Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Checklist om een aantal problemen uit te sluiten

  1. #1

    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    126
    Wereld
    Woestewoud

    Checklist om een aantal problemen uit te sluiten

    Er is de laatste tijd een stortvloed van problemen over jullie en ons heen gekomen.
    Dit is voor niemand plezierig, ook voor ons als MODs niet.

    Wij zijn het eerste aanspreekpunt voor jullie, maar we kunnen vaak niet 'á la minute'
    de actuele problemen de wereld uit helpen, maar bij ons staat 1 ding voorop:

    we zijn er vóór en door jullie! En dat zal altijd ons motto blijven

    Na een hoop inventarisatiewerk (met dank aan jullie, spelers) zijn er een aantal dingen die vaak (mede-)veroorzakers van
    bepaalde problemen zijn.
    Adobe Flash (voorheen Flash en Shockwave)

    Zorg ervoor dat je de laatste versie van Flash Player geinstalleerd hebt (Check)
    Voorheen was er een losse Shockwave player aanwezig, welke nu gebundeld is in de Shockwave Flashplayer Bundel.
    Het komt regelmatig voor dat er resten van de oude Shockwave player achtergebleven zijn, die voor problemen kunnen zorgen.
    Dit is dan ook de eerste stap die we uit moeten voeren om uit te sluiten of het probleem daar ligt.
    Download altijd (ook als er geen losse shockwave player aanwezig lijkt te zijn) de Shockwave Stand-alone installer hier

    Voor Windows (ook Windows 7, 8 en Vista)




    Let op! Voor je deze uitvoert, sluit dan eerst alle browsers ..
    Voer ook na de de-installatie niet opnieuw de setup uit om de player opnieuw te installeren!
    Dit wordt automatisch gedaan door je browser of besturingssysteem...



    Voor OSX (Mac)




    Na het openen kies je dan voor de Uninstaller



    Let op! Voor je deze uitvoert, sluit dan eerst alle browsers ..
    Voer ook na de de-installatie niet opnieuw de setup uit om de player opnieuw te installeren!
    Dit wordt automatisch gedaan door je browser of besturingssysteem...



    Browsercache (leegmaken)

    Vaak komt het voor dat er veel oude gegevens mbt de game achterblijven.
    Het kan dan zijn dat er op willekeurige momenten nog verwezen wordt naar iets wat in feite niet meer bestaat.


    LET OP! Zorg ervoor dat je TSO-venster gesloten is!


    Google Chrome
    • Klik op de 3 strepen rechts bovenin je scherm (onder het kruisje om je scherm te sluiten)
    • Selecteer 'Instellingen'
    • Klik onderaan je scherm op "Geavanceerde instellingen weergeven ..."
    • Kopje 'Privacy'
    • Zorg ervoor dat "Gecachte afbeeldingen en bestanden" aangevinkt staat.

      Klik nu op "Browsegegevens wissen"

    Internet Explorer
    • Druk op Ctrl + Shift + Delete
    • Zorg er voor dat de optie "Gegevens van favoriete websites behouden" uitgevinkt is!
    • De optie "Tijdelijke internetbestanden en websitebestanden" aangevinkt is..
    • De rest van de opties kun je ook aanvinken als je dat wilt.

      Klik nu op "Verwijderen"

    Opera
    • Druk op Ctrl + F12 om de instellingen te openen.
    • Klik op "Privacy & beveiliging" in het linker menu

      Zorg ervoor dat "Het begin van de tijd" geselecteerd is



      Klik nu op "Browsegegevens wissen"

    Firefox
    • Klik op de 3 strepen rechtsbovenin je scherm (onder het kruisje om je scherm te sluiten)
    • Selecteer "Opties"
    • Selecteer nu "Geavanceerd"
    • Select "Netwerk"

      Klik nu op de 2 "Nu wissen" knoppen

    Safari
    • Klik boven in het scherm in het menu Safari op Bewerken.
    • Selecteer Voorkeuren.
    • Klik boven in het geopende venster op Privacy.

      Klik op de knop "Verwijder alle websitegegevens" en vervolgens op "Verwijder nu"
    Flash Cache (leegmaken)

    De cache van Flash staat los van de browsercache en het is verstandig om in geval van problemen deze ook te legen.
    Ga hiervoor naar de volgende link: Klik hier


    Kies hier voor: "Alle sites verwijderen"
    Geheugen (capaciteit)

    Webpagina's (dus ook losgezien van ons spel) worden steeds geavanceerder en vragen steeds meer systeemcapaciteit.
    Wat mij opvalt is, dat het vaak voorkomt dat het tekort aan geheugen ons parten speelt.
    Een enkele browser gebruikt (inclusief modules) al snel 500 tot soms wel 1500MB geheugen.
    Dit hangt er mede vanaf wat er in die browsers actief is.

    Je zult niet snel iets merken van een tekort aan geheugen, omdat je pc slim genoeg is om een gedeelte van je harde schijf te gebruiken om het tekort tijdelijk te compenseren (Virtueel geheugen / Swap). Daarom is het wel van belang dat je zo nu en dan het beste even kunt kijken hoe het met je geheugen-verbruik gesteld is.

    Vergeet ook niet dat je besturingssysteem ook nog een deel van het geheugen nodig heeft. Dit is een relatief proces (je besturingssysteem bepaalt de prioriteiten). Je kunt dus niet zien hoeveel geheugen hij daadwerkelijk NODIG heeft.
    Kijk eens bij Prestaties in taakbeheer.
    Het is verstandig om 20% geheugen over te houden om je pc optimaal te kunnen gebruiken.
    Zoals je ziet neemt je browser (browsers) het meeste geheugen.
    Let met name op de volgende processen:
    • Chrome
    • Opera
    • Internet Explorer
    • Safari
    • Firefox

    'Ongewenste' Browserplugins / Modules

    Zonder dat we er zelf bij stilstaan, zijn er vaak plugins actief, waar we feitelijk niks mee doen.
    Controleer daarom ook regelmatig of er (bijvoorbeeld bij installatie van software) ook plugins in je browser geinstalleerd zijn.
    Deze kun je met 1 druk op de knop uitschakelen. Start hierna je browser wel opnieuw!

    Aanwezigheid van Spy- en Ad-Ware

    Het is een hardnekkig, vervelend en erg irritant probleem tegenwoordig. Zonder dat we er weet van hebben zijn er op de achtergrond 'programma's' actief die een hoop systeemcapaciteit opslurpen. Scan met regelmaat je pc op Spy- en Adware. Hier zul je ten allen tijde gelukkiger van worden

    Lijst van gratis anti-spyware software

    Spybot Search & Destroy

    Spybot S&D scant je computer op spyware, hijackers, ad-ware en andere kwaadwillige software.
    Je kunt aan het einde van de scan selecteren welke software verwijderd wordt.

    SUPERAntiSpyware

    Het programma heeft waarschijnlijk de meest foute naam die je maar kunt verzinnen voor een anti-spyware programma,
    maar SUPERAntiSpyware werkt prima. De software detecteert spyware, trojans, adw-are, dialers, wormen, keyloggers en hijackers.
    Het scant de harde schijf, het geheugen en het register op de aanwezigheid van deze schadelijke software.

    Malwarebytes' Anti-Malware

    De anti-spyware tool Malwarebytes' Anti-Malware heeft een gratis versie die je systeem scant en eventuele spyware kan verwijderen,
    of in quarantaine kan zetten. De scan verloopt snel.

    Als je real-time protectie en automatische updates wilt, dan moet de betaalde versie aangeschaft worden.

    HijackThis

    HijackThis is een klein, maar krachtig programma dat je computer scant op instellingen die mogelijk gewijzigd zijn door spyware of malware. HijackThis geeft je een rapport aan het einde van de scan. Het programma geeft echter niet aan wat vertrouwde software of malware is. Dat moet je zelf eerst uitzoeken. Daarom is dit programma alleen aan te raden voor ervaren computergebruikers.

    Deze tool kan je in elk geval helpen om een rapport samen te stellen, waarmee iemand anders je vervolgens verder kan helpen.
    Er zijn bijvoorbeeld gespecialiseerde fora, zoals BleepingComputer en SpywareInfo waar mensen terecht kunnen met hun spyware problemen.

