Gesloten Onderwerp
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 37

Onderwerp: Hoe ver gaan we als er ook al prive gesprekken gecontroleerd worden !

  1. #11
    TIPEX
    wat julllie vergetenis dat BBB verwacht dat spelers foute dingen doorspelen, dus ook de flisters en gildechats in screenshots, zo'n screen aangebracht door derden, mag BB dus gebruiken, en da heb ik he tnog niet over het verplicht moeten opslaan, van de staat uit, van gegvens voor x aantaal tijd

  2. #12
    Bucket's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    217
    Wereld
    Woestewoud
    Artikel 10: Privacy - Hoofdinhoud

    Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden (2008)
    Hoofdstuk 1: Grondrechten

    Artikel 10
    1.
    Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
    2.
    De wet stelt regels ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer in verband met het vastleggen en verstrekken van persoonsgegevens.
    3.
    De wet stelt regels inzake de aanspraken van personen op kennisneming van over hen vastgelegde gegevens en van het gebruik dat daarvan wordt gemaakt, alsmede op verbetering van zodanige gegevens.

    Toelichting

    In dit artikel staat dat iedereen het recht heeft om in de beslotenheid van zijn persoonlijke levenssfeer met rust te worden gelaten en om bijvoorbeeld niet te worden afgeluisterd.
    De persoonlijke levenssfeer omvat onder meer:
    -
    het huis
    -
    de briefwisseling
    -
    de communicatie via telefoon en andere communicatiemiddelen
    -
    het recht om niet te worden bespied of afgeluisterd
    -
    het recht op zorgvuldige behandeling van persoonlijke gegevens
    -
    het recht op eerbiediging van het innerlijk leven
    -
    het recht op eerbiediging van de lichamelijke integriteit
    De wet kan in bepaalde gevallen dit recht beperken, bijvoorbeeld bij de opsporing van misdaden. Ook maakt de wetgever regels voor het gebruik van privacygevoelige gegevens.


    In eenvoudig Nederlands

    1.
    Iedereen heeft recht op rust en privacy. In de wet kunnen uitzonderingen staan. In de wet kan ook staan dat iemand anders uitzonderingen mag maken.
    2.
    De overheid mag persoonlijke gegevens van iemand niet zomaar gebruiken.
    3.
    Iedereen heeft er recht op te zien wat er over hem is vastgelegd. En kan gegevens laten veranderen als ze niet juist zijn.
    Bron: http://www.denederlandsegrondwet.nl/...r/vgrnbl6ah4zz

    Ik heb dan ook een officiële klacht ingediend bij Bluebyte/Ubisoft, deze schending van grondrechten is ontoelaatbaar. Hoe 'nobel' de motieven van BB dan ook mogen zijn, het schenden van de basisprincipes van onze rechtsstaat gaat zonder meer tien stappen te ver en is onacceptabel.
    Op dezelfde manier BB spelers aanspreekt op fair-play spreek ik hierbij Bluebyte/Ubisoft aan op hun verantwoordelijkheden.
    Laatst gewijzigd door Bucket; 20-07-14 om 15:36.

  3. #13

    Ingeschreven
    Oct 2013
    Locatie
    tiel
    Berichten
    86
    Wereld
    Woestewoud
    Beste spelers zelfs moderators kunnen hier waarschijnlijk prive lezen dit is niet om jullie te bespieden.
    Ik ben zelf een moderator geweest op een heel groot spel
    Ik kon ook de prive,s lezen en wij kijken er ook regelmatig in om te kijken of er niks vreemds gezegd word
    (kinderlokkers) en dat soort fratsen . en elk prive gesprek word opgeslagen voor bescherming van kinderen
    is voor ons volwassenen niet leuk. maar helaas gebeurt het meer dan wij denken op dit soort spelletjes dat ze actief zijn
    succces allemaal

  4. #14
    Bucket's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    217
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michael4david Bekijk Berichten
    Beste spelers zelfs moderators kunnen hier waarschijnlijk prive lezen dit is niet om jullie te bespieden.
    Ik ben zelf een moderator geweest op een heel groot spel
    Ik kon ook de prive,s lezen en wij kijken er ook regelmatig in om te kijken of er niks vreemds gezegd word
    (kinderlokkers) en dat soort fratsen . en elk prive gesprek word opgeslagen voor bescherming van kinderen
    is voor ons volwassenen niet leuk. maar helaas gebeurt het meer dan wij denken op dit soort spelletjes dat ze actief zijn
    succces allemaal
    Zoals ik al zeg, hoe nobel het doel ook mag zijn, ook moderators dienen zich aan de wet te houden! Als iedere moderator denkt dat de wet niet voor hem/haar geldt is het hek van de dam. Als een moderator aanwijzingen heeft dat er onoorbare gedragingen plaatsvinden dan is hij/zij verplicht hier aangifte van te doen bij de politie. De politie voert het onderzoek, niet de moderator, en al helemaal niet door middel van onwettige praktijken.
    En mocht je het hier niet mee eens zijn, dan zul je 40.000 handtekeningen moeten verzamelen om een burgerinitiatief in de tweede kamer te laten behandelen. Natuurlijk is lobbyen bij Kamerleden ook een optie. Bedenk wel dat het aanpassen van de Grondwet niet binnen een maandje geregeld is.
    Laatst gewijzigd door Bucket; 20-07-14 om 21:09.

