Gesloten Onderwerp
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Shockwave.

  1. #1
    Klatergoud

    Shockwave.

    Ik wil niet te vroeg juichen, maar ben op iets gestuit wat bij mij voor een enorme verbetering van het spel heeft gezorgd.
    Avo's alleen gespeeld (op echt hele kleine details na), lopen gesmeerd als vanouds.

    Ik zal proberen mijn ervaring zo duidelijk mogelijk te beschrijven.
    Het volgende zette mij aan om dit bericht te schrijven.

    Al een tijd lang werd ik 'geplaagd' door een waarschuwing van (Adobe) Shockwave plug in,
    "Shockwave reageert niet" enz. ... Wat ik ook probeerde, waarschuwing kwam telkens terug. Nu niet meer.

    Dus zoeken vanaf het begin, internet staat overigens bol over deze plug-in. enz etc.

    Echter, op de site van Adobe zelf staat een interessant artikeltje over Shockwave. Hier te vinden:
    https://www.security.nl/posting/3888...e+Flash+Player

    Daar staat onder meer het volgende; " Shockwave Player is een browserplug-in voor het afspelen van media. De software bevat een gebundelde versie van Flash Player."
    Vergeet even de 'veiligheids' risico's, die zijn meer van toepassing voor pro's.

    En dit zou wel eens een grote boosdoener van een hele reeks 'bugs' kunnen zijn. In een recent verleden namelijk werd Shockwave nog als een alleenstaand bestand gedownload op je PC, naast Flash Player als je die wilde installeren en/of updaten.
    Sinds januari 2013 niet meer, maar volgens het artikel bevat de oude plug-in nog steeds de oude FP bundel en die zorgt voor conflict met de laatste update van FP.

    En laat ik nou ook een PC hebben die net iets ouder is dan gegeven datum. En durf met gemak te zeggen dat de meesten van ons een PC hebben van die leeftijd en ... ouder.

    Heb toen het volgende geprobeerd:
    Shockwave verwijderd uit PC > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen > Programma verwijderen > Shockwave verwijderen. Dus als je ook Shockwave in het lijstje van programma's hebt staan, gewoon eruit knallen. Maak je geen zorgen, Shockwave is gewoon aanwezig als je de laatste update van FP op je PC hebt staan..

    Dit zorgde niet direct voor gehoopt resultaat maar was wel gelijk een heel erg grote verbetering. Ben toen het register ingedoken en heb er alles uitgegooid wat naar de verouderde versie van Shockwave liet lezen. En ja hoor, geen tekort, genoeg aanwezig.
    Dus ... Adobe Shockwave Player 12.1.1.151 en vroeger, DELETE!! Deze acties zijn misschien niet gemakkelijk voor de onervaren PC gebruiker, anders zeg ik... DOEN!! :)
    PC opnieuw opstarten... en zie ... er is weer een beetje hoop.

    Nogmaals, wil zeker niet te hard juichen, maar het heeft bij mij voor een enorme verbetering van het spel gezorgd en dan met name voor de avo's.

    Kort samengevat; Als je versie Shockwave Player 12.1.1.151, en vroeger als een 'stand alone' programma in je programmabestand hebt staan, verwijder het!! Liefst ook met alles wat in het register te vinden is.
    Zolang je de laatste update van Flash Player op je PC hebt staan dan heb je ook de goede Shockwave gebundeld en is er niets aan de hand.



    Steve Jobs had gelijk; "Adobe Flash is a 'buggy' program."
    Laatst gewijzigd door Klatergoud; 20-12-14 om 11:14.

  2. #2
    Nelleke199's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    318
    Wereld
    Woestewoud
    Ik had een oude versie van Shockwave op mijn PC staan, van 2009 , die heb ik nu verwijderd. En ik zie nu al dat het een verbetering geeft aan hoe mijn eiland eruit ziet. Sinds het onderhoud van 27.11 hadden o.a de gebouwen witte puntjes, dat viel vooral op bij de adellijke huizen. Die zien er nu weer netjes uit. Als ik een avo heb gedaan kom ik even terug om te vertellen of daar ook verbetering in zit.

    21.46 uur
    Vikingen gespeeld.
    Liep gesmeerd. Geen herhaaldelijke opbouw kampjes, geen generaals die verdwijnen, teruggaan naar een verslagen kamp. Geen langdurig gedraai van die zandloper bij het laden. Geen sprongen en dansjes en achteruit lopen...etc. Gewoon kunnen spelen als van ouds.

    Dank je wel voor de moeite die je gedaan hebt en je post Klatergoud, je hebt mij blij gemaakt
    Laatst gewijzigd door Nelleke199; 19-12-14 om 21:46.
    .................................. Life is a gift, everything else is wrapping ..................................

  3. #3

    Ingeschreven
    Mar 2013
    Locatie
    Tussen Arnhem en Nijmegen
    Berichten
    546
    Wereld
    Woestewoud
    way to go Klatergoud!

  4. #4

    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Dokkum
    Berichten
    32
    Wereld
    Woestewoud
    Misschien een kleine aanvulling:

    http://helpx.adobe.com/shockwave/kb/...installer.html

    Het garandeert niet dat je register 100% schoon is wat betreft Shockwave, maar is altijd beter dan handmatig verwijderen
    via het onderdeel software.

    Nogmaals dank Klatergoud

  5. #5
    Klatergoud
    Klopt Hielkio, daarom is het beter om het register te kijken om te zien of daar nog 'resten' van de oude Shockwave (12.1.1.151) aanwezig zijn. Indien ja, gewoon deleten.
    En toch... beter is het om met de hand te doen, want software ruimt niet alles op.

  6. #6
    ricos221's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    193
    Wereld
    Woestewoud
    ik heb dan geen schockwave maar wel adobe flash player 10 active X en adobe flash player 15 plugin punt is dat ik ik niet weet of dit onderdelen zijn of dat de 10 active X een verouderde versie is. Iemand die dit wel weet?

  7. #7
    ricos221's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    193
    Wereld
    Woestewoud
    ik weet het al active x is voor IE en plugin voor de rest met uitzondering van chrome

  8. #8

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    175
    Wereld
    Woestewoud
    Bedankt Klatergoud. Weet nog niet of het hier ook werkt, maar baat het niet schaad het niet.

    Wel weer jammer dat spelers de problemen moeten oplossen, al ben ik van mening dat dit symptoom bestrijding is. Echte oorzaak moet liggen in een script uit een van de spelupdates. Hopelijk lossen ze dat ook snel op en kunnen we allemaal weer "bug-vrij" spelen.

  9. #9

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    Bij mij wilde chrome niet updaten naar een nieuwe versie, bleef daar ondanks alles ook problemen in houden. Maar even de oude versie van chrome weggehaald en een nieuwe versie geïnstalleerd. Nog niet getest verder

  10. #10
    Hood_Robin's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Locatie
    Drenthe, the Netherlands
    Berichten
    2
    Wereld
    Woestewoud

    Javascript

    Ik heb geen moeilijkheden met het register, ik speel SettlersOnline met Firefox 20.0 onder Linux (Mint 9). Ik had echter wel problemen met het regelmatig vastlopen van het spel. Na lange tijd kreeg ik een melding dat een script niet reageert.
    Toen heb ik Javascript uitgezet en voor SettlersOnline alleen die regels toegestaan die nodig zijn voor het spel. Ik heb nu geen vastlopers meer.
    Bijna raak is helemaal mis!

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.