Gesloten Onderwerp
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: stukje typevleit betreffende de censuurwoordenlijst in de hulchat met MOD fjuka.

  1. #1

    Ingeschreven
    Mar 2013
    Locatie
    Tussen Arnhem en Nijmegen
    Berichten
    546
    Wereld
    Woestewoud

    stukje typevleit betreffende de censuurwoordenlijst in de hulchat met MOD fjuka.

    Dit topic is bedoeld om de CM te helpen nadenken over de huidige censuurwoordenlijst en de vraagtekens daaromtrent die bij de spelers bestaan.
    Als je in het Nederlands respectvolle woorden hebt, waaraan je je twijfels hebt waarom die toch steeds verdwijnen achter *** plaats dan hier een net berichtje daaromtrent.


    Gekopieerd van hulpchat ala x minuten tot nu toe:

    23:17] [XO] dudestuut: wat ik dus tikte was kkkk - kkk en dat is dus 1 ***
    [23:17] MOD_Fjuka: Ik geef hem door, maar dat is geen bug
    23:18] [BiA] Loadingplswait: maar wel flink irritant
    [23:18] [XO] dudestuut: ne dat is een stomme censuur waarvan niemand weet waarom die er inzit
    23:18] [KotD] KingofLeon: is on te zorgen dat mensen ok typen
    [23:19] [DM] totalnuts: zonder spatie doen heb je niks geen last 1K
    [23:22] [neej] Bertolucci: mag ik het verduidelijken fjuka? aangezien pegi-7 tijd wel geweest is?
    [23:24] [XO] dudestuut: maare ff hoeveel nullen zie je als ik dit tik? = 1.000.000
    [23:24] [XO] dudestuut: zit daar ook een censuur in?
    [23:24] [neej] Bertolucci: nee cijfers worde niet gecensureerd
    [23:24] MOD_Fjuka: Als u het wel een beetje netjes houd mag u van mij Bertolucci
    [23:25] [XO] dudestuut: precies dan zijn er dus gewoon jongens die ka's gebruiken in getallen
    [23:25] [neej] Bertolucci: vroeger was men erg bezorgd over de ziekte kan-ker dat werd toen afgekort tot ka en uiteindelijk tot "k"
    [23:26] [neej] Bertolucci: aangezien mensen tegenwoordig graag met ziektes schelden is ook die letter gecensureerd
    [23:27] [neej] Bertolucci: heb ik om de sterretjes heen weten te schrijven?
    [23:28] [MAX] Beetlehunter: 23:25] [neej] Bertolucci: vroeger was men erg bezorgd over de ziekte kan-ker dat werd toen afgekort tot ka en uiteindelijk tot "***"
    [23:28] [neej] Bertolucci: jammer aanhalingstekentrucje werkt dus niet
    [23:28] [neej] Bertolucci: maar goed neem aan dat het wel duidelijk genoeg is wat daar onder verstopt zit
    [23:29] MOD_Fjuka: Dank u wel voor uw uitleg Bertolucci, zo leer ik ook nog bij
    [23:30] [neej] Bertolucci: mja das in ieder geval de enige zinvolle reden die ik erachter verzinnen kon :P
    [23:31] MOD_Fjuka: Het is wel een aannemelijke reden
    [23:35] [neej] Bertolucci: Ergens vind ik het ook wel raar dat ze in een modern spel zo'n jaren zestig afkorting nog serieus nemen (toen was de ziekte zo ongrijpbaar dat erover praten misschien al besmettelijk was), maar de grote hoop schelders in spelletjes zal twintiger of jonger zijn en nog nooit van die manier van uiten van de ziekte gehoord hebben.
    [23:36] night-s-talk: kom je niet veel buiten ?
    [23:36] MOD_Fjuka: Ik heb die regel rechtstreeks bij de CM in vraag gesteld, dus morgen hoor ik/we meer
    [23:36] [neej] Bertolucci: hoezo nightstalk? is het weer mode geworden?
    23:37] night-s-talk: na 18 jaar jeugd en jongerenwerk en 3 jaar onderwijs weet ik uit ervaring dat het schelden met die ziekte nog steeds zeer veel voorkomend is helaas
    [23:37] [neej] Bertolucci: de zeikte zelf wel, maar de afkorting toch niet? (dat bedoelde ik namelijk)
    [23:37] [Gal] Faica110: als ze echt willen schelden lukt dat altijd wel(jammer genoeg)
    [23:37] [neej] Bertolucci: ook dat faica
    [23:38] [neej] Bertolucci: alle censuur valt te omzeilen ook
    [23:38] [neej] Bertolucci: maar goed, dat vind ik een te zware discussie voor nu
    [23:38] [SPQR] Mediva: Heb je doesj als eens geprobeerd goed te typen? mag ook al nie...LOL
    [23:39] [Gal] Faica110: en als alles gecensureerd wordt hebben de mods geen werk meer lol
    [23:39] MOD_Fjuka: die heb ik ook even meegenomen Mediva
    [23:40] [CD] Dronkiekong: doesj wordt gecensureerd omdat dat een scheldwoord in het engels is
    [23:40] night-s-talk: veel wordt ook overgenomen uit andere talen
    [23:41] MOD_Fjuka: maar de CM is bezig met de server op zulke gebieden te vernederlandsen, dus dan kan hij dat mooi meenemen Dronkiekong
    [23:41] [lc2] Densje144: doesjbag is een scheldwoord, doesj niet
    [23:42] MOD_Fjuka: ja Beetlehunter, die heb ik mee doorgegeven
    [23:42] [SPQR] Mediva: we typen nu zo...d o u c h e
    [23:42] [CD] Dronkiekong: doesj word regelmatig als afkorting daarvoor gebruikt
    23:42] [MAX] Beetlehunter: ah juist
    [23:42] night-s-talk: yup
    [23:42] [MAX] PalJoh: en waarom mogen we niet de letter ka gebruiken?
    [23:42] [neej] Bertolucci: mja het heeft denk ik ook met verleidingstaal te maken naar jonge kinderen toe.
    [23:43] [neej] Bertolucci: wa ng mag ook niet bv
    [23:43] [neej] Bertolucci: en ku s ook niet
    [23:43] [CD] Dronkiekong: maar douchen kan wel weer, dus als het onderwerp ter sprake komt dat je onder een waterstraal gaat staan moet je een andere zinsopbouw gebruiken
    [23:43] [neej] Bertolucci: ja dat is wel een van de meer frapante inderdaad
    [23:43] MOD_Fjuka: Mag ik jullie voorstellen er even een forumtopic voor te maken?
    [23:44] [lc2] Densje144: dat mag, ga je gang ^^
    [23:44] [neej] Bertolucci: je bedoelt het is laat en we zijn moe, of niet Densje?
    [23:44] [lc2] Densje144: ja een beetje wel
    [23:44] MOD_Fjuka: Anders heeft de CM morgenochtend tientallen berichtjes van mij waarin het moeilijk terugzoeken is, en met een forumtopic kan hij veel meer als hij de censuurlijst aanpast
    [23:46] [CD] Dronkiekong: ben wel benieuwd naar de censuurlijst. nouja, benieuwd naar de afwijkingen op die lijst