  5. #15

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    8
    Wereld
    Woestewoud
    Persoonlijk vind ik het nogal naief mensen... dat men verwacht binnen een chatfunctie in een spel alles zomaar kan zeggen...
    Het recht van prive etc. zoals de NL grondwet weliswaar stelt heeft daar weinig mee te maken.

    BB heeft spelers ook te beschermen, zoals hierboven staat met kinderlokkers en allerlei andere ongein. Hiervoor heeft zij het recht chats (dus ook prive) en zelfs de plicht die te controleren.

    Zodra zij gaat publiceren wat mensen chatten praat men over schending van de privacy... Tijd om de algemene voorwaarden er wellicht bij te pakken ;-)
    Laatst gewijzigd door UnDutchable; 20-07-14 om 23:12.

  6. #16
    Bucket's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    217
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UnDutchable Bekijk Berichten
    Persoonlijk vind ik het nogal naief mensen... dat men verwacht binnen een chatfunctie in een spel alles zomaar kan zeggen...
    Het recht van prive etc. zoals de NL grondwet weliswaar stelt heeft daar weinig mee te maken.
    Onze grondwet heeft daar alles mee te maken, deze geldt voor ook voor organisaties zoals Bluebyte. En even voor de duidelijkheid, we hebben het hier in dit topic over privé gesprekken gevoerd in het fluister kanaal, niet over de publieke wereld-chat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UnDutchable Bekijk Berichten
    BB heeft spelers ook te beschermen, zoals hierboven staat met kinderlokkers en allerlei andere ongein. Hiervoor heeft zij het recht chats (dus ook prive) en zelfs de plicht die te controleren.
    Dat recht hebben zij niet, Noch de rechterlijke macht, noch de bevoegde Minister heeft Bluebyte het mandaat verleent privé chat te mogen 'tappen', en het beschermen van spelers dient te geschieden door de politie te informeren. Niet door op eigen houtje onwettige acties uit te voeren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UnDutchable Bekijk Berichten
    Zodra zij gaat publiceren wat mensen chatten praat men over schending van de privacy... Tijd om de algemene voorwaarden er wellicht bij te pakken ;-)
    Ik dacht al... waar blijft het... die algemene voorwaarden,
    De algemene voorwaarden van Bluebyte/Ubisoft zijn ondergeschikt aan onze Grondwet. De enige wet- en regelgeving die in hiërarchie boven de GW gaat zijn internationale verdragen zoals het Europees verdrag voor de rechten van de mens.
    Regelgeving opgelegd door privaatrechtelijke rechtspersonen (zoals BB) staat op de onderste tree, in de hiërarchische lijn gezien.
    Laatst gewijzigd door Bucket; 21-07-14 om 00:32.

  7. #17

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    245
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UnDutchable Bekijk Berichten
    Persoonlijk vind ik het nogal naief mensen... dat men verwacht binnen een chatfunctie in een spel alles zomaar kan zeggen...
    Het recht van prive etc. zoals de NL grondwet weliswaar stelt heeft daar weinig mee te maken.

    BB heeft spelers ook te beschermen, zoals hierboven staat met kinderlokkers en allerlei andere ongein. Hiervoor heeft zij het recht chats (dus ook prive) en zelfs de plicht die te controleren.

    Zodra zij gaat publiceren wat mensen chatten praat men over schending van de privacy... Tijd om de algemene voorwaarden er wellicht bij te pakken ;-)

    Ik heb het al eens geschreven, ze zeggen daar dat ze geen fluisters kunnen lezen, mensen die inderdaad lastig zijn gevallen in fluisters met viezigheid en oneerbare voorstellen, heb ik al eens door gegeven , dan zegt ondersteuning dat die personen een screenshot moeten maken en opsturen , daar ze anders niks kunnen en ten tweede mod's kunnen geen fluisters lezen, dan die van hunzelf

  8. #18
    MOD_Lentox
    Volgens mij is er een misverstand.
    Moderators kunnen geen fluister berichten lezen.

    BB heeft fluister logs (screenshots) van spelers die gemeld hebben dat er misbruik gemaakt werd van een bug. Verder weten ook wij moderators niet of logs worden opgeslagen of niet.

  9. #19
    Bucket's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    217
    Wereld
    Woestewoud
    Nu BB wordt aangesproken op het overtreden van de regels blijken er ineens screenshots te zijn, iets wat wij als spelers natuurlijk nooit kunnen verifiëren. We kunnen dus niets anders als Mod_Lentox op z'n blauwe ogen geloven (en inderdaad, mochten die screenshots daadwerkelijk bestaan dan mogen die ons nooit getoond worden).
    Ik denk dat de enige manier om zekerheid te krijgen is een beroep doen op de spelers die zo'n screenshot zouden hebben geüpload.

    Dus, ben jij -of ken jij- iemand die het verhaal van Mod_Lentox kan bevestigen, laat het ons (de spelers) dan alstublieft weten, zodat deze onduidelijkheid snel uit de wereld geholpen kan worden.

  10. #20
    MOD_Lentox
    Om de privacy van de door de speler verstrekte shots te garanderen, worden gegevens niet met derden gedeeld.

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.