Gesloten Onderwerp
Pagina 1 van de 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Gewijzigd 'beleid' in chats ???

  1. #1
    Lord_Spookstah's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Berichten
    203
    Wereld
    Woestewoud

    Gewijzigd 'beleid' in chats ???

    Bericht van MOD Pinkelster: Wij zien al een paar dagen veel ongepaste taal en zinnen voorbij komen in het handelstab. Na overleg met onze MOD team hebben wij vanaf vandaag een zero-tolerance beleid ingevoerd in het handels-tab. Dit gaat 1 week duren. Wij hopen dat alles vloeiend verloopt.

    Ik ben op zich helemaal voor een stevig beleid op het gebeid van ongepaste taal, alleen verbaast het mij dat hierover niets op het forum wordt gezet door het MOD team, dat er vanuit wordt gegaan dat iedereen deze wijziging maar moet weten en als er naar gevraagd wordt aan een MOD dat er vrij direct wordt afgekapt met: einde discussie! (met bijna de ondertoon, of je krijgt ook meteen een ban)

    Blijkbaar zijn er ook al spelers gebant vanwege dit zero-tolerance beleid, hoe kun je nu naar eer en geweten als MOD iemand bannen zonder eerst dit naar de community te communiceren?

    Nogmaals, ik ben er helemaal voor om iets te doen aan grof taal gebruik of vloeken, maar communiceer als je gewijzigd beleid hebt dit met de community.

  2. #2
    MOD_Charlemagne
    Er is sinds afgelopen donderdag meerdere malen dit bericht herhaald. Modder gooien naar andere aanbieders omdat de prijs te duur is, is niet nodig. Een discussie daar over is ook niet nodig. Je koopt het of je koopt het niet. Als je met diegene fluistert kan je misschien een andere prijs afspreken.
    En we zien al tijden ongepaste taal/zinnen voorbij komen. Dus vandaar dat we met het MOD Team hebben afgesproken dat we een zero-tolerance beleid invoeren.
    Er is hier nu al vaak genoeg voor gewaarschuwd dat we geen discussies over iemands handel willen, dus dit is niet iets nieuws.

    Originele bericht wat we sinds donderdag al tig keer op handel hebben gepost:
    [14:30] MOD_Lentox: Wij zien al een paar dagen veel ongepaste taal en zinnen voorbij komen in het handelstab. Na overleg met onze MOD team hebben wij vanaf vandaag een zero-tolerance beleid ingevoerd in het handels-tab. Dit gaat 1 week duren. Wij hopen dat alles vloeiend verloopt.

  3. #3

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    4
    Wereld
    Woestewoud
    helemaal mee eens
    hoe kun je nou regels naleven als deze niet eens bekend zijn?

  4. #4
    Lord_Spookstah's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Berichten
    203
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MOD_Charlemagne Bekijk Berichten
    Er is sinds afgelopen donderdag meerdere malen dit bericht herhaald. Modder gooien naar andere aanbieders omdat de prijs te duur is, is niet nodig. Een discussie daar over is ook niet nodig. Je koopt het of je koopt het niet. Als je met diegene fluistert kan je misschien een andere prijs afspreken.
    En we zien al tijden ongepaste taal/zinnen voorbij komen. Dus vandaar dat we met het MOD Team hebben afgesproken dat we een zero-tolerance beleid invoeren.
    Er is hier nu al vaak genoeg voor gewaarschuwd dat we geen discussies over iemands handel willen, dus dit is niet iets nieuws.

    Originele bericht wat we sinds donderdag al tig keer op handel hebben gepost:
    Het klopt dat discussies over handel niet is toegestaan en dit komt je normaal gesproken op een waarschuwing te staan (en naar x waarschuwingen een ban), maar blijkbaar hebben jullie als MOD nieuw beleid ingesteld, wat prima is zoals ik ook al heb aangegeven hiervoor, maar dit nieuwe beleid is dus bij 99% van de spelers onbekend en toch worden er al spelers om gebant.

    Leuk dat het af en toe eens in de handels-chat door een MOD gezegd wordt, maar daarmee bereik je dus niet de community en kun je ook niet als MOD team zeggen: dit is nieuw beleid en iedereen is op de hoogte hiervan, want we hebben het een paar keer in de chat gezegd.

    Ik zag het dus vandaag voor het eerst voorbij komen, terwijl ik bijna elke avond meerdere uren online ben en ook bijna de hele zaterdag en zondag.

  5. #5

    Ingeschreven
    Mar 2014
    Berichten
    5
    Wereld
    Woestewoud
    een ban omdat ik alleen maar suggereerde dat een in-game bericht over deze regels wel handig waren geweest, aangezien ik regelmatig aanwezig ben geweest op de handels tab maar nooit een bericht heb gezien aangaande een zero tolerance beleid, en dat terwijl ik het grotendeels gewoon eens ben met deze regel, jammer dit eenrichtingsverkeer.

