Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Mogelijkheid om spelers in het handelshuis op negeren te zetten/ aangeven lvl's koper

  1. #11

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    376
    Wereld
    Woestewoud
    Laten we het hier leuk houden en niet teveel op de echte wereld laten lijken. Anders kun je net zo goed banken in het spel implementeren.

    Dus ik zie wel wat in het voorstel

  2. #12

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    Voorstel voor hoogte van maximum lvl voor die de verkoop bestemd toevoegen is ook toegevoegd.

  3. #13

    Ingeschreven
    Mar 2013
    Locatie
    Tussen Arnhem en Nijmegen
    Berichten
    546
    Wereld
    Woestewoud
    mja, het probleem van de handel zoals die nu is is dat er geen vraag en aanbod is. Er is vraag en er is aanbod en geen mogelijkheid tenzij je toevallig tegelijk online bent om die 2 prijzen bij elkaar te brengen.

    Als ik dan ronddraai handeltjes zie waarbij x voor 8kbonen aangeboden wordt. Dat y dan voor x te koop wordt aangeboden en dat er dan 4k bonen voor y geboden wordt, heb ik het niet meer over handel, maar over profiteren.

    Als dit soort zaken mogelijk zijn (en ja mensen mogen zelf opletten waar ze dingen voor verkopen), wil ik graag zelf kunnen bepalen aan wie ik mijn handel verkoop, zodat diegene ook daadwerkelijk die handel gebruikt op zijn/haar eiland ipv om er alleen maar meer goud of graniet of bonen uit te slaan.

    Dat er een marge zit tussen inkoop en verkoop prijzen mag ook best, maar als er meer dan 20 tot wel 50% inzit, snap je wel dat ik graag mensen iets gun ipv onderwerp te zijn van een goeiekope inkopert

  4. #14
    Qwerty's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    In de buurt van E'hoven
    Berichten
    466
    Wereld
    Woestewoud
    Ik ben het eens met zowel het voorstel om spelers te kunnen blokkeren als een lvl-cap.
    Voorbeeldje: zo eens per week bied ik overtollige waar aan voor een vis, handel op te zetten door de speler/vrager. Dan gebeurt het regelmatig dat er profiteurs bv bonen of graniet voor een vis tussen zetten, wrs in de hoop dat ik tussen al die vissen wel eens misklik in de haast, en ja, dat is me wel eens gebeurd. Ook wordt er handel opgezet door spelers waarvan ik haast zeker weet dat ze, gezien hun level, niet echt verlegen zitten om een gistingsversneller of zwepen & wortels. Die zou ik graag willen blokkeren gedurende mijn uitverkoop.
    Tenslotte: ik stoor me, net als Nelleke, ook mateloos aan de bietsers, en zeg er ook altijd wat van.Ik vind het onbegrijpelijk dat er spelers zijn die denken door werkelijk om alles te schooien het spel te moeten spelen. En dat sommigen ook nog eens een gildetag voor hun naam hebben maakt het alleen maar erger.
    Ik zou het dan ook zeer gewenst vinden wanneer we een blacklist kunnen aanleggen op het forum, en BB hoeft niet te reageren want ik weet hoe er door hun over gedacht wordt
    .
    If you can't be with the one you love love the one you're with

  5. #15

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    428
    Wereld
    Woestewoud
    Een blacklist gaat veel te ver, daar geef ik BB groot gelijk in. Met een blacklist los je niks op, je doet alleen mensen pijn. Want zou je het nog leuk vinden als je eigen naam of die van een vriend van je erop zou staan?

    Nee.

    Als je echt oplichters/schooiers wilt ontwijken, kraak die hersentjes dan eens, en kom met goede ideeën.
    Laatst gewijzigd door salah1998; 13-02-15 om 08:54.

  6. #16

    Ingeschreven
    Mar 2013
    Locatie
    Tussen Arnhem en Nijmegen
    Berichten
    546
    Wereld
    Woestewoud
    Op het forum, is idd 3x niks, jantje wil niet handelen met pietje, maar klaasje mss wel.
    sjefke wil wel handelen met 30% marge, ik vind 10% zat.

    Persoonlijk zoals de #ignore in chat iets inbouwen in de handel lijkt me moeilijk, maar wel wenselijk.

  7. #17

    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    126
    Wereld
    Woestewoud
    Ik kan me heus wel in het idee vinden hoor, maar het lijkt me ten eerste niet haalbaar.
    Ten tweede blijf ik erbij dat aanbieders vrij zijn om te bepalen wat ze voor iets willen hebben, maar ook
    kopers zijn weer vrij om deze producten voor hun eigen prijs te verkopen. Mocht je hier moeite mee
    hebben, dan is een semi-oplossing om alleen via de handels-chat te verkopen zodat je weet met wie je zaken
    doet.

    Een tweede kanttekening wat ik wil maken:
    Wanneer iemand iets gekocht heeft en met 30% winst wil verkopen, zit diegene veel langer met zijn handel opgescheept.
    Diegene had er ook voor kunnen kiezen om in zeer korte tijd meerdere partijen te verkopen voor 10% winst en
    zo meer handel te drijven (is rendabeler uiteindelijk). De kans is trouwens ook groot dat hij of zij de partij niet eens kan verkopen omdat
    het teveel afwijkt van de wisselkoers.

    Om met jullie mee te denken heb ik zelf ook een idee, wat voor eerlijkere handel zorgt:
    Een veilingsysteem. Dat lijkt me ook leuker dan het moeten / kunnen bannen van bepaalde spelers.

  8. #18

    Ingeschreven
    Mar 2013
    Locatie
    Tussen Arnhem en Nijmegen
    Berichten
    546
    Wereld
    Woestewoud
    Er zijn al meerdere veilingen geweest Kindest_Red (opbodveilingen) waarbij de handel terechtkomt bij degene met de grootste portemonnee.
    Aantrekkelijk voor de verkoper, dat wel.

  9. #19

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    428
    Wereld
    Woestewoud
    Dat is ook de bedoeling. Het winst maken is het belangrijkst voor de verkoper. Wat verwacht je dan: dat de verkoper het verkoopt aan degene die het het hardst nodig heeft?

  10. #20
    Qwerty's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    In de buurt van E'hoven
    Berichten
    466
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door salah1998 Bekijk Berichten
    Met een blacklist los je niks op, je doet alleen mensen pijn. Want zou je het nog leuk vinden als je eigen naam of die van een vriend van je erop zou staan?
    Als je echt oplichters/schooiers wilt ontwijken, kraak die hersentjes dan eens, en kom met goede ideeën.
    sarcasme aan/Nee, oplichters/schooiers pijn doen door hun naam te publiceren moeten we niet willen. /sarcasme uit



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door salah1998 Bekijk Berichten
    Dat is ook de bedoeling. Het winst maken is het belangrijkst voor de verkoper. Wat verwacht je dan: dat de verkoper het verkoopt aan degene die het het hardst nodig heeft?
    Ja, sommige mensen, zoals ik, spelen het spel niet "met het mes op de keel" . Ik heb 500k voorraad van vanalles en nog wat, waarom zou ik spelers die het veel harder nodig hebben dan ik geen plezier doen?? Soms doen spelers hun spulletjes in de uitverkoop omdat ze bv stoppen, ik zal nooit op die 5k planken of stenen die er dan voorbijkomen bieden.
    If you can't be with the one you love love the one you're with

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.