Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: pijlenregen, hoe krachtig is deze? (of zou die moeten zijn)

  1. #1

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    63
    Wereld
    Woestewoud

    pijlenregen, hoe krachtig is deze? (of zou die moeten zijn)

    Ik heb het idee dat het effect van de pijlenregen sterk is afgenomen.
    Het lijkt nu meer de kracht te hebben van de nieuwe choco-pijlen.
    Is er een manier om te bepalen wat er minimaal (en/of maximaal) door de pijlenregen verwijderd wordt?

  2. #2

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    1.559
    Wereld
    Woestewoud
    Ouwe sim, die klopte toendertijd: DSOSIM

    Ongeveer 20-25% van de troepen kunnen uit een kamp verdwijnen.
    Als het nu anders is, kan je dat simpel controleren aan de hand van deze ouwe simulator.
    Laatst gewijzigd door copycat; 10-03-20 om 10:02.

  3. #3

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    63
    Wereld
    Woestewoud
    Bedankt Copycat voor deze simulator.
    ------------------------------------------

    Ik ben met zowel de sim als met de testserver aan de slag gegaan en kwam op de volgende conclusie:

    De pijlenregen is meer effectief bij kampen met een laag aantal troepen erin.
    De schade die de pijlenregen aanricht is onafhankelijk van wat voor troepen er in het kamp zitten. Bij slappe, zwakke wolven doen de pijlen hetzelfde als bij taaie gemene zwaardvechters. Het gaat dus alleen om de aantallen.

    Dan nu de getallen:

    Als er opgeteld minder dan 40 troepen in een kamp zitten verdwijnt deze voor 100%.
    De sim hanteert een rekensom van (4000/aantal troepen in een kamp) = percentage wat verdwijnt.

    Stel bij de 40 troepen in een kamp: 4000/40 = 100%. Dus alle 40 weg.
    En bij 250 troepen: 4000/250 = 16% gaan er volgens de sim ook 40 uit.

    Maar er gaan toch niet altijd 40 vijanden dood?
    Nee, in het echt op de testserver gebeurt er toch wat anders.

    Ik heb 100 pijlen gegooid waarvan 40 op een kamp van 270 troepen.
    Hoogste percentage was 36% en laagste was 16%. (= 26% +/-10%)
    Er gaan dus 70 +/- 28 troepen uit.

    Na 40 pijlen op een kamp van 100 was het hoogste percentage 90% en laagste was 35%. (62% +/- 27%)
    Er gingen 62 +/- 27 troepen uit.

    De overige pijlen heb ik op leiderskampen gegooid en op kampen die tussen 150 en 250 troepen bevatten en de resultaten daarvan liggen in dezelfde orde.
    Ik had wel meer pijlen willen gooien op alle aantallen maar de spreiding in de resultaten geven niet een duidelijk beeld van wat je mag verwachten bij het gooien van een pijlenregen.


    Conclusie:
    Door de grote marge is het voorspellen van het resultaat van een pijlenregen onmogelijk.
    Het lijkt dat er in ieder geval 40 troepen uit het kamp verdwijnen, de rest is random.
    Het percentage gaat omhoog en de marge gaat iets naar beneden naarmate het kamp kleiner wordt.
    De pijlen zijn dan ook het meest efficiënt op kampen met een klein aantal troepen.
    Laatst gewijzigd door mirtane; 11-03-20 om 23:18.

  4. #4

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    1.559
    Wereld
    Woestewoud
    Dus niks nieuws ontdekt
    Dat was bij de meesten toch bekend, die conclusie?

    Je kan wel van een absoluut minimum uitgaan bij het gooien van pijltjes, voor je eigen guides.
    Maar dat doe je normaal gezien ook bij aanvallen met troepen.

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.