Plaats een Reactie
Pagina 3 van de 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 43

Onderwerp: [Feedback] Dev Diary: Christmas Event 2018

  1. #21
    Musashiii's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    14
    Wereld
    Woestewoud
    het updaten van de kerstmarkt is niet te doen als je de andere dingen ook wilt hebben
    misschien een idee om hem met pasen ook met eitjes te kunnen upgraden??

  2. #22

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    63
    Wereld
    Woestewoud
    Ongewoon snel is dus supertraag, weer een definitie bijgeleerd.

    Verder vond ik het een prima evenement. Bij vorige evenementen was ik in een week wel zo'n beetje klaar. Maar nu heb ik 3 weken nodig gehad om cadeau's uit de handjes te trekken van de beginnelingen die blij zijn met zwaardjes en zo. Top! Ik heb er mooie dingen voor gekocht.

    Helaas doet mijn cadeauboom het niet zo goed. Hopelijk fixen ze dat nog.

    De kerstmarkt is een interessante aankoop maar daarvoor zou ik eigenlijk mijn eiland moeten verbouwen, wat ik dan weer te duur vind.

    Ik vind het wel prettig dat je je niet suf aan avo's hoeft te spelen maar vind het vreemd dat je zelf geen cadeau's kan genereren. Ik kon voor de start uitrekenen hoeveel cadeau's ik zou gaan krijgen, en hoeveel ik er dus moest kopen op hh.

  3. #23

    Ingeschreven
    Aug 2014
    Berichten
    17
    Wereld
    Woestewoud
    Vanaf het event moest je overal bijna oneindig op klikken om iets te laten gebeuren. Blocks waren bijna onmogelijk te doen.

  4. #24

    Ingeschreven
    Jul 2018
    Berichten
    16
    Wereld
    Woestewoud
    Ten eerste wil ik even laten weten, dat ik, als beginnende speler, enorm heb genoten van het kerstevent. Ik begon tijdens het WK voetbal en dit is het 4e evenement wat ik heb meegemaakt.
    Naast dat ik weer enorme hoeveelheden grondstoffen heb kunnen binnenhalen en tal van verbeterde gebouwen, heb ik nu ook eindelijk het zeldzame proviandhuis!

    Er zijn mij wel een aantal dingen opgevallen die ik nog even met jullie wilde delen:

    Recept smelterskalender
    Op de handel staat hier geen enkele omschrijving bij, waardoor je niet kunt zien dat het om één buff gaat. Het plaatje lijkt ook meer op dat van het recept. Deze zijn natuurlijk helemaal niet verhandelbaar, maar dat weet je als beginnende speler niet! Zou beter zijn als er een omschrijving bij staat, zoals bij alle buffs.

    Kerstversiering
    Bij ons thuis is de kerstboom al lang weg en als ik door de straat rij zie ik nog maar bij een enkeling de kerstversiering hangen. Maar als je de settlers speelt moet je er kennelijk het hele jaar tegenaan kijken
    Heel leuk, die zuurstoklantaarns, kerstwoningen, sneeuwpoppen en kerstbomen, maar ik had liever gespaard voor gewone lantaarns, boompjes en andere decoratie. Dan heb je er het hele jaar wat aan. En dan het liefst van 1x1 vakje, want daar is veel te weinig decoratie van en 2x2 plaatsen wil ik er niet (teveel) voor opgeven

    De kerstmarkt
    Ontzettend jammer dat jullie dit hebben toegevoegd, want het past helemaal niet binnen de opzet van TSO.
    Het bouwen van het eiland draait om het zorgen voor een goede economie. Daarbij moet je rekening houden met de hoeveelheden die gebouwen produceren en de tijd dat ze er over doen. Ook de tijd van het lopen is belangrijk. De wiki (http://settlersonlinewiki.eu/en/guid...ngs-on-island/) raad bijvoorbeeld aan om kolenbranders dicht bij een pakhuis te bouwen en gebouwen met een lange productietijd, zoals een kanonmaker, wat verder weg te zetten.
    Vervolgens komen er buffs bij, maar daar houd ik tijdens het bouwen al rekening bij. Er hoeven immers geen 2 kopersmelters voor 1 bronzen wapensmid gebouwd te worden als je altijd een steak gebruikt voor de kopersmelter.

    Ipv bouwen ligt de focus nu op buffs plaatsen. Iedere keer weer online komen om je productie op pijl te houden. Gelukkig zijn daar ook steaks voor (zeldzame proviandhuis! dank!) en kan je dit om de dag doen ipv 2,3 keer op een dag zoals in het begin (met cadeaumanden van tante irma :P)
    Maar dan komt de kerstmarkt.. een gebouw waar je 2x per dag voor online moet komen (alleen mogelijk als je 2 kerstmarkten hebt) om de buff aan te zetten, zodat je productie doorgaat. Daar heeft toch niemand zin in? De meeste spelers op hoge niveau's zijn allemaal bezig om het rookhuis te bemachtigen, zodat ze nog wat langer kunnen buffen als met de gegrilde steak en dan komen jullie met zo'n toevoeging...

