Gesloten Onderwerp
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 2 3 4
Resultaten 31 tot 37 van de 37

Onderwerp: Hoe ver gaan we als er ook al prive gesprekken gecontroleerd worden !

  1. #31
    Bucket's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    217
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edski Bekijk Berichten
    Maar het is zo kinderlijk eenvoudig om met een fotobewerkingsprogramma zoals PHOTOSHOP een SCREENSHOT te bewerken en te manipuleren dus ook een screenshot is GEEN garantie dat het ook daadwerkelijk zo is dus zal bij het des betreffende online game aanbieder toch in de log bestanden gekeken MOETEN worden of het gene wat beweerd word met de SCREENSHOT ook DAADWERKELIJK zo is.

    En of de MODS dit nu WEL of NIET kunnen is niet zo belangrijk er zal binnen de online game aanbieder toch iemand zijn die dit moet kunnen nakijken.
    Dit ook om de persoon die beschuldigd word door middel van een SCREENSHOT te beschermen tegen valselijke beschuldigingen.
    Op zo'n moment zal de advocaat van de verdachte de rechter vragen de chat logs op te eisen bij de desbetreffende game. Het gebruiken van de chat logs op gerechtelijk bevel is een heel verschil met een moderator die hier op eigen houtje in gaat lopen rommelen.
    Het hebben van chat-logs is op zichzelf geen probleem, het onrechtmatig gebruik maken van chat logs wel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edski Bekijk Berichten
    Doen van valse aangifte, valse beschuldiging (lasterlijke aanklacht) en valse melding. Als iemand slachtoffer is geworden van een strafbaar feit, dan kan hij daarvan aangifte doen bij de politie. Het doen van valse aangifte is strafbaar gesteld bij wet, in artikel 188 Wetboek van Strafrecht. Als tijdens een onderzoek blijkt dat een persoon valse aangifte heeft gedaan, dan wordt vervolging tegen de aangever ingesteld. De door de politie gemaakte kosten worden op hem verhaald.
    Klopt, maar dat is dan ook een risico wat je neemt als je aangifte gaat doen tegen iemand.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edski Bekijk Berichten
    Kortom als je niets te verbergen hebt en niets strafbaars gedaan hebt zou het je niet moeten uitmaken of ze dit wel of niet inkijken.
    Dit heeft mijn inziens niets te maken met prive in mijn optiek het enige wat prive zou moeten zijn is wat je binnenshuis doet.
    Alles wat jij in openbare gelegenheden doet of in publieke games moet kunnen gemonitord zonder dat daar direct iets mee gebeurt tot het moment dat je iets strafbaars doet.
    Maar dat is mijn mening.
    En dit is het punt waar uw berichtje van feiten overgaat op meningen, en uw mening is een veelgehoorde mening... maar helaas voor u, is dit vooralsnog niet toegestaan.

  2. #32
    edski's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    182
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bucket Bekijk Berichten
    Op zo'n moment zal de advocaat van de verdachte de rechter vragen de chat logs op te eisen bij de desbetreffende game. Het gebruiken van de chat logs op gerechtelijk bevel is een heel verschil met een moderator die hier op eigen houtje in gaat lopen rommelen.
    Het hebben van chat-logs is op zichzelf geen probleem, het onrechtmatig gebruik maken van chat logs wel.




    Klopt, maar dat is dan ook een risico wat je neemt als je aangifte gaat doen tegen iemand.






    En dit is het punt waar uw berichtje van feiten overgaat op meningen, en uw mening is een veelgehoorde mening... maar helaas voor u, is dit vooralsnog niet toegestaan.
    Idd hoort het op de juiste wijze gedaan te worden het moet ook niet zo zijn dat ze maar naar willekeur in berichten kunnen gaan kijken er moet wel een DUIDELIJKE aanleiding voor zijn.
    Dus hoort er bij een online game aanbieder wel degelijk iemand te zijn die als het nodig is bij de juiste gegevens kan komen om daarna de juiste stappen te kunnen ondernemen.
    En idd in sommige gevallen zal justitie er bij aan de pas moeten komen en in sommige gevallen niet.
    Dat zal dan eerst bekeken moeten worden door de desbetreffende online game aanbieder of de kwestie zwaar genoeg weegt om justitie in te schakelen.
    En dat zouden ze kunnen beoordelen aan de hand van de zogenaamde screenshots die worden aangeleverd of ze zelf stappen ondernemen of het uit handen geven.


    Idd is dat dan het risico dat je neemt.

    Daarom zei ik ook dat dat mijn mening is :-) en helaas dat dat nog niet word toegestaan maar mss veranderd dat OOIT nog eens je weet maar nooit.
    gemaakt door Zubatsu

  3. #33
    Bucket's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    217
    Wereld
    Woestewoud
    Beste mensen,
    Ik heb het interessant gevonden om met jullie van gedachten te wisselen over het al dan niet gebruiken van chat logs. Maar nu is voor mij de tijd gekomen om m'n koffer in te pakken en TSO voor een paar weekjes te verlaten.

