Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: WK evenement - voorspel de wedstrijduitslagen

  1. #1
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud

    WK evenement - voorspel de wedstrijduitslagen

    Beste Settlers,

    Weet jij iets van voetbal af? Eigenlijk maakt het niets uit! Je kunt nog steeds deelnemen aan het community evenement. Voorspel de wedstrijdresultaten en concurreer met andere spelers om fantastische prijzen te winnen, waaronder een edelstenengroeve!

    In totaal zijn er meer dan 125 beloningen die wachten op een winnaar ;-) Lees meer over het evenement hieronder.




    Hoe kan je beloningen winnen?
    Korte samenvatting van het community evenement.

    1. Tijdsduur: 10 juni - 13 juli

    2. Bezoek de evenement website voor een overzicht van alle regels en informatie (tot juli)

    3. Je hebt een kicktipp account nodig om deel te nemen (meer informatie in de FAQ)

    4. Voorspel de resultaten en maak kans op beloningen voor je reguliere speelaccount

    5. Veel gestelde vragen zijn hier samengevat

    6. Reacties over het evenement kun je hier plaatsen




    Het community evenement is gerelateerd aan voetbal. Het belangrijkste doel is om de resultaten van de wedstrijden correct te voorspellen. Eindigt de wedstrijd met 2:1, 3:0, gelijkspel of misschien een ander resultaat?

    Afhankelijk van de nauwkeurigheid van je voorspellingen krijg je punten, hoe meer punten hoe hoger je op de ranglijst zal staan. Naast de beloningen voor de ranglijst zijn er ook verschillende prijzen te winnen door simpelweg aan het evenement deel te nemen.

    Ook zijn er speciale vragen waarmee je extra punten kunt verdienen die je voordat de eerste wedstrijd begint moet beantwoorden.

    De vragen kun je hier bekijken (onderaan de pagina).






    1. Bezoek de evenement website, lees de regels en registreer om deel te nemen aan het evenement.


      Belangrijk #1: Gebruik indien mogelijk het zelfde email adres dat je gebruikt voor je reguliere speelaccount.
      Important #2: Gebruik indien mogelijk de zelfde gebruikersnaam die je in het spel gebruikt. Je kunt een prefix aan je naam toevoegen om aan te geven op welke versie je speelt, bijv. NL_Island-spel.


    2. Wanneer je een een nieuw account met kicktipp registreert zal je een verificatie email ontvangen, zodra je account is geactiveerd kan je na het inloggen een nicknaam kiezen. Vanaf dat moment heb je de mogelijkheid om deel te nemen aan de voorspelling competitie.


    3. Klik op deze link zodra je alle stappen hebt afgerond (zorg ervoor dat je bent ingelogd). Nu kan beginnen met het voorspellen van de wedstrijdresultaten en het beantwoorden van de bonusvragen (e.g. welk team zal in groep c winnen?). Je zult een scherm zoals hieronder te zien krijgen:


      Gedeelte in zwart: wisselen tussen wedstrijddagen.
      Gedeelte in blauw: resultaten (voorspellingen).

      Vergeet niet de antwoorden te versturen nadat je ze hebt beantwoord.


    VEEL GELUK!

    Laatst gewijzigd door BB_Skelril; 10-06-14 om 13:36.

  2. #2
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud



    Deze veel gestelde vragen bieden extra informatie, maar vervangen de officiële regels op de website niet.

    Wat is kicktipp?
    kicktipp is een externe dienst die voorspelling competities aanbiedt voor voetbalwedstrijden. Het concept van kicktipp wordt door meerdere bedrijven en zelfs door sommige voetbalclubs gebruikt.

    kicktipp ondersteunt mijn taal niet, wat moet ik doen?
    kicktipp ondersteunt helaas niet alle talen van The Settlers Online. Om alle spelers die geen Nederlands, Duits, Engels, Frans, Italiaans of Spaans spreken voorzien de community managers een vertaling van de website op het forum.

    Waarom heb ik een kicktipp account nodig?
    kicktipp stelt ons in staat om een voorspelling competitie te houden voor alle spelers gedurende het WK evenement. De site berekent alle resultaten, zelfs wanneer de wedstrijd gaande zijn waardoor je de tussenstanden gemakkelijk kunt zien. Gezien dit een externe site is die (technisch) alles verwerkt heb je een account nodig om deel te kunnen nemen (registratie is gratis). Klik hier om een nieuw account aan te maken.

    Ik heb al een kicktipp account, moet ik een nieuwe aanmaken?
    In het geval dat je kicktipp account is verbonden met het zelfde email adres dat je gebruikt voor je The Settlers Online account kun je deze gebruiken. Anders moet je een nieuwe kicktipp account met hetzelfde e-mailadres als je speelaccount creëren.

