Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Onderhoud 11/12/2014 = Veranderingen logboek 8/12/2014

  1. #1
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud

    Onderhoud 11/12/2014 = Veranderingen logboek 8/12/2014

    Met de twee berichten op de homepage erbij:


    Ter verduidelijking: het veranderingen logboek (veranderingslogboek?) van 8/12/2014 slaat dus op het onderhoud van 11/12/2014. Wellicht is het een goed plan het veranderingslogboek de datum mee te geven waarop het veranderd wordt (dus de datum van het onderhoud).

    Ik was nu namelijk aan het kijken of mijn populatieprobleem al was opgelost, aangezien ik zag dat het om het veranderingslogboek van 8/12/2014 ging.

    Daarnaast snap ik niet echt wat er nu gaat gebeuren met mijn legereenheden...
    Misschien dat iemand dit kan toelichten met een voorbeeld.

    Mijn populatie is (als voorbeeld): 6500
    Werkende settlers: 300
    Gewone militaire eenheden: 5000
    Expeditie eenheden: 200
    Militaire eenheden (geeft aan = bug): 5400
    Werkloze settlers: 800
    Dus het aantal verdwenen expeditietroepen is 200

    Wat gaat er nu gebeuren met het onderhoud vannacht?

    • Ook is het berekende totale aantal van legereenheden gehalveerd voor elke speler. Wees gerust, er zijn geen eenheden verwijdertd. Omdat de populatielimiet afhangt van het aantal militaire eenheden, is de hoeveelheid datdie is weggenomen, ook weggehaald van het aantal ''Settlers in gebruik''
    • Als eenmaal het echte aantal bestaande legereenheden is gezakt, en het vertoonde aantal legereenheden wordt aangetikt, start de berekening opnieuw. Vervolgens zullen alle vertoonde aantallen weer correct moeten zijn.
    Okee, dus mijn aantal legereenheden wordt gehalveerd:
    Dat wordt dus 2700. Mijn populatie wordt dus (6500-2700=)3800
    Aangezien ik nog 5200 legereenheden heb, zou het volgens het tweede punt mijn aantal automatisch goed moeten staan (aangezien het hoger is dan de 2700 respectievelijk de 3800)? En heb ik na het onderhoud morgen dus 5500/6500 settlers in gebruik in plaats van 5700?

  2. #2
    Nelleke199's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    318
    Wereld
    Woestewoud
    Zoiets Ik heb het 3x gelezen en snap er niks van.
    .................................. Life is a gift, everything else is wrapping ..................................

  3. #3

  4. #4
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud
    Ik zit op het moment op 2700 militaire eenheden volgens de bevolkingstooltip, waar ik in werkelijkheid nog steeds 5200 militaire eenheden heb.

    Betekent dit dat ik eerst minder dan 2700 militaire eenheden moet hebben (dus 2500 verliezen, wat niet gaat gebeuren, want dat maak ik ondertussen ook weer bij) voordat ik "de draad weer oppak"?

  5. #5
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud
    Ondertussen heb ik wat avonturen gedaan, wat troepen verloren en een paar weer bijgemaakt.

    Bevolkingslimiet: 2300/6600
    Werkende settlers: 300
    Gewone militaire eenheden: 4300
    Expeditie eenheden: 200
    Militaire eenheden (bevolkingstooltip): 1950
    Werkloze settlers:50

    Hoe en wanneer gaat dit weer kloppen?

  6. #6

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    247
    Wereld
    Woestewoud
    ik gok als je gewone militaire+expeditie eenheden samen onder die 1950 komen. Wat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren als je standaard paar 100 elites, kanonnen xbows etc in dienst hebt.

    Dus heb je "gratis" 2000 eenheden ruimte gekregen voorlopig. Zal straks vast ergens tot nieuwe bugs gaan leiden......

  7. #7
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud
    ik heb inderdaad meer dan 2000 "vaste eenheden" (600C, 500A, 400E, 500K en nog een beetje M, LB en S), dus dat gaat de komende maanden sowieso niet onder die 2000 komen. Benieuwd hoe het gaat lopen of dat er binnenkort een scriptie wordt gedraaid om gewoon de teller opnieuw te berekenen aan de hand van het aantal dat op dat moment in je voorraad zit (BB_Silryn, weet jij hier iets over of kun je hier misschien achteraan?)

  8. #8
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud
    Dit krijg ik toch nooit kloppend? (Vorige berichten waren soms een beetje afgerond, maar wel op mijn populatie gebaseerd)



    BB_Silryn, zou je een reactie kunnen geven? Kan ik veilig 5k settlers uit mijn stermenu toevoegen en avo's gaan spelen? (Al is het alleen maar dat je niet weet hoe het opgelost gaat worden en dat je volgende week erachteraan gaat)
    Laatst gewijzigd door Paul06; 12-12-14 om 11:37.

  9. #9
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud
    Na wat zoeken op het Duitse forum kom ik deze post tegen van BB_Pandur:

    [...] Ich gehe derzeit davon aus, dass da noch ein Fix folgen wird, eine Neuberechnung o.Ä.
    Ohne Einheiten zu löschen, wohlgemerkt.
    Vertaling: Ik ga er vanuit dat er nog een fix aankomt, een herberekening o.i.d. Uiteraard, zonder eenheden te verwijderen.

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.