Oorspronkelijk geplaatst door
TomyGuns
ik wil graag iets kwijt over de manier waarop er is omgegaan met de onderzoeksreizigers.. het is hoogst inconsistent met de voorgaande events en persoonlijk vind ik het ook niet passend om het ineens anders te doen dan wat je zou verwachten, vooral zonder daar expliciet melding van te maken.
Voorheen was het zo dat je OR's kon wegsturen voor de eventstart, en als ze na de starttijd zouden aankomen namen ze al event-goederen mee. Dat vergt wat timing maar is altijd een prettig begin.
Dat was dit event niet zo en dat vond ik persoonlijk erg vervelend. (en dan heb ik het nog niet eens over de tijdsinvestering die gedaan is vanwege de valse start van het event).
Nu kom ik er achter dat mijn OR's terugkomen nadat ik ze gistermorgen heb weggestuurd voor 10u.. denkende dat ze dan nog 1 keer een langdurige loot meenemen..
En komen ze allemaal zonder bloemen terug. Ook dit is weer niet in overeenstemming met vorige events, en is ook niet in overeenstemming met het uitblijven van loot bij het versturen voor start en aankomen tijdens..
(ja jullie kunnen vermelden dat jullie hebben gecommuniceerd dat er kans is dat...ze terugkomen met loot... maar van de 9 geluksverkenners niet 1 met loot.. is dus een kans van 3x niks.)
Als we het toch over kans hebben... in de wiki stond dat er 70% kans was op low-roll bloemen, en 30% kans op high-roll bloemen.. .daar klopte ook geen bal van. ik weet niet hoe jullie kansberekening werkt maar ik denk dat ik blij mag zijn als ik de 10% high-roll gehaald heb.
maar het uitblijven van bloemen bij het wegsturen voor start en aankomst na starttijd..en nog een keer van wegsturen voor einde event heeft in mijn geval met 9 geluks, 13 wilde en nog een paar event-or's, gemaakt dat ik dit event niet ben gestart met 380 bloemen(uitgaande van low-roll) en niet geeindigd ben met 380 blooemen.. voor een evenement dat maar 10 dagen duurt(11 met de extra dag) is dat niet alleen buiten verwachting maar is het vooral frustrerend als je hier wel rekening mee houdt.
de uiteindelijke vraag is dan dus ook: zouden jullie voor komende events duidelijk willen communiceren wat wel en wat geen bloemen oplevert, en ook je kansberekeningen voor loot dichter bij de daadwerkelijke waarheid posten aub. en blijf aub weg van de vage berichten zoals: "er is kans dat ze nog wat meenemen" maar maak het duidelijk en helder.. is makkelijker programmeren, en voor ons ook makkelijker om omheen te spelen.
daarbij als sidenote: mijn voorkeur gaat uit naar in ieder geval 1 van de 2 opties..
* of alles dat aankomt tijdens event neemt bloemen mee, ook voor start weggestuurde dus, maar niet na einde aankomend...
* of alles weggestuurd tijdens event neemt mee, dus niet voor start verstuurde, maar wel voor einde verstuurde en na einde aankomende.
vriendelijke groeten, Tom