Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Review The settlers Online game

  1. #1

    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    86
    Wereld
    Woestewoud

    Review The settlers Online game

    Ik heb al een tijdje het idee om mijn ervaringen met dit spel op te schrijven. Misschien helpt het nieuwe spelers, misschien wordt er iets mee gedaan. En misschien haal ik me wel heel veel ellende op de hals. We zullen zien.

    Even een korte introductie: Ik ben Mediva, ik speel dit spel sinds december 2014 en momenteel ben ik level 65.

    De start van dit spel vond ik gewoon leuk, het is mijn soort spel en ik was als tiener helemaal gek van dit spel. Heb alle delen van de Settlers dan ook gespeeld. je ontmoet mensen, op elk level was er wel iets nieuws te ontdekken en de hulp in dit spel was ongekend. Ik ben 2/2,5 jaar een echt dagelijkse speler geweest. Op level 50 heb ik maar een paar weken vastgezeten voor de nieuwe content uitkwam en daar ben ik, net zoals veel anderen, vol goede moed aan begonnen.

    De eerste levels waren te doen, mede door de nieuwe content van de alis, het haalbare niveau van de xp om dingen te ontgrendelen. Maar naarmate ik verder kwam, merkte ik dat het me tegen ging staan. Hoe verder ik kwam qua level, hoe minder "nieuw" er nog is. Ik heb het gered tot dit level, maar ik sta al dik 1,5 jaar stil.

    De mega hoeveelheid xp houdt me gewoon tegen op dit punt. Ik kijk aan tegen miljoenen xp, wat gewoon neerkomt op wat? 100 ali zonder premium? En als ik dat gedaan heb, dan mag ik er nog eens 150 doen voor een nieuw level. Om er daarna 200 te mogen doen. En waarschijnlijk ligt het werkelijke aantal nog veel hoger.

    Het spel is een grind geworden, zonder enige beloning nog. Er is niks nieuws, geen reden om die grind te gaan doen. Ik heb heel veel respect voor Menos en zijn ijzeren wil en volharding om level 75 te gaan halen en het te doen.

    Dit bedrijf heeft deze aantallen xp ingesteld om een uitdaging te creeren. Maar ik denk dat de realiteit is dat het omgekeerde het geval is. De xp werkt demotiverend voor mij en is geen stimulans.

    Op dit punt ben ik hier bijna niet meer. En als ik hier al ben, start ik ook geen avo. Soms kom ik hier en heb best wel zin om een avo te doen, dan zie ik de benodigde xp en denk: laat maar. Wat is het nut? Dan haal je misschien ooit 66 en dan? Mag je het allemaal opnieuw doen om er 67 van te maken. En als je dat dan na een jaar ofzo gelukt is, als je blijft spelen, dan mag je nog meer doen voor 68. Zonder iets nieuws, zonder iets ook waarom je dit nog zou willen.

    Ik geef eerlijk toe dat ik de xp deprimerend genoeg vind om dit spel niet meer te spelen. En ik denk ook niet dat ik de enige ben, gezien de drukte op de servers nog. Ik heb dit gepost in het discussie draadje, omdat ik graag andermans mening hierover zie. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben voor wie die xp meer en meer een afknapper is geworden. En mocht iemand het nog wel zien als uitdaging, hoor ik graag wat je dan nog een uitdaging vind.

    Ik ben hier nog steeds voor de vriendschappen die ik hier heb gesloten in die 4 jaar. Ik ben hier vanmiddag 2 uur geweest, heb gechat en gelachen met vrienden, maar heb geen moment het spel gespeeld. En ik zie dit niet veranderen in de nabije toekomst wanneer er niks veranderd om het weer leuk en uitdagend te maken.
    Laatst gewijzigd door Mediva; 08-06-18 om 16:58.
    Never judge a book by its cover. Get to know people, they might end up surprising you!

  2. #2

    Ingeschreven
    Aug 2015
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    59
    Wereld
    Woestewoud
    Ik herken dit wel. Zodra ik in de buurt kom van een nieuw level krijg ik weer even drive en speel ik volle bak avo's om dan weer teruggeworpen te worden in mijn enthousiasme vanwege de hopen xp voor t volgende level.
    Tussen 63 en 70 zat er ook geen extra beloning voor het bereiken van een nieuw level. Hier is dan nu de bergcampagne bijgekomen, al lijkt het erop dat die zoveel klauwen vol kapitalen gaat kosten dat na 1-2 keer spelen daar de lol ook weer af is.
    Denk persoonlijk ook dat iets minder xp tussen de levels en een betere beloning bij het behalen van een level het enthousiasme er wellicht meer in zou houden (of hebben gehouden).

    Neemt niet weg dat ik er nog steeds dagelijks ben omdat uB gewoon n gezellig gilde is en ik daar m'n spelplezier ook uit haal .
    Laatst gewijzigd door Skaihosh; 08-06-18 om 17:45.

  3. #3

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    168
    Wereld
    Woestewoud
    +1

  4. #4
    Dolfie's Avatar
    Ingeschreven
    May 2013
    Berichten
    19
    Wereld
    Woestewoud
    Tsja, ik kan het mis hebben, maar is het niet zo dat elke wandeling begint met de eerste stap? Persoonlijk haal ik genoeg plezier uit slechts enkele onderdelen van het spel om er elke dag aan te werken. Zo doe ik alleen mijn economie op orde houden en aanpassen, en avonturen spelen. Van de handel blijf ik weg en ook pvp doe ik niet, wat ik wel doe is kleinere spelers helpen met raad en daad zoveel ik kan. Wel wil ik er even op wijzen dat je dit spel mag spelen, je hoeft het niet, er zijn nog zoveel andere spellen om uit te kiezen. Probeer die eens zou ik zeggen in plaats van alleen kritiek te hebben, hier wil ik het bij laten.

  5. #5

    Ingeschreven
    Aug 2015
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    441
    Wereld
    Woestewoud
    het "alleen kritiek" argument is complete onzin.
    Ten eerste heeft hij niet "alleen" kritiek, en ten tweede is kritiek op een spel wat je graag speelt niet een reden om dan maar andere spellen te gaan spelen.
    Kritiek is goed, en in dit geval is de kritiek ook nog eens terecht.

  6. #6

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    1.559
    Wereld
    Woestewoud
    commentaar op commentaar voegt ook veel toe...

  7. #7
    Roodstaart's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Ergens in NL
    Berichten
    343
    Wereld
    Woestewoud
    +1 Mediva - dit is exact dezelfde reden waarom ik op zijmissies & lootspots naar het volgende level dobber... En ja ik ben ook 1 van de spelers van het eerste uur

  8. #8

    Ingeschreven
    Aug 2015
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    441
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door copycat Bekijk Berichten
    commentaar op commentaar voegt ook veel toe...
    iets met een pot en ketel

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.