Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Dev Blog: Zone-wide Buffs

  1. #1
    Community Team BB_Lyedra's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2015
    Berichten
    168
    Wereld
    Woestewoud

    Dev Blog: Zone-wide Buffs

    Dear Settlers,

    A Dev Blog provides a glimpse behind the curtain. It's written by our Game design team and not translated to avoid information loss or unintentionally changed facts. This time, BB_Alex provides background information and explains certain development decisions about the new Zone-wide Buff feature.

    Zone-wide Buff - insights & prospect


    The Dev Blog texts are provided by the development team in English.
    To avoid losing or falsifying information, a loose translation will be provided separately at a later time.

    Greetings Settlers! Pleased to meet you. Let me introduce myself. My Name is BB_Alex and I am part of the Game design team for The Settlers Online. First of all, thank you for your feedback, ideas and suggestions. Your contribution inspires us to new ideas and lets us rethink certain decisions and approaches.

    I want to take the chance and provide some insights on one of those ideas and decisions.

    What are Zone-wide Buffs?
    Zone-wide Buffs are effects connected to your zone or island. It's a system providing global effects in addition to local effect like production buffs, which are connected to a building. Those Zone-wide Buff include effects exchanging wildlife or applying a filter on the whole island.

    Why changing the system?
    Until now those Zone-wide Buffs were connected to a building, the tavern. This leads to a limited amount of active Zone-wide Buffs at the same time, since only one buff can be connected to a building. Besides that, there was no proper display of information for active Zone-wide Buffs. The amount of Zone-wide Buff is growing and the newest one can exchange your wildlife with reindeer. Of course we won't stop there, so we needed a global system to handle several different buffs at the same time and provide a nice overview with detailed information of all active Zone-wide Buffs.

    I get it, but why the effort for just some small graphical gimmicks?
    Each buff comes with a certain effect and once the foundation is established new effects can be created. Our goal was to give you a stable and informative foundation, which we can use to create new unique and interesting effects, which might go beyond being just a graphical change.

    Can you give us some examples?
    Sure, the first thing appearing in my mind, when I think about other possible effects, are production effects. Zone-wide Buffs boosting all production buildings of a certain type or whole production chains. What about a Zone-wide Buff shortening the travel time of all generals or the time your explorers need to find treasures? Those effects can be even more unique, like a Zone-wide Buff increasing the hit chance of all ranged units. It does get more interesting, when I start to think about so called debuffs and the combination with other functions and features of The Settlers Online. Certain effects being active on adventures. Just imagine you can start an adventure with additional challenges and when you arrive there, you'll see a fog which isn't only a graphical change but also decreases the hit chance of your ranged units, while providing a bigger reward if you complete it.

    Those effects are just ideas, but establishing a foundation will allow us to bring more diversion into other parts of The Settlers Online in the future. So feel free to go crazy on ideas and let us know, if you have a cool one for Zone-wide Buffs.

    Thank you for your attention and feedback.

    BB_Alex

    Mijn mailbox is gesloten. Neem contact op met BB_Amta in Engels of met de Klantenservice in het Nederlands.

  2. #2
    Community Team BB_Lyedra's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2015
    Berichten
    168
    Wereld
    Woestewoud
    Beste Settlers,

    Een Ontwikkelaars Blog geeft U een kijkje achter de schermen. Het wordt geschreven door ons Game design team en niet vertaald om verlies aan informatie of onbedoelde veranderingen in feiten te voorkomen. Deze keer presenteert BB_Alex de achtergrondinformatie en legt uit waarom het Ontwikkelaars team bepaalde beslissingen hebben genomen over de Gebiedsverbetering.

    Gebiedsverbetering - inzichten en vooruitzichten


    De Ontwikkelaars Blogs worden door het team in het Engels opgesteld.
    Om verlies of vervalsing van informatie te voorkomen, wordt een 'vrije' vertaling apart verstrekt op een ander tijdstip.

    Hallo Settlers! Fijn U te ontmoeten. Laat ik me bij U introduceren. Mijn naam is BB_Alex en ik ben deel van het Game ontwikkelaars team voor The Settlers Online. In de eerste plaats, dank ik U voor Uw feedback, ideeën en suggesties. Uw bijdrage inspireert ons tot nieuwe ideeën en laat ons bepaalde beslissingen en benaderingen heroverwegen.

    Ik wil van de kans gebruik maken om wat inzicht te geven bij een van deze ideeën en beslissingen.

    Wat zijn Gebiedsverbeteringen?

    Gebiedsverbeteringen zijn effecten die verbonden zijn tot jou zone of eiland. Het is een systeem voor het verstrekken van algemene effecten in aanvulling op lokale effecten zoals de productie buffs, die zijn verbonden met een gebouw. Deze Gebiedsverbetering omvatten effecten die het wild vervangen of hebben betrekking op een filter voor het hele eiland.

    Waarom verandering van het systeem?
    Tot nu waren deze Gebiedsverbeteringen aan gebouwen, de herberg, verbonden. Dit leidt tot een gelimiteerde hoeveelheid actieve Gebiedsverbeteringen op dezelfde tijd, omdat er maar een buff aan een gebouw verbonden kan worden. Daarnaast was er geen duidelijke informatie zichtbaar voor actieve Gebiedsverbeteringen. Het aantal Gebiedsverbeteringen is groeiende en de nieuwste kan Uw wild veranderen in rendieren.

    Natuurlijk zullen we hier niet stoppen, dus moest er een wereldwijd systeem komen om die verschillende verbetering op dezelfde tijd kunnen uitvoeren en een leuk overzicht met gedetailleerde informatie over alle actieve Gebiedsverbeteringen te kunnen laten zien.

    Ik snap het, maar waarom deze inspanning voor maar een paar klein grafisch trucjes?
    Elke buff komt met een klein effect en als het fundament er ligt, kunnen er nieuwe effecten gemaakt worden. Ons doel was om een stabiel en informatief fundament te leggen waarop we nieuwe unieke en interessante effecten kunnen creëren, welke verder zouden kunnen gaan dan alleen een grafische verandering.

    Kun je ons een voorbeeld geven?
    Natuurlijk, het eerste wat in mijn hoofd opkomt, als ik denk aan mogelijke effecten, zijn productie effecten. Gebiedsverbeteringen die alle productie gebouwen van een bepaald type of een hele productie keten. Wat van een Gebiedsverbetering die de reistijd van alle generaals verkort, of de tijd die je verkenners nodig hebben om een schat te vinden? Deze effecten kunnen zelfs unieker worden, denk aan een Gebiedsverbetering die de kans verhoogd om alle afstands eenheden effectiever te maken. Het wordt zelfs nog interessanter, als ik denk aan een zogenoemde 'verslechtering' en de combinatie met andere functies en kenmerken van The Settlers Online. Bepaalde effecten die actief zijn op avonturen. Denk je eens in dat je een avontuur start met extra uitdagingen en als je er aankomt een mist ziet welke niet alleen grafisch, maar ook de aanvalskracht van je troepen vermindert, die echter dan een grotere beloning geeft als je hem voltooid.

    Deze effecten zijn maar ideeën, dus de oprichting van een fundament zal ons de mogelijkheid geven om, in de toekomst, meer diversiteit in delen van The Settlers Online te brengen. Dus voel je vrij om gekke ideeën te bedenken over een Gebiedsverbetering, en laat ons deze weten.


    Dank je voor de aandacht en voor de feedback.

    BB_Alex

    --------------------------------------------------
    Vertaald door MOD_Etuweb
    Mijn mailbox is gesloten. Neem contact op met BB_Amta in Engels of met de Klantenservice in het Nederlands.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.