Het Team:
Het team dat jij speelt, bestaat uit 11 spelers. Elke speler heeft zijn eigenschappen en sterktes. Totaal mag je maar 36 sterkte punten in je team hebben, om een gelijkwaardig systeem te creëren waarin elke speler een eerlijke kans heeft. De spelers zijn gebaseerd op alle TSO specialisten, maar jij bent niet afhankelijk van de specialisten die je in game in bezit heb. Dit is geheel los staand van de in game TSO elementen.
Wanneer je dus 11 spelers kiest, tel je de sterkte punten van elke speler bij elkaar op. Kom je boven de 36 punten, zal je 1 of meerdere spelers moeten uitwisselen om zo onder of op de 36 te komen. (Kies je bijv. 11 Geologen, heb je een sterkte van 11 punten. Elke geoloog is namelijk 1 sterkte punt.) Sommige spelers hebben ook de eigenschap om sterkte punten te verlagen van een andere speler, zo zorgt de ontdekkingsreiziger dat de volgende OR (een OR, wilde verkenner, gelukkige OR of Ervaren OR) 4 sterkte punten bezit. in het geval van de gelukkige/ervaren OR zal hun sterkte punt dus worden verlaagd van 5 naar 4. Maar de Wilde Verkenner, zal dan van 3 sterkte punten verhoogd worden naar 4. Hou hier dus rekening mee bij het bepalen van de volgorde van je team.
Niveau 1 (normale speler)
Voor normale spelers zijn er geen bijzondere uitkomsten, worp is tussen 1 en 10.
Geoloog: Worp 1-10

- Tussen 1-9 is negatieve uitslag
- 10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 1
Ontdekkingsreiziger: Worp 1-10

- Tussen 1-8 is negatieve uitslag
- 9 of 10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 2 (een tweede ontdekkingsreiziger heeft een sterkte punt van 4, ongeacht niveau)
Generaal: Worp 1-10

- Tussen 1-8 is negatieve uitslag
- 9 of 10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 3 (een tweede generaal heeft een sterkte punt van 2, ongeacht niveau)
Niveau 2 (speciale speler)
Elke speciale speler heeft een beter kans om te scoren, worp is tussen 1-10.
Guitige Geoloog: Worp 2-10

- Tussen 2-4 is negatieve uitslag
- 5-8 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-10)
- 9 of 10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 2
Wilde Verkenner: Worp 1-9

- Tussen 1-3 is negatieve uitslag
- 4-8 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-10)
- 9 is een doelpunt
- Sterkte punt = 3
- De volgende OR zal 4 Sterkte punten bezitten, ongeacht zijn echte waarde (uitzondering is de 'Ontdekkingsreiziger')
Geharde Generaal: Worp 1-10

- Tussen 1-4 is negatieve uitslag
- 5-7 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-10)
- 8-10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 4
- De volgende Generaal zal 2 sterkte punten bezitten, ongeacht zijn echte waarde (uitzonderingen zijn 'Meester in Vechtsport', 'Kwartier Generaal' en 'Magere Hein')
Niveau 3 (Bijzondere speler), max 5 spelers in het veld
Elke rare speler heeft een eigenschap om de score te verhogen, scoringskans te verkleinen of een andere vaardigheid. Worp is afhankelijk van speler.
Ervaren Ontdekkingsreiziger: Worp 1-10

- Tussen 1-4 is negatieve uitslag
- 5-8 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4)
- 9 of 10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 5
Gelukkige Ontdekkingsreiziger: Worp 3-10

- Tussen 3-4 is negatieve uitslag
- 5-8 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4)
- 9 of 10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 5
Veteraan: Worp 1-10

- Tussen 1-3 is negatieve uitslag
- 4-8 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-10)
- 9 of 10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 6
Majoor Generaal: Worp 2-10

- 2 of 3 is negatieve uitslag
- 5-8 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-10)
- 9 of 10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 6
General Szloma: Worp 1-10

- Tussen 1-4 is negatieve uitslag
- 5 en 6 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-6 of 10)
- 7-10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 6
Generaal Magere Hein: Worp 1-10

- 1-6 jij verliest een doelpunt
- 7-9 is een positieve uitslag wanneer de tegenstander een 6 of lager heeft
- 10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 0 (maximaal 1 van deze mogelijk)
Generaal Stump: Worp 5-10

- 5 is negatieve uitslag
- 6-9 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-10)
- 10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 6
Kwartier Generaal: Worp 4-7

- 4-7 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-3) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (4-10)
- Sterkte punt = 1 (maximaal 2 van deze mogelijk)
Meester in Vechtsport: Worp 8-10

- 8 jij verliest een doelpunt
- 9 tegenstander verliest een doelpunt
- 10 is een doelpunt
- Sterkte punt = 7
Voorbeeld:
In dit voorbeeld staan de teams die gebruikt zijn bij het test toernooi. Bij deze test was er een sterkte grens van 40 punten in plaats van 36. Achter af is de restrictie verlaagd in verband met spannendere wedstrijden.
Teams:
Rhayn
Totaal 34 Punten.
Sanriet
Totaal 40 Punten.
Gonzo
Totaal 36 Punten.
Creatany
Totaal 36 Punten.
Pleuny
Totaal 33 Punten.
kachelpieper
Totaal 37 Punten.
LoadingPlsWait
Totaal 40 Punten.
Robin68
Totaal 33 Punten.