Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Munten maken is verlies maken?

Ingeschreven
    Sep 2013
    Wereld
    Woestewoud

Munten maken is verlies maken?

Hallo,

Ik zat even te tellen.

Een standaard goudmijn levert me 300 gouderts op. Met een goudsmelter en munthuis bekom ik dan slechts 37,5 munten.

Om enkel die goudmijn te plaatsen heb ik 1400 hardhoutplanken, 1400 stenen en 1500 gereedschap nodig. Als ik deze grondstoffen gewoon zou verkopen ipv er een goudmijn mee te zetten dan levert me dat minimaal (meestal meer) 120 munten op.

Dus als je heel dat muntmakerij systeem achterwege laat en je grondstoffen gewoon verkoopt haal je er een pak meer uit.
    Of zijn er trukjes die men zoal gebruikt om het maken van munten rendabel te maken?

TheDutchman's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Buffen van je productie met 3x buffs helpt
    Ook zorgen dat je een level 5 mijn maakt die je steeds vult met aanvullingen die je uit avonturen krijgt. Je bouwt dan dus eenmaal de mijn, en daarna vul je hem steeds. en je stopt hem als ie niet gebufft is en/of bijna leeg.

Ingeschreven
    Jun 2013
    Wereld
    Woestewoud
    Zo werkt dat inderdaad
    Dus begin maar opnieuw te tellen

Zvicinou's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    en je geoloog opwarderen helpt ook.
    mijn geo is nu max en vind dus 401 goudafz voor nieuwe mijnen.

en als je ALLES (dus de mijn,smelter en munthuis) constant buft met een 2x buf (zoals een mandje)
    dan haal ik omgerekent van die 401 gouderts die in de mijn zit 401 munten eruit.
    regelmatig zit er een 3x buf op me munthuis.
    tik tik tik

zelf heb ik lvl 4 goudmijn (ik had een lvl 5 maar verloren :P ) en voor de rest bouw ik een paar lvl 2 goudmijnen om me 2 smelters te voeden.

als je niks buft zoals je zelf al zegt levert het niks op. je moet ook alles buffen om er voordeel mee te halen.
    lange tijd weg? zet ze stil! dan kosten ze niks

Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Ik zelf doe het volgende:

2x lvl 5 mijn. Haal ik op het begin wat gouderts uit.
    Vervolgens smelt ik dit gebuffed (x2/x3) om naar staven. Zodat je minimaal 1 goudstaaf per 1 gouderts krijgt. Vervolgens verkoop ik de staven met een verhouding van 1 staaf tegen 1,5 gouderts. Zo krijg ik meer gouderts binnen dan er verbruikt worden. Zo nu en dan mag de muntmaker dan aan met een grote buff (x3/x4). Maar ik verkoop ook vaak gewoon de gouderts tegen bepaalde dingen. (5000 gouderts tegen silo's vorig jaar)

Ingeschreven
    Sep 2013
    Wereld
    Woestewoud
    Ok, nice. Het buffen met een mandje (2x) is in mijn geval niet zo rendabel aangezien ik slecht 1 maal per dag online ben. Dus dan heb ik 6uur lang een buff van 2, maar de resterende tijd (18u) is dan aan standaard tarief .

Als ik zowel goudsmelter en munthuis buff naar 3x op 12u (1x per dag) dan heb ik op 24u een verhouding van 1,25 (dus 1 gouderts = 1,25 munt). Maar dan zou ik mijn goudsmelter en munthuis misschien toch eens moeten upgraden om zoveel mogelijk erts te verwerken met die 3 x buff. Want zo een 3x buff heb ik ook niet iedere dag ter beschikking

Ingeschreven
    Sep 2012
    Wereld
    Woestewoud
    koop boosters die 24 uur draaien of een veelvoud daarvan bv hazeamulet.

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten