t/m 02 - Kerst event

    Hier tussen zitten nog avonturen seizoenen, maar zou eigenlijk geen impact mogen hebben op een implementatie van een Unity versie, want als we dat ook erbij zouden betrekken dan blijft er bijna niets over.

    Hiernaast zou je mogen verwachten dat BB niet alle werelden in 1 week gaat omzetten, dus voor het omzetten van alle werelden heb je toch een periode van minimaal vier weken nodig. Je doet er eerst 1, en weekje later een handje, weer een week later 2 handjes, en daarna de rest.

    Maar ook op test vlak moet er nog aardig wat gebeuren, eerst een versie geheel bug vrij van geheugen problemen. Een versie met een eiland van spelers op level 60+. Een stresstest tegelijk met vele spelers.

    Om met het eerste te beginnen, bug vrij en met eilanden van spelers op level 60+, dan zag ik dit in mijn nare droom toch meer richting week 22/23 (begin juni) dit jaar. Een stress test dan ergens richting week 29/30 (eind Juli). Waar er te weinig tijd overblijft om de Unity versie uit te rollen voor het Anniversary event. En daar het Halloween er zeer snel op volgt er dus ook niet ertussen. En daaruit volgend, doorschuift na het Halloween event (vanaf Half November) op de productie werelden.
    Het Kerst event is geen zwaar event, alleen maar triple XP, en cadeautjes verzamelen, zou je dit event op 2 verschillende versies kunnen draaien (Unity + flash), zodat er ook werelden in Januari 2022 zouden kunnen worden gemigreerd naar de Unity versie.

    Normaal zou de periode tussen het paas event en het voetbal event is qua planning gezien de meest optimale tijd om zoiets als een Unity versie uit te rollen, maar volgens mijn nare droom is dit niet haalbaar, gezien hetgeen er nu op test beschikbaar is.

    Dus volgens mijn nare droom:
    Unity versie actief vanaf Half November 2021, en aan BB om te bewijzen dat ik het inderdaad een nare droom is.
    Laatst gewijzigd door longmen99; 03-05-21 om 06:38.

  2. #2

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    1.559
    Wereld
    Woestewoud
    Whahahahahahahaha. Toch fijn dat jij je ei ook weer kwijt bent

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.