Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Sommige gebieden 'landbouwrijp' maken..

  1. #1

    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    52
    Wereld
    Woestewoud

    Sommige gebieden 'landbouwrijp' maken..

    Er zijn bepaalde gebieden waar ik in ieder geval bij een aantal spelers (inclusief mijzelf) heb gezien dat ze vooral landbouw-gerelateerde gebouwen neerzetten.
    ((verbeterde) Silo/Graanvelden/(verbeterde)boerderij en (verbeterde) opslag)

    Maar als je een strak bouwschema wil aanhouden, dan is dit bijna onmogelijk, zelfs in die veel gebruikte gebieden.
    Bijvoorbeeld in het westelijke gedeelte van sector 2, hier zijn een klein aantal plekken met bomen of versiering waar we net niet kunnen bouwen.

    Nu kunnen we rotsen inmiddels opblazen, maar bomen, zowel functionele als map-versiering, kunnen we niet weghalen, op soms een bugje na.
    Het lijkt me niet zinvol om de hele kaart te kunnen aanpassen, maar mijn voorstel zou zijn om in ieder geval 1 zo'n gebied in een avontuur/event te kunnen voorbereiden voor landbouw

    - Door herplanting van functionele bomen zouden we punten kunnen scoren om deze weg te halen op de benodigde plekken.
    - Met genoeg punten zouden we de oorspronkelijke bomen kunnen weghalen.
    - Versieringen in dat gebied zouden we eventueel kunnen opblazen net zoals rotsen.
    - Daarna kan het gebied ontgonnen worden.
    - Hierdoor kan op meer plekken bijvoorbeeld een boerderij worden neergezet.
    - Verbeterde plaatsen zouden voor productie bonus kunnen zorgen.
    - gebouwen (ook opslagplaatsen) zouden gratis of goedkoper dan normaal verplaatst kunnen worden.
    - Eventueel kunnen bepaalde stukjes water wat meegenomen worden.

    Uitkomst van dit alles is een geoptimaliseerd gebied voor productie van graan.
    Ik ben benieuwd naar de ideeën van medespelers hierover.

  2. #2

    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    52
    Wereld
    Woestewoud


    Let niet op de gebouwen die er nu staan, sommige staan inmiddels op andere plek, en als deze suggestie wordt toegepast zouden de gebouwen weer wat anders terecht komen.

    Hier het genoemde gebied, waar ik gedeeltelijk heb aangegeven wat in mijn ogen extra bouwbaar zou moeten zijn (geel omrand).
    Met enkele plekken (rood kruis) waar iets weggehaald zou kunnen worden, helaas lijken deze kruizen niet goed zichtbaar.
    Ik heb alleen het onderste gedeelte geprepareerd met eventuele aanpassingen, maar zou het hele gebied tot aan het water net boven deze strook het liefst als landbouw zien.

    Op deze manier zou er een strook van 5 gebouwen (van grootte 2x2) van linksonder naar rechtsboven kunnen opgebouwd worden.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      FarmersField03.jpg
Bekeken:   2597
Grootte:   22,9 KB
ID:        715  
    Laatst gewijzigd door AntotnA; 02-08-18 om 20:31.

  3. #3

    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    52
    Wereld
    Woestewoud
    Naast de genoemde plek in sector 2 zou het gedeelte onder het burgemeestershuis een mogelijke plek zijn om aan te kunnen pakken.

  4. #4

    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    52
    Wereld
    Woestewoud
    Ik heb nog even lopen nadenken over deze optie.
    Misschien eerst even bij de basis beginnen, de basis voor dit idee was :
    -- Ik vind het zelf een beetje vreemd dat je wel hele bergen kapot kan maken, maar een paar boompjes rooien of zelfs wat troep opruimen dat is niet mogelijk.
    Ik denk dat als je naar de 'echte geschiedenis' kijkt, dat mensen (toen nog verzamelaar jagers) al bomen konden wegkrijgen om een kamp te egaliseren.
    Zeker toen ze echt in dorpen gingen wonen. Pas veel later is er buskruit uitgevonden waardoor ook explosieven mogelijk werden.
    -- Mijn eerste wens is om in ieder geval wat gebied te kunne vrijmaken van bomen.

    De rest van mijn idee heb ik daaromheen gebouwd. Maar de basis is, ook wat anders dan bergen en rotsen te kunnen weghalen..

Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.