Gesloten Onderwerp
Pagina 6 van de 14 EersteEerste ... 4 5 6 7 8 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 135

Onderwerp: Bugs wk event: post het hier :)

  1. #51
    Oizo's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    5
    Wereld
    Woestewoud
    Ach het zal weinig met de nationaliteit te maken hebben.
    Ik zit zelf in de software industrie, time to market is tegenwoordig belangrijker dan kwaliteit, dus ik sta niet versteld dat er nogal wat bugs zijn.
    Laatst gewijzigd door Oizo; 12-06-14 om 18:22.

  2. #52
    Nelleke199's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    318
    Wereld
    Woestewoud
    Als het werkelijk zo is dat er nooit techneuten stand by zijn om voorkomende problemen op te lossen, ze dus nu allemaal gewoon thuis zitten, zoals ambtenaren.....
    Dit spel is 24/7 online, dan verwacht je ook 24/7 service.

    En iedereen die hierna schrijft dat het een gratis spel is, die heeft ongelijk. Heel veel spelers kopen edelstenen en dat is maar goed ook want daardoor kunnen anderen die zich dat niet kunnen veroorloven gratis spelen en kunnen er vakkundige medewerkers bij BB worden ingehuurd.

    Een event dat al na een half uur moet worden verwijderd, slechte prestatie BB.
    Een aantal spelers kunnen nu geen avonturen spelen omdat die oefenwedstrijd open staat.
    .................................. Life is a gift, everything else is wrapping ..................................

  3. #53

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nelleke199 Bekijk Berichten
    Als het werkelijk zo is dat er nooit techneuten stand by zijn om voorkomende problemen op te lossen, ze dus nu allemaal gewoon thuis zitten, zoals ambtenaren.....
    Dit spel is 24/7 online, dan verwacht je ook 24/7 service.
    er zit een verschil tussen iemand die ff een server opnieuw op start of iemand die software programmeert! natuurlijk zijn er 24/7 "techneuten" aanwezig die ff een server opnieuw op kunnen starten of andere probleempjes, maar programmeren is een heel ander verhaal...
    hetzelfde met support, die zijn er 's nachts/in het weekend ook niet...
    hetzelfde geldt voor die programmeurs, dus je kunt maar beter hopen dat het morgen opgelost wordt, anders gaat het over het weekend heen getild worden
    Skelril is er wel (on)regelmatig, maar hij is community manager, dus die biedt wel 24/7 support (mits hij er is), maar die gaat echt niet aan de software of de database lopen sleutelen, dat is een heel ander verhaal

  4. #54
    Oizo's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Berichten
    5
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GEXTE Bekijk Berichten
    natuurlijk zijn er 24/7 "techneuten" aanwezig die ff een server opnieuw op kunnen starten of andere probleempjes
    Gezien het feit dat het datacenter bijna de hele nacht offline was door een onweerbui, zet ik mijn twijfels erbij of er 24/7 iemand paraat is, dat is kosten technische een dure grap.
    Maar goed, ook het niet bereikbaar zijn van je site kun je automatiseren en een SMS laten sturen wanneer deze niet meer bereikbaar is.

  5. #55
    Morrighan's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    3
    Wereld
    Woestewoud
    Ik heb geen adventkalender en tabje onder avatar is grijs. Wel missies gekregen maar kan daar niet mee verder omdat ik dat tabje moet aanklikken. Verder ook geen items in de winkel die betrekking hebben op event.
    Zou wel fijn zijn als we op de hoogte worden gesteld wat er aan de hand zoals bij andere storingen want nu weten we niet waar we aan toe zijn.

  6. #56

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tymy Bekijk Berichten
    Ben ik niet met je eens GEXTE.

    Er is hier gewoon sprake van het doorlopen van een OTAP-traject. Ontwikkel, Test, Acceptatie en Productie. in de OTA heb je inderdaad dat programmeurs de volgende dag verder gaan, maar zodra het in P staat dan komen ze gewoon opdraven als de ernst van de situatie daar om vraagt. Een aangekondigde start van een evenement zoals dit krijgt gewoon prio 1 met severity hoog omdat een onderdeel van een evenement wat extra inkomsten kan/moet genereren op ze gat ligt.

    Die programmeurs die zich bezig hebben gehouden met de kalender moeten naar mijn mening dus nu op de fiets, bus, taxi, thuis inloggen om deze calamiteit op te lossen.

    En de outtage in het Datacenter had natuurlijk een failover moeten initiëren naar een uitwijkcentrum op minimaal 50 km afstand. Ik hoop dat de backups van de gameservers in ieder geval WEL op een andere lokatie zijn opgeslagen ....