    Ik wil nog een laatste dingetje kwijt over deze discussie en dat betreft mijn motivatie van dit standpunt. Als ik zo de door iedereen geschreven posts teruglees krijg ik het gevoel dat jullie mij zien als ofwel iemand met een verborgen agenda die bang is om z'n privacy te verliezen ofwel als iemand die fel protesteert tegen de NSA en een groot aanhanger is van een politieke partij die ik hier maar niet met naam zou noemen...
    In beide gevallen zitten jullie er flink naast. Mijn motivatie vinden jullie in de geschiedenisboekjes, onze voorvaderen hebben hard gevochten voor de democratische rechtsstaat waar wij, hier in west Europa in leven. of we het nou hebben over de 80 jarige oorlog of wat verser in ons collectieve geheugen, de bezetting door de nazi's, het verliezen van burgerrechten is simpelweg onacceptabel. Iedereen heeft recht de bescherming van deze rechten, waar dit persoon ook van verdacht wordt. En als het recht op persoonlijke levenssfeer dan al geschonden moet worden, dan alleen volgens de in de wet beschreven voorwaarden en niet door een of andere moderator die denkt dat hij/zij het zelf wel even regelt.

    Dit was het laatste wat ik over dit onderwerp wil schrijven. Ik wens jullie allemaal een fijne zomer en tot over een paar weekjes.

  4. #34
    edski's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    182
    Wereld
    Woestewoud
    fijne vakantie bucket ik heb in elk geval wel genoten van jou kijk op de hele kwestie.
    En vind ook wel dat je gelijk hebt in je standpunt.
    Maar in sommige gevallen zou er meer KIJK op de mens moeten zijn zodat ze beter beschermd kunnen worden tegen de kwaadwillende.
    gemaakt door Zubatsu

  5. #35

    Ingeschreven
    Nov 2013
    Berichten
    93
    Wereld
    Woestewoud
    tja, ik vind het buitengewoon onverstandig dat zo'n dreigmail vanuit tso gestuurd wordt. als je van tevoren goed nadenkt dan zal je nooit het doel bereiken dat je als spel hebt. of je eist het terug en krijgt het terug, maar verliest de speler met nog meer spelers. of je eist het terug en krijgt het niet terug, zelfs niet middels een juridische procedure en je verliest de speler met nog meer spelers.
    tso heeft zelf veroorzaakt dat je de mogelijkheid had om meer pakhuizen te krijgen. of het nou wel of niet de bedoeling was. zij zijn daar in gebreke gebleven. en de speler heeft daar simpelweg gebruik van gemaakt. of het nou wel / niet rechtmatig was, wel / niet ethisch was....., zo liggen de feiten.
    de wijze waarop er verder mee omgegaan wordt, namelijk een dreigmail rondsturen door tso zet daarmee volledig de verkeerde toon, waardoor je alles op z'n kop zet en alle doelstellingen van het spel overboord gooit. is er dan niet iemand die daar bij tso een verstandigere richting in dit beleid had kunnen geven?? wat wil tso nou eigenlijk bereiken? willen ze een juridisch advocatenspel ervan maken? lol.
    kom op nou, tso-jongens, is het nou waard om deze toonzetting te activeren?? wat denken jullie daar nou echt mee te bereiken?!

  6. #36

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    245
    Wereld
    Woestewoud
    Wat ik hierover kwijt wil is het volgende Mod_Lentox probeert alles een beetje in goede banen te leiden en heeft totaal geen invloed over wat BB wel of niet doet, zij doen dit vrijwillig en komt het soms een beetje verkeerd over, ook hij zal niet over alle informatie beschikken, want van BB zelf kom je weinig te weten, ik ben zelf moderator hier geweest , sommige zullen zich dat herinneren, ik was Mod_Mistery dus spuw je gal naar BB op een fatsoenlijke manier dan wel maar niet naar de personen die hier vrijwillig hun tijd aan opofferen , een mod kan geen fluisters lezen en ook geen gildechats dus maak je daar niet druk over, wat BB wel kan is dus chatlogs oproepen van fluisters en gilde INDIEN dit nodig zou zijn.

    Mijn mening BB heeft die fout veroorzaakt en mensen profiteren daarvan so what dat gebeurt overal en er zou inderdaad een beter weg moeten zijn om dit op te lossen.

  7. #37

    Ingeschreven
    Nov 2013
    Berichten
    93
    Wereld
    Woestewoud
    .... erg jammer dat tso met dit soort akties bezig zijn .... zijn ze bang dat er over hen geroddeld wordt ofzo?

    ik zou willen adviseren aan tso om hun aandacht wat meer gericht zijn op het oplossen van de eindeloze bugs in het spel. pas weer een bug opgemerkt die al een jaar eerder bleek te bestaan ....
    tenslotte komen dit soort akties van tso alleen maar voort uit de bugs, die zij niet oplossen, zoals bleek in het laatste evenement van het pakhuis ....

    verder vraag ik mij af of en tot in hoeverre er sprake is van censurering door tso op dit forum!? misschien nog beter om dit onderwerp apart als topic te beginnen ....
    Laatst gewijzigd door KingEd7; 02-08-14 om 11:04.

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.