  6. #6
    Qwerty's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    In de buurt van E'hoven
    Berichten
    466
    Wereld
    Woestewoud
    Een aantal opmerkingen tav dit zero-tolerance beleid:
    1.Onaangepaste taal aanpakken prima, maar wat precies onaangepast is is nogal subjectief en verschilt per mod heb ik gemerkt. Om bv een "je moet niet zo zeuren" als ongepast te betitelen en te honoreren met een ban vind ik wel erg ver gaan.
    2. Handelen is loven en bieden, afdingen enz, precies zoals in rl. Wanneer dit in het openbaar gebeurt kan iedereen daar zijn voordeel mee doen. Kan me voorstellen dat een nieuwe speler een ervaren speler/onderhandelaar in fluister intimiderend kan vinden. Ik heb het niet over oeverloos gemarchandeer, maar kort en bondig.
    3. Zero tolerance beleid is een uiterste middel bij grote wantoestanden. Ik heb vrijwel permanent de handelstab openstaan en heb geen/nauwelijks situaties voorbij zien komen die in mijn ogen een ban rechtvaardigen.Soms wordt de kans aan aanwezige spelers niet eens geboden om onderling te corrigeren, de mods breken in zodra de opmerking staat. Bovendien stoort het mij ook wat hierboven al gezegd werd: zodra er een opmerking richting mods gemaakt wordt is het einde discussie.
    3. Waarom een week zero tolerance??, mag het daarna weer wel? Overigens ben ik het helemaal met TS eens: dit had op het forum bij mededelingen moeten staan, niet iedereen is aanwezig op het moment dat de gele lettertjes op de chat verschijnen

    Nu zagen we dit fenomeen al op het forum : iedere vorm van (opbouwende) kritiek op BB of een vertegenwoordiger daarvan wordt efficient de mond gesnoerd met een ban, verwijdering van bericht of zelfs compleet topic. Dat is jammer en onnodig, niemand heeft de wijsheid in pacht of altijd gelijk.
    If you can't be with the one you love love the one you're with

  7. #7
    MOD_Lentox
    Beste mensen,

    In het verleden hebben wij medegedeeld dat commentaar op anderen leveren ook op een positieve manier kon.

    Lentox: 700 graniet voor ls zr
    Lintox: Soooooooo hey wat ben jij duur zeg doe normaal man

    Dit soort gedrag kan niet. Lentox bied een handel aan en word gevolgd door negatief kritiek en commentaar. Na het antwoord van Lintox volgen er gelijk meer.
    Wij hebben meerdere malen aangekaart dat dit ook op een andere manier kon zoals:

    Lentox: 700 graniet voor ls zr
    Kintox: Hey lentox de prijzen van ls zr gaan op dit moment voor 500 graniet. Als jij jou handel sneller wil verkopen dan heb je meer kans als je wat zakt met je prijs.

    Dit is alles wat wij hebben gezegd in het verleden. Dit hebben wij meerdere keren aangekaart. Maar jammer genoeg is dit steeds hetzelfde gebleven.

    Na overleg met onze MOD_Team hebben wij besloten om een zero_tolerance beleid in te voeren wat zal einigen op 30 Oktober 2014 in het handelstab. Wij voeren niet zomaar een zero_tolerance beleid in. Voordat wij de zero_tolerance beleid hebben ingevoerd hebben wij dit 2 a 3 dagen aangekondigd in het handelstab. Vele malen gewaarschuwd en na de tweede dag hebben wij actie ondernomen omdat de waarschuwingen ook niet meer hielpen.

    Ik hoop dat dit jullie tevreden stelt. Alleen wij kunnen niets doen aan het zero_tolerance beleid in het handelstab wat nog 3 dagen zal duren.

    Wij hopen ook dat dit in de toekomst ook een positievere vorm krijgt.

    PS: Wij handhaven nog steeds de regels van BB en er is dan ook geen gewijzigd beleid.

    MOD_Lentox
    Laatst gewijzigd door MOD_Lentox; 27-10-14 om 15:39.

  8. #8
    Nelleke199's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    318
    Wereld
    Woestewoud
    Typisch Nederlands, Lentox. Je opmerking op een "politiek" correcte manier moeten verpakken.

    Als je met zo'n lange zin als: quote:
    ....Kintox: Hey lentox de prijzen van ls zr gaan op dit moment voor 500 graniet. Als jij jou handel sneller wil verkopen dan heb je meer kans als je wat zakt met je prijs... unquote
    iemand gewoon wil vertellen: je prijs is te hoog..

    Voor het overige wil ik nog eens opmerken dat het gebruik van een andere taal ons niet is toegestaan. Waarom houden jullie jezelf daar niet aan? Het wemelt van de Engelse woorden in berichten op de startpagina en in het forum van Mods en de CM. Daar zijn heel goede Nederlandse woorden voor.
    Maar ik weet dat jongere generaties een hele slechte beheersing van de eigen taal hebben.
    .................................. Life is a gift, everything else is wrapping ..................................

  9. #9

    Ingeschreven
    Dec 2012
    Berichten
    11
    Wereld
    Woestewoud
    prima die hele zero tollerance, ik heb er een mening over en zo iedereen die dit spel speelt maar dat doet er verder niet toe. de bekende 1000 mensen 1000 meningen

    Maar wat ik echt een slechte zaak vind is dat jullie je nu verschuilen achter het feit dat dit is mede gedeeld in de handelstab........... ik ben ff wat minder online en heb dit dus totaal gemist..... dus als ik 1 x toevallig wat verkeerds zeg in jullie ogen dan krijg ik gelijk een ban( ff voor de duidelijkheid, dat heb ik dus niet ).

    In het verleden is er veel commentaar geweest over de communicatie van bb naar de spelers toe...
    Dit is weer een heel goed voorbeeld hoe jullie dit met een simpel bericht op het forum de hele discussie hadden kunnen sluiten.....

    leren jullie het dan nooit?

  10. #10

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    161
    Wereld
    Woestewoud
    ach het is de Nederlandse vorm van vrijheid van meningsuiting, je mag zeggen wat je denkt zolang het maar niet in het openbaar is,
    en wederom het spel weer eens op subtiele wijze een treetje naar beneden schopt

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.