    Let op!
    • Sluit alle browservensters voordat je bovenstaande programma's uitvoert!
    • Verwijder het programma nadat hij zijn taak volbracht heeft (het is niet verstandig om deze programma's continue aan te hebben staan).
    • Gebruik gerust een aantal van deze programma's achter elkaar. Elk van bovenstaande heeft namelijk zijn eigen kwaliteiten.




    Flash en Shared Resources

    The Settlers Online maakt gebruik van software van derden. O.a. Flash.
    Vaak hebben de ontwikkelaars hier niet altijd controle op.
    Als er een update uitgebracht wordt door Adobe (Flash), dan kan het zijn dat er dingen aangepast moeten worden in het spel.
    Daardoor krijgen mensen die een update gehad hebben als eerste een probleem, maar als dat probleem opgelost is, kunnen
    mensen die de update nog niet 'gekregen' hebben juist weer problemen ondervinden.
    Dit geldt ook voor tig verschillende browsers en besturingssystemen.
    Flash wordt dus niet alleen voor TSO gebruikt.
    Hierdoor kan het gebeuren dat bepaalde programma's onderling ruzie krijgen (heel simplistisch uitgedrukt) om wie op dat moment de benodigde bronnen mag gebruiken.

    Even een praktisch voorbeeld van mijn kant:

    Ik heb een browser openstaan met Songa.nl (een youtube play-list website) en nog een venster met Spelpunt.nl (ik vind het leuk om te klaverjassen). Dit zijn hele duidelijke en zichtbare feiten, maar er is ook software wat op de achtergrond draait, wat vaak aanspraak maakt / probeert te maken op de bronnen van Flash Player.
    Bovenstaande voorbeeld (mogelijk) in combinatie met te weinig geheugenruimte, is funest voor 1 van de partijen.
    Dit zorgde vaak voor enorme lag (in mijn geval geldt dit zowel voor mijn Klaverjasspel, als voor TSO).

    Om uit te kunnen sluiten of het aan jouw configuratie ligt (of juist niet), is het belangrijk om bovenstaande te testen zonder dat er andere programma's actief zijn.

    Ik wil jullie ten slotte op het hart drukken dat bovenstaande heus niet alle problemen op zal lossen en dat er zeker in 'ontwikkelingsland' nog wel het één en ander moet gebeuren. Maar als bovenstaande niet uitgesloten wordt, is een uiteindelijke oplossing (bijna) onvindbaar!

    Voordat je contact met ons, of de klantenservice opneemt, volg alsjeblieft eerst deze stappen.
    Mocht het je niet lukken om bovenstaande uit te voeren, neem dan gerust contact met mij (of een andere MOD) op.


    Op voorhand willen we jullie bedanken voor alle medewerking!

    Met een vriendelijke groet,
    MOD_KindestRed
    Laatst gewijzigd door MOD_KindestRed; 12-02-15 om 12:52.

  2. #2

    Ingeschreven
    Dec 2012
    Berichten
    7
    Wereld
    Woestewoud
    Goedemiddag,

    Allereerst bedankt voor de uitgebreide uitleg hierboven !

    er leek met de aanzet van Klatergoud (bedankt, goede research) eindelijk wat licht te schijnen aan het eind van de bug tunnel
    het lijkt een redelijk verhaal dat er dmv van een bug in in de Adobe software flarden data blijven staan in je registry en dat deze mogelijk conflicterend werken ten opzichte van elkaar wat de oorzaak zou kunnen zijn voor de bug's in het spel

    na wat speurwerk op het net me eens goed ingelezen en thuis eens wat proeven gedaan

    ik heb drie computers ter beschikking, te weten 2 Mac systemen met een 2,3ghz en 4 Gb geheugen en de ander 2,7 Ghz i5 en 8 GB geheugen en een windows systeem eveneens met 4 Ghz geheugen
    op alle drie systemen de laatste nieuwe software qua besturingsprogramma en plug-ins en vooral op de nieuwste Mac kan ik gamen, youtube muziek luisteren in mn browser en gaat gewoon vloeiend door met alles, dus geheugen en processor zijn niet het probleem, geloof me
    internetsnelheid gechecked, (speedtest van Ookla), 80MB download snelheid dus lijkt met voldoende, kan ik zelfs films mee streamen
    gekeken naar geheugengebruik en moet enorm veel moeite doen om boven de 4 GB gebruik uit te komen en hou dus nog 4 GB over, no problem, processor eveneens
    daarna de volgende proeven gedaan, zwarte ridders gespeeld, en misdadigers, waar ik weet waar het telkens misgaat met aanvallen en blocks
    daarna op alle systemen, caches geleegd, overbodige plug-ins gestopt, shockwave verwijderd, flash er af, en terug er op, upgrades van alles gechecked, alle op de achtergrond draaiende software gestopt, en wat blijkt, op alle 3 de systemen onafhankelijk, hetzelfde probleem !
    in geen enkele situatie bleken de problemen verdwenen, niet op windows, noch de Mac's

    ik geloof niet langer in het probleem zoeken op mijn platforms, ik weet dat het probleem elders ligt

    Alvast de beste wensen voor alle spelers, en de beste wensen voor het ontwikkelaarsteam, you will need it...

    Greets Ray

  3. #3

    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    126
    Wereld
    Woestewoud
    Ik ben allang blij dat je alles nagelopen hebt RayMry!
    Dan is dat probleem in jouw geval bij deze uitgesloten! En kunnen we dus concreet verder zoeken!
    Vaak is het bij OSX (MAC) geen lokaal probleem, maar soms sluipt er iets tussen wat wel eens een probleem zou kunnen vormen..
    Ik werk ook op MAC en mijn geheugenverbruik staat op dit moment op 10GB. Uiteraard draait er veel andere software mee.

  4. #4
    Qwerty's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    In de buurt van E'hoven
    Berichten
    466
    Wereld
    Woestewoud
    Indrukwekkend. Maar toch heb ik mijn vraagtekens: bugs ontstaan (bijna) altijd wanneer er iets nieuws ingevoerd wordt , vaak zijn ze ook al op de testserver gemeld. Vervolgens heeft het overgrote deel, soms zelfs alle, spelers problemen. Lijkt mij toch meer voor de hand liggen dat het bij BB ligt en niet bij de gebruikers.
    Wanneer een bug ineens optreedt bij iemand, van de ene dag op de andere, zonder dat er iets nieuws geimplementeerd is, dan kan ik me voorstellen dat het aan spyware, volle cache oid ligt.
    If you can't be with the one you love love the one you're with

  5. #5
    TheDutchman's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    138
    Wereld
    Woestewoud
    Mee eens Qwerty, maar zoals Mod KindestRed aangeeft moet bovenstaande eerst worden uitgesloten als oorzaak.

    Ik merk ook dat het veelal dezelfde mensen zijn die overal last van hebben, en dat terwijl ik zelf meestal weinig tot geen last ondervind.
    Veel zaken als LAG en connectiviteit issues zijn echter te wijten aan PC setups en netwerk verbindingen.
    Persoonlijk ondervind ik ook grote verschillen wanneer ik op PC zit vs. verschillende laptops.

    De bugs, en met name de op test gerapporteerden zijn irritant om te zien in Live en zijn zeker een gevolg van BB Dev team.
    PVP (inclusief de loot en generaals) update was gewoon te groot en te veel fouten van test waren niet opgelost.

    hopelijk komt het lek snel boven, en kunnen ze de boel in het nieuwe jaar verbeteren.

  6. #6

    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    126
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheDutchman Bekijk Berichten
    Mee eens Qwerty, maar zoals Mod KindestRed aangeeft moet bovenstaande eerst worden uitgesloten als oorzaak.

    Ik merk ook dat het veelal dezelfde mensen zijn die overal last van hebben, en dat terwijl ik zelf meestal weinig tot geen last ondervind.
    Veel zaken als LAG en connectiviteit issues zijn echter te wijten aan PC setups en netwerk verbindingen.
    Persoonlijk ondervind ik ook grote verschillen wanneer ik op PC zit vs. verschillende laptops.