    Na het evenement –nadat alle prijzen zijn verstuurd- kun je als je wilt gemakkelijk je kicktipp account verwijderen (zie hieronder).

    Ik kan geen kicktipp account creëren.
    Zorg ervoor dat je het kicktipp account via deze pagina aanmaakt. Na de registratie zal kicktipp een verificatie email naar je toesturen. Zodra je account is geverifieerd kan je inloggen op de kicktipp website en een gebruikersnaam invoeren.

    De accountgegevens van The Settlers Online werken niet op de kicktipp website.

    Mijn gebruikersnaam is al in gebruik, wat moet ik doen?
    Dit kan gebeuren omdat alle versies van The Settlers Online op de zelfde website registreren. De zelfde gebruikersnaam kan op verschillende spelwerelden worden gebruikt. In dit geval kun je het beste een prefix aan je naam toevoegen om aan te geven op welke versie je speelt (e.g. NL_Skelril).

    Mag ik meerdere kicktipp accounts registreren als ik op meerdere versies speel?
    Nee. Om een eerlijk speelveld te creëren mag elke speler slechts één keer registreren. Lees de wedstrijdregels voor meer informatie.

    Kies een account die -in het geval dat je wint- de prijzen zal ontvangen. Multi-accounts worden automatisch gediskwalificeerd.

    Hoe kan ik de voorspelling competitie verlaten // hoe kan ik mijn kicktipp account verwijderen?
    Het is vrij eenvoudig om de competitie te verlaten. Het zelfde geldt voor het verwijderen van je account. Ga naar Mijn profiel en selecteer de competities die je wilt verlaten. Als er geen competities meer over zijn zal je account verwijderd worden (klik om te vergoten).

    Ik wil geen kicktipp account aanmaken, kan ik toch meedoen?
    Sorry, maar dit is helaas niet mogelijk. Een kicktipp account is verplicht om deel te nemen. Lees de wedstrijdregels voor meer informatie.





    Hoe worden de punten berekend?
    Het is heel eenvoudig. Je krijgt punten voor de juiste resultaten, voor het juiste doelsaldo en de juiste tendens. Voor een wedstrijd worden punten niet samengevoegd -> je kunt maximaal 4 punten per voorspelling krijgen.

    Juiste uitslag = 4 punten
    Voorbeeld: je voorspelt 4:2 en het eindresultaat is 4:2.

    Hetzelfde geldt voor gelijk spel.

    Voorbeeld: je voorspelt 3:3 en het eindresultaat is 3:3.

    Correct doelsaldo = 3 punten
    Een correct doelsaldo betekent dat je de juiste winnaar hebt gekozen. De resultaten komen niet exact overeen maar het verschil van de doelpunten is correct.

    Voorbeeld: je voorspelt 4:2 maar het eindresultaat is 2:0 (team a heeft 2 doelpunten meer dan team b).

    Gelijkspel wordt niet meegeteld omdat er altijd een verschil van nul is (1:1 of 4:4 of 7:7).

    Correcte tendens= 2 punten
    Dit betekent dat je gelijk had over de winnaar // je hebt gelijk dat het gelijkspel is, maar je resultaten komen niet exact overeen.

    Voorbeeld: je voorspelt 4:2 maar het eindresultaat is 2:0

    Voorbeeld voor gelijkspel: je voorspelt 3:3 maar het uiteindelijke resultaat is 0:0

    Aangezien het een wereldkampioenschap is tellen voetbalregels zoals het thuis of als gast winnen niet mee.

    Correcte antwoorden op de bonus vragen = 4 punten
    Daarnaast zijn er een paar speciale bonus vragen, voor elk goed antwoord maak je kans op 4 extra punten.

    Belangrijk: alle vragen moeten voor de aftrap van de eerste wedstrijd (op donderdag 22:00 CEST) worden beantwoord.

    Wat gebeurt er als er extra tijd of strafschoppen komen? Welke resultaten zijn relevant?
    De eindresultaten die het einde van de wedstrijd definieren zijn van toepassing.

    [/I]Voorbeeld (knockout fase, na de groepfase): standaard tijd = 1:1 // extra tijd = 3:3 // strafschoppen = 6:5. 6:5 is het definitieve eindresultaat.

    Ik was te laat en kan sommige resultaten niet meer voorspellen, wat nu?
    Je kunt alleen wedstrijden voorspellen voordat ze beginnen, anders zou je een strategisch voordeel hebben. Een vergelijkbare regeling geldt voor de bonus vragen die voor de start van de eerste wedstrijd moeten worden beantwoord.

    Als je te laat bent kun je helaas geen resultaten meer voorspellen en zal je geen punten voor de specifieke wedstijd(en) krijgen. Maar dit is geen probleem, want alle spelers hebben een kans om iets te winnen door simpelweg deel te nemen aan het evenement. Lees meer over de prijzen.