    Wat we de afgelopen week hebben ervaren doet mij echter het ergste vermoeden.
    ik denk dat jouw voorbeeld vooral van toepassing is bij contractuele afspraken (deadlines) die je over het project maakt en de bijbehorende service...
    aangezien dit event geen contractuele verbintenis is met de klanten (wij, spelers) zijn er dus in principe geen verplichtingen vanuit de ontwikkelaar/developer...
    waarschijnlijk wordt hier dus minder zwaar aan getild... het genereerd welliswaar misschien extra inkomsten voor BB, maar als je programmeurs over-tijd/nachtdienst moet laten draaien dan ben je die extra inkomsten ook weer kwijt, terwijl als je het event een week uitsteld dan genereer je waarschijnlijk nog net zo veel inkomsten alleen lopen die inkomsten dan een week achter

    wat betreft dat datacenter... ik weet niet wat daar is gebeurd, wat ik vernomen heb was er bliksem ingeslagen, maar misschien is dat hele ding wel afgebrand, dat weet ik niet...
    dan had inderdaad een uitwijkcentrum oplossing kunnen bieden, mits je er een hebt, lol
    of dat helemaal soepel zou verlopen vraag ik me echter ook af, aangezien er veel verschillende servers zijn met heel veel spelers en elke minieme actie van een enkele speler gepaard gaat met database wijzigingen lijkt het mij erg lastig om de informatie bij het uitwijkcentrum ook continu gesynchroniseerd en consistent te houden
    dat zal vast wel mogelijk zijn, maar daar ben ik niet zo in thuis
    ik weet ook niet of zoiets wel in het kostenplaatje past
    (meer service/(uitwijk)mogelijkheden brengen natuurlijk ook hogere kosten met zich mee )

  7. #57
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Er zijn verschillende data centers over de gehele wereld die we gebruiken voor verschillende spellen. Uiteraard zijn hiervoor 24/7 mensen aanwezig om problemen te verhelpen, maar de mensen in het data center staan los van de spelontwikkelingen en vica versa.

    Wat er eerder deze week is gebeurd met het data center staat ook los van de spelontwikkeling, wij hebben geen controle over moedernatuur want anders hadden we moedernatuur uiteraard verteld om geen bliksem te laten inslaan ;-).

    BB_Skelril

  8. #58
    Nelleke199's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    318
    Wereld
    Woestewoud
    Gexte, ik neem het Skelril niet kwalijk dat het evenement een mislukking is, die is ook maar de boodschapper )

    Maar als een wereldwijd gespeeld spelletje niet fatsoenlijk functioneert, dan is toch op z'n minst een snelle melding daarvan aan de spelers op zijn plaats.
    Dat kan heel simpel. Net zoals wij een bericht in onze mailbox krijgen met een leuk extraatje, is het ook mogelijk om een bericht te sturen dat het evenement op hold staat. Kan ook gewoon in het Engels. Of een berichtje op de start pagina van het spel. Fluitje van een cent.

    Die fouten in de kalender zijn niet de enige reden dat ze nu problemen hebben. Want in de schatkist was ook niets van het evenement aanwezig. Een minuut of 20 na de start was het pakhuis weer rood, maar niet meer aan te klikken. Dat probleem was snel uit de wereld. Maar toen ik terug kwam van mijn oefenwedstrijd eiland kon ik niets meer vinden in het proviandhuis van het evenement, tien minuten later verdween de Bal toen ik op bezoek was geweest bij een vriend en kort daarna werden wij allemaal van de server gemikt.
    Heel slordig geprogrammeerd allemaal. Als ik programmeur was bij BB, zat ik nu niet voor de TV voetbal te kijken, maar deed ik gewoon mijn werk, zorgen dat mijn klanten tevreden zijn. Maar ik ben natuurlijk hopeloos ouderwets, van een andere generatie )
    .................................. Life is a gift, everything else is wrapping ..................................

  9. #59
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Nelleke199,

    De reden dat het niet meer werkte was omdat het evenement direct na activatie is gedeactiveerd ;-).

    Inmiddels heb ik wat meer informatie voor jullie:
    De spelwereld gaat morgen tussen 13:00 - 17:00 CEST offline voor extra onderhoud om de problemen met het WK evenement op te lossen.

    Zodra de problemen zijn opgelost wordt het WK evenement opnieuw geactiveerd.

  10. #60

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nelleke199 Bekijk Berichten
    Gexte, ik neem het Skelril niet kwalijk dat het evenement een mislukking is, die is ook maar de boodschapper )

    Maar als een wereldwijd gespeeld spelletje niet fatsoenlijk functioneert, dan is toch op z'n minst een snelle melding daarvan aan de spelers op zijn plaats.
    Dat kan heel simpel. Net zoals wij een bericht in onze mailbox krijgen met een leuk extraatje, is het ook mogelijk om een bericht te sturen dat het evenement op hold staat. Kan ook gewoon in het Engels. Of een berichtje op de start pagina van het spel. Fluitje van een cent.
    ik denk dat je hier het probleem heel goed omschrijft!
    volgens mij is Skelril de enigste die serverwijd berichtjes kan sturen en die de homepage, twitter, facebook, etc. allemaal bijhoud...
    dus als hij ligt te slapen, of andere verplichtingen heeft dan is er gewoon niemand (tenminste, dat vermoed ik)...

    ik heb hier in een eerdere post ook voorgesteld om de mods (lentox en co) meer bevoegdheden te geven zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om serverwijd een berichtje te sturen (misschien hebben ze die bevoegdheid wel al?), dan had een van de mods ff kunnen melden doormiddel van een berichtje in-game dat het event voorlopig is uitgesteld, want nu werd de chat geflood met continu dezelfde vraag, want elke minuut logt er een andere speler in met weer dezelfde vraag...

    ik ben het met je eens hoor Nelleke, maar denk dat daar het probleem ligt, dat Skelril als enigste die bevoegdheid heeft en als hij er niet is om wat voor reden dan ook is er verder niets of niemand... dat is het probleem

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.