    De bugs, en met name de op test gerapporteerden zijn irritant om te zien in Live en zijn zeker een gevolg van BB Dev team.
    PVP (inclusief de loot en generaals) update was gewoon te groot en te veel fouten van test waren niet opgelost.

    hopelijk komt het lek snel boven, en kunnen ze de boel in het nieuwe jaar verbeteren.
    Je hebt in mijn optiek zeker een punt!
    Zoals ik al zei, zijn er veel mensen die problemen ondervinden die uiteindelijk weinig tot niks met de bugs te maken hebben.
    Op die manier raken zowel wij, als de ontwikkelaars ondergesneeuwd.

    @QWerty: geloof me, er zijn veel gevallen voorgekomen waarbij de updates icm de actuele staat van lokale software alsnog voor problemen heeft gezorgd.

    Veel mensen, waaronder ikzelf normaliter, roepen heel snel dat het probleem niet te wijten kan zijn aan onze pc.
    Ik heb heus niet alle wijsheid in pacht, maar ik heb wel heel concreet weten te inventariseren waar meestal de problemen vandaan komen.
    Laatst gewijzigd door MOD_KindestRed; 04-01-15 om 15:22.

  7. #7

    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    126
    Wereld
    Woestewoud
    @QWERTY

    Wanneer een bug ineens optreedt bij iemand, van de ene dag op de andere, zonder dat er iets nieuws geimplementeerd is, dan kan ik me voorstellen dat het aan spyware, volle cache oid ligt.
    Dit ben ik niet met je eens. Wanneer je actuele sessie "per ongeluk" de verkeerde informatie gebruikt (uit de cache - ook zonder update van BB), dan kan het een vreemde uitkomst hebben. Wederom benadruk ik, dat dát het probleem niet altijd veroorzaakt. Alles wordt geïnventariseerd en doorgegeven aan de ontwikkelaars

  8. #8
    s-andman's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    164
    Wereld
    Woestewoud
    Hele duidelijke topic kindestred.
    Ook heel fijn dat er nu ook linkjes bij staan of printscreens van wat te doen.
    Zelf begrijp ik deze topic heel goed en kan er zeker wel wat mee naar me gilde leden mocht zich een dergelijk probleem voordoen.

    Wat ik me wel een beetje afvraag los van deze prima topic.
    Voor een computer leek gaan deze dingen best ver denk ik zelf.
    Ik vraag me dan ook af of een BB dit wel van een speler mag verwachten uiteindelijk is het toch zo dat de speler hier is voor ontspanning en dat BB hier is om geld te verdienen.
    Eigenlijk zou er dan ook in mijn ogen een soort van help support moeten zijn die problemen kan linken aan de zaken genoemd in deze topic en zo doende een speler die het treft er door te kunnen praten.
    Of dit haalbaar is denk het niet helaas.

    En ik wil er zeker geen afbreuk mee doen aan deze prima topic verder.

  9. #9

    Ingeschreven
    Dec 2014
    Berichten
    126
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door s-andman Bekijk Berichten
    Hele duidelijke topic kindestred.

    Ik vraag me dan ook af of een BB dit wel van een speler mag verwachten uiteindelijk is het toch zo dat de speler hier is voor ontspanning en dat BB hier is om geld te verdienen. Eigenlijk zou er dan ook in mijn ogen een soort van help support moeten zijn die problemen kan linken aan de zaken genoemd in deze topic en zo doende een speler die het treft er door te kunnen praten.
    Of dit haalbaar is denk het niet helaas.
    Een speler is in eerste instantie zelf verantwoordelijk voor een goede werking van zijn / haar pc.
    Natuurlijk is iedereen vrij om een ticket aan te maken voor support, maar voor hen verloopt het oplossen van problemen daardoor juist moeizaam.

    Daarom ben ik dit topic (wat continue aangepast wordt) gestart.
    Mochten er spelers zijn die dit niet aandurven, of het niet begrijpen, dan wil ik gerust inspringen als "pre-support"
    om bovenstaande toch te doorlopen.

    Schroom niet en neem gerust contact met me op!

  10. #10
    Walov's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Holland
    Berichten
    313
    Wereld
    Woestewoud
    Mag ik vragen aan een Mod hoe Zone Locks/Crash onstaan en wat er aan te doen is.
    Als wij begrijpen hoe het komt is het makkelijker te verdragen en scheelt een hoop tickets aan support.

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.