    1. Voorspel de resultaten voordat de wedstrijden beginnen. Je kunt alle resultaten voor de eerste speeldag al toevoegen. Later kun je nog steeds voorspellingen voor wedstrijden die nog niet zijn begonnen wijzigen.

    2. Vergeet niet om de bonus vragen te beantwoorden voordat de eerste wedstrijd begint! Alle bonus vragen moeten worden beantwoord voordat het wereldkampioenschamp begint.

    3. Je kunt de tijdzone wijzigen in “Mijn profile” om het juiste wedstrijdschema te zien.

    4. Je kunt een email herinnering activeren onder “Mijn profile”.

    5. Er is ook een gratis kicktipp app die je kunt gebruiken.

    6. Je kunt eenvouding controleren of je voorspellingen hebt gemaakt voor wedstrijde (klik om te vergroten).
      - Wedstrijd voorspellingen worden aangegeven met placeholder lijnen (zie blauwe kader).
      - Nuttig: je account is gemarkeerd wanneer je bent ingelogd.







    • Check de prijzen hier!

    • De bekendmaking van de winnaars kan vanwege controles een paar dagen duren.

    Laatst gewijzigd door BB_Skelril; 13-06-14 om 16:34.

  3. #3
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    En de winnaars zijn....

    In dit bericht worden alle winnaars gepresenteerd.
    Maar eerst, een kleine samenvatting van de twee groepen (klik op foto om te vergroten):

    Hoofdprijzen voor de totale winnaars van de voorspellingscompetitie
    Je kunt punten verkrijgen door wedstrijden juist te voorspellen en de bonusvraag correct te beantwoorden. Meer informatie over het puntensysteem is te vinden in de spelregels. Aan het einde van het WK evenement zullen spelers met de hoogste score winnen. De eerste, tweede en derde plaats worden beloond met hoofdprijzen. In het geval dat verschillende spelers dezelfde score hebben ontvangt elke winnaar de bijbehorende beloning ontvangen.
    1. Edelstenengroeve + 180 dagen premium
    2. Onuitputbare kopermijn + 90 dagen premium
    3. 180 dagen premium

    Prijzen voor de wedstrijddag winnaars
    Naast de hoofdprijs maken 5 willekeurige spelers elke wedstrijddag kans op een leuke beloning. De bekendmaking van de winnaars kan enkele dagen duren, maar in totaal zal de loterij 25 keer worden gehouden. Er is maar één vereiste om aan de loterij mee te doen: je voorspellingen voor de wedstrijddag moeten zijn verstuurd. De huidige ranking is niet van belang.


















    Laatst gewijzigd door BB_Rynrcer; 22-07-14 om 15:02.

  4. #4
    Community Manager BB_Rynrcer's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Berichten
    96
    Wereld
    Woestewoud

    Bedankt deelnemers!

    Gooooaaaaal!

    De wereldkampioenschappen in Brazilië zijn voorbij. Veel dank aan alle deelmemers aan het voorspellingsligaevenement.
    De website voor het speciale evenement wordt halverwege augustus gedeactiveerd.

    Voor de laatste keer een paar feiten:
    • Grootste kicktipp league ooit
      Met meer dan 40.000 deelnemers, heeft de wereldwijde gemeenschap van 'The Settlers Online' voor de grootste voorspellingsliga gezorgd die kicktipp ooit in zijn geschiedenis heeft georganiseerd.

    • 128 prizes
      - 125 spelers hebben deelnambeloningen ontvangen
      - 3 spelers hebben de hoofdprijen gewonnen, omdat zij de rangschikking domineerden

    • Forum Spotlight-donatie
      Één gebruiker doneerde haar Forum Spotlight-beloning om gebruikt te worden als willeukeurige deelnamebeloning aan het gemeenschapsevenement.
      Gefeliciteerd "GreaseBall", je bent de gelukkige winnaar van 500 edelstenen!
      Veel dank aan de donateur voor dit geweldige gebaar!

    • 1ste plaats: algemene winnaar
      Hulde aan de winnaars van de hoofdprijzen.
      Uiteindelijk was het heel spannend, maar de winnaar van de voorspellingsliga dit jaar met 171 punten komt uit frankrijk: "Al_Chapone".
      - Voorspelde correct de uitkomst van 20% van alle wedstrijden (4 punten).
      - Voorspelde correct de het verschil in doelpunten in 20% van alle wedstrijden (3 punten).
      - Voorspelde in 30% van alle wedstrijden tenminste de juiste partij(2 punten).



    De winnaar van de gedoneerde Foum Spotlight-edelstenen.


    Veel plezier!
    BB_Rynrcer
    [SIGPIC][/SIGPIC]

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.