    Alle gebouwen met een dure productie hebben ook een lange productie tijd en deze moet je nu eigenlijk allemaal op een hoopje gooien zodat de kerstmarkt ze kan buffen. Om uit te komen met de ruimte zullen er dan ook weer gebouwen met een korte productietijd verder van een pakhuis af komen te staan.
    Tot slot moet het hele eiland verbouwd worden om de belangrijke gebouwen allemaal rond de kerstmarkt te plaatsen en daardoor is er nog minder vrijheid in het indelen van het eiland, ook een zwaar minpunt.

    Jullie hadden beter een gebouw kunnen toevoegen dat buffs produceert (zoals het snackkraampje) of (aangezien het toch niet stapelt) één die het hele eiland bufft. Hier is gewoon niks aan.

    De Cadeauboom
    De cadeauboom is gewoon waardeloos Veel te weinig kans om iets leuks te krijgen. 1x in de 6 jaar een regenboogsneeuw, kun je die dan niet zo goed eruit laten?
    Beter onderverdelen in pakjes, bijvoorbeeld: klein pakje, medium pakje, groot pakje, zeldzaam pakje
    Dan kun je percentages er aan verbinden, maar dan op zo'n manier dat je toch 10% kans maakt om iets eruit te krijgen waar je ook daadwerkelijk blij mee bent en niet dezelfde dingen die je wel 10x per dag binnenkrijgt via je verkenners.

  5. #25
    Dutchhenk's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2017
    Berichten
    1
    Wereld
    Woestewoud
    ik vond het niet fijn geen kado`s in de avo te vinden nu was alles kopen niet haalbaar en lage levels meenemen op avo zinloos

  6. #26

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    my home ofc
    Berichten
    926
    Wereld
    Woestewoud
    het aantal dingen dat je kan kopen met cadeautjes groeit elke keer, het aantal dat je kan verdienen groeit minder hard. misschien wat minder nieuwe content introduceren per event?

  7. #27

    Ingeschreven
    Aug 2015
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    9
    Wereld
    Woestewoud
    Mijn kerstevent was zeer geslaagd. Heb veel leuke spullen kunnen aanschaffen. Het is fijn om te zien dat er elk jaar wel weer wat leuke nieuwe dingen in de shop te koop zijn. Na je 1e kerst event heeft iedereen dat proviandhuis + recepten wel....dus de shop was leuk.

    Jammer vond ik dat die dure kerstboom en dure kerstmarkt relatief zo weinig opleveren. Zoals al eerder geklaagd, voor die markt moet je je hele eiland verbouwen en de kadootjes uit de boom vielen mij op test al tegen dus heb de aankoop niet gewaagd.

    Ook vind ik dat er wel wat meer missies of zijmissies bij kunnen. Ik snap dat veel mensen minder tijd hebben tijdens kerst maar voor de vele spelers die dagelijks spelen waren dat er wel weinig, lang wachten op volgende missie . Bovendien heb je dan ook het idee dat je meer kadootjes kunt verdienen ipv ze uit de loot te halen zoals bij andere events.

  8. #28

    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    noord brabant
    Berichten
    367
    Wereld
    Woestewoud
    Helemaal eens met eleanor. Veel te weinig missies. Log minimaal 2 keer per dag in en dan ist een beetje een saai event.
    De kerstmarkt op het midden-eilandje had weinig toegevoegde waarde.
    Kerstmarkt zou een stuk aantrekkelijker zijn als je idd bovenop de bestaande buffs zou kunnen buffen.
    Cadeaus in gewone avo's maakt het spel toch aantrekkelijker.
    Voor de rest was het een goed event met leuke nieuwe items in de kerstwinkel.
    Dit jaar ga ik er weer voor

  9. #29

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    19
    Wereld
    Woestewoud
    Hetzelfde als dmmh77 en dan gelijk meerdere eilanden voor alle soorten events: eastern,footbal,halloween,christmas zodat je dan ook je bomen,paashazen,konijnen en andere trofeeen kunt neerzetten op alleen die eilanden. Ik ben benieuwd!!!!!Successssss

  10. #30

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    168
    Wereld
    Woestewoud
    Mixed feelings hier. Over het algemeen wel een lekkere kerst gedraaid. Helaas toch 2 flops.

    Kerstmarkt: een flinke flop. Ik dacht een buff bovenop de buffs en zo lekker mijn recycles extra buffen, maar vrij kansloos. Ik heb spijt van het levellen naar level 2. Buffen met steaks is effectiever.

    Kerstboom: grappig, werkt voor geen meter. Er verschijnt een scherm en daar blijft maar een zandloper in draaien, maar wat ik gekregen heb zie ik niet.

    Sommige mensen hebben het over cadeau's in avo's stoppen, maar ik zie daar de toegevoegde waarde niet van in. Rond kerst zijn velen druk met voorbereidingen voor de kerstdagen en dan heb je de dagen zelf ook nog. Velen hebben geen tijd om uitgebreid te gaan zitten spelen. Ik heb bijvoorbeeld al 5 dagen in de keuken gestaan en dan alle boodschappen doen nog.
    Misschien de zoekers meer cadeautjes laten vinden?

    En met dmmh77 eens. Leuk van dat soort aparte eilanden Kan ik dat konijn ook eens ergens neerzetten.

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.