    Ik heb niet alle lol's en Yups dus als iemand iets mist
    Succes BB_Grubur met de lijst.
    Laatst gewijzigd door Bertolucci; 10-03-15 om 00:24. Reden: Aanvullingsopmerking, typo

  2. #2

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    428
    Wereld
    Woestewoud
    lolz

  3. #3

    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Rozendaal
    Berichten
    202
    Wereld
    Woestewoud
    hulchat of hulpchat

  4. #4

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    428
    Wereld
    Woestewoud
    Spelfouten zitten er ook in inderdaad

  5. #5

    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    640
    Wereld
    Woestewoud
    Zoals aangegeven is dit gewoon gekopieerd van hulpchat + het was al laat, zullen we dus wel ontopic blijven aub?

  6. #6

    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Rozendaal
    Berichten
    202
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MOD_Fjuka Bekijk Berichten
    Zoals aangegeven is dit gewoon gekopieerd van hulpchat + het was al laat, zullen we dus wel ontopic blijven aub?
    -1

  7. #7

    Ingeschreven
    Mar 2013
    Locatie
    Tussen Arnhem en Nijmegen
    Berichten
    546
    Wereld
    Woestewoud
    Dank je Fjuka.

  8. #8
    Former Team member BB_Grubur's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    243
    Wereld
    Woestewoud
    Dank jullie wel voor de lijst en feedback, ik zal me hiermee bezig houden!
    Helaas is het niet simpelweg een geval van een bestandje aanpassen en kan het wat tijd duren voordat de wijzigingen gemaakt worden.

    Hopelijk zullen onze Settlers binnenkort kunnen douchen zonder sterretjes te zien

    Happy Settling,

    BB_Grubur
    Mijn mailbox is gesloten. Neem contact op met BB_Lyedra in Engels of met de Klantenservice in het Nederlands.

  9. #9
    Qwerty's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    In de buurt van E'hoven
    Berichten
    466
    Wereld
    Woestewoud
    Het is geen schelden maar er zijn wel sterretjes: het zou handig zijn wanneer links gewoon 1 op 1 gekopieerd zouden kunnen worden.
    If you can't be with the one you love love the one you're with

  10. #10

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    168
    Wereld
    Woestewoud
    Net als het woord 'douche'. Daar laat ie ook sterretjes zien.

Gesloten Onderwerp

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.