Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Bug: legers worden niet correct toegewezen

  1. #1

    Ingeschreven
    Nov 2013
    Berichten
    23
    Wereld
    Woestewoud

    Bug: legers worden niet correct toegewezen

    Cache geleegd: nee, pc is 2 maanden oud.
    Geschiedenis verwijderd: nee, pc is 2 maanden oud.
    Flash versie: 16.0.0.235
    Browser versie: Firefox 34.0.5
    PC Core-i5 4460, 8 GB intern, geen andere applicaties actief, achtergrond virusscanner, firewall, verder niets bijzonders.

    Wanneer verscheen de bug voor het eerst?: update spel met pvp

    Beschrijf het probleem zo gedetailleerd mogelijk:
    Ik heb inmiddels vaker het volgende probleem gehad. Ik heb aangevallen met generaal 1. De generaal 1 is terug op zijn kamp. Ik zet alle eenheden van generaal 1 op 0. Vervolgens wijs ik eenheden toe aan generaal 2. Als ik daarna op het groene vinkje klik en met de muis hoover over de generaal, dan zie ik dat alle eenheden zijn toegewezen. Val ik met generaal 2 aan en hoover ik met mijn muis over het kamp heen, dan zie ik nog steeds dat de eenheden zijn toegewezen. Vindt de aanval plaatst, dan blijkt ineens dat de eenheden die aan generaal 1 toegewezen waren weer bij generaal 1 staan en de eenheden van generaal 1 die aan generaal 2 toegewezen waren bij generaal 2 verdwenen zijn. Gevolg, ik val met generaal 2 met minder dan de geplande eenheden aan. Hierdoor verlies ik dure eenheden en resources. Inmiddels ben ik zo'n 160 kruisboogschutters hierdoor verloren (in 2 aanvallen), daarnaast een 100 stuks cavalerie in een andere aanval, maar dat doet niet zo'n zeer.

    Screenshot of video van de bug: helaas niet voorhanden

  2. #2
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JustDutch Bekijk Berichten
    Cache geleegd: nee, pc is 2 maanden oud.
    Geschiedenis verwijderd: nee, pc is 2 maanden oud.
    Ik zou zeggen: probeer het toch eens...

    In je cache worden gegevens van het spel opgeslagen, zodat het spel de volgende keer dat je het opstart sneller geladen kan worden. Als hier op enig moment een "verkeerd" bestand gedownload is en in de cache staat, kan dit, ook bij een nieuwe pc, voor problemen zorgen.

  3. #3

    Ingeschreven
    Nov 2013
    Berichten
    23
    Wereld
    Woestewoud
    Ik wil best de cache en de geschiedenis verwijderen (ga ik ook doen), maar het is niet logisch dat het probleem daardoor veroorzaakt wordt. Immers, ik doe meerdere aanvallen en maar bij 1 aanval gaat het fout. Als er een verkeerd bestand zou staan op de pc, dan zou je verwachten dat het bij alle aanvallen fout gaat. Ik verwacht veel meer dat het in de communicatie met de servers van BB zit. Dat het spel lokaal (op mijn pc) denkt met bepaalde gegevens aan de gang te kunnen, maar dat de gegevens op de servers van BB achter lopen en dat die vervolgens de lokale gegevens overrulen.

  4. #4

    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    126
    Wereld
    Woestewoud
    Hoi JustDutch!
    Allereerst mijn dank dat je toch die dingen hebt geprobeerd.
    Wat Paul06 suggereert klopt .. het maakt niet uit of je pc 2 maanden of 2 weken oud is.
    Als hij half-om-half dingen uit je cache gaat gebruiken, kan dat idd tot vreemde situaties leiden.

    Ik moet wel toegeven, dat dat niet de oorzaak hoeft te zijn en dat het een probleem betreft wat aan onze kant opgelost zou moeten worden.

    Nog 2 vraagjes ..
    1. Heb je dit topic doorgenomen? - http://forum.thesettlersonline.nl/th...uit-te-sluiten
    2. Heb je toevallig al eens een andere browser geprobeerd?

  5. #5

    Ingeschreven
    Nov 2013
    Berichten
    23
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MOD_KindestRed Bekijk Berichten
    Hoi JustDutch!
    1. Heb je dit topic doorgenomen? - http://forum.thesettlersonline.nl/th...uit-te-sluiten
    Ja, die heb ik doorgenomen. Dat draadje was ook de aanleiding om in mijn openingspost mijn PC te beschrijven.

    Het probleem lijkt trouwens ook voor te komen op mijn linux-pc. Tenminste, de symptomen komen daar ook naar voren (dat de gegevens waar het spel lokaal mee speelt, teruggezet worden. Bijvoorbeeld een upgrade van een mijn wordt op de pc uitgevoerd, de graphix laten zien dat de upgrade start, maar als je na 20 seconden nog een keer naar de mijn kijkt, blijkt de upgrade niet te zijn uitgevoerd). Die linux-PC is verder redelijk kaal en alle cache, geschiedenis e.d. wordt bij afsluiten verwijderd.

  6. #6

    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    126
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JustDutch Bekijk Berichten
    Ja, die heb ik doorgenomen. Dat draadje was ook de aanleiding om in mijn openingspost mijn PC te beschrijven.

    Het probleem lijkt trouwens ook voor te komen op mijn linux-pc. Tenminste, de symptomen komen daar ook naar voren (dat de gegevens waar het spel lokaal mee speelt, teruggezet worden. Bijvoorbeeld een upgrade van een mijn wordt op de pc uitgevoerd, de graphix laten zien dat de upgrade start, maar als je na 20 seconden nog een keer naar de mijn kijkt, blijkt de upgrade niet te zijn uitgevoerd). Die linux-PC is verder redelijk kaal en alle cache, geschiedenis e.d. wordt bij afsluiten verwijderd.
    Ik ben in mijn inventarisatie nog geen Linux PC tegengekomen die tegen dit soort problemen aanliep.
    Dat biedt perspectief! Zou je aan kunnen / willen geven welke problemen je nog ondervindt op je linux PC? (evt. via PB)
    Het liefst zou ik ook willen weten welke distributie je gebruikt, en welke browser(s)...

  7. #7

    Ingeschreven
    Nov 2013
    Berichten
    23
    Wereld
    Woestewoud
    Op de linux PC dezelfde problemen als de windows pc. Ik draai linux mint, laatste versie, incl laatste versie van firefox. Deze firefox wordt standaard geleegd na een afsluiten.

  8. #8

    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    126
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JustDutch Bekijk Berichten
    Op de linux PC dezelfde problemen als de windows pc. Ik draai linux mint, laatste versie, incl laatste versie van firefox. Deze firefox wordt standaard geleegd na een afsluiten.
    Het zou heel goed kunnen dat het probleem in de combinatie Firefox / TSO ligt.
    Zelf gebruik ik FF al een tijdje niet meer, omdat die niet alleen met TSO probleempjes geeft.
    Het voornaamste probleem wat ik tegenkwam bij FF icm met TSO is kopïeer en plakproblemen en dat het zoomen niet goed werkte.
    Dit probleem heb ik inmiddels doorgegeven.

    Heb je al eens een andere browser geprobeerd? (Chrome / Chromium of Opera bijvoorbeeld).
    Ik wil niet de 'schuld' neerleggen bij je browserkeuze hoor, maar om dingen uit te kunnen sluiten, of juist aan te stippen is het wel goed om te weten welke browser welke problemen geven. Ik ben jullie enorm dankbaar voor het proberen en meedenken. Ook wij willen graag van de problemen af.

    Groet,
    Kindest

  9. #9
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MOD_KindestRed Bekijk Berichten
    Het zou heel goed kunnen dat het probleem in de combinatie Firefox / TSO ligt.
    Zelf gebruik ik FF al een tijdje niet meer, omdat die niet alleen met TSO probleempjes geeft.
    Het voornaamste probleem wat ik tegenkwam bij FF icm met TSO is kopïeer en plakproblemen en dat het zoomen niet goed werkte.
    Dit probleem heb ik inmiddels doorgegeven.

    Heb je al eens een andere browser geprobeerd? (Chrome / Chromium of Opera bijvoorbeeld).
    Ik wil niet de 'schuld' neerleggen bij je browserkeuze hoor, maar om dingen uit te kunnen sluiten, of juist aan te stippen is het wel goed om te weten welke browser welke problemen geven. Ik ben jullie enorm dankbaar voor het proberen en meedenken. Ook wij willen graag van de problemen af.

    Groet,
    Kindest
    Ik ben juist van Chrome overgestapt naar Firefox omdat in Chrome de verbinding nogal eens haperde (met name die van de chatserver, daar heb ik in Firefox (bijna) geen last van.
    Daar moet ik misschien wel bij zeggen dat ik de rest van mijn internetverkeer nog wel steeds via Chrome doe, alleen TSO op Firefox heb staan.

  10. #10

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    428
    Wereld
    Woestewoud
    Als het goed is hoor je (met een degelijke PC) in geen enkele browser problemen te ondervinden. Anders ligt dit gewoon aan het spel zelf.

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.