Gesloten Onderwerp
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Gebrek aan gildeledenlijst

Ingeschreven
    Aug 2012
    Wereld
    Woestewoud

Gebrek aan gildeledenlijst

Ik mis de gildeledenlijst best wel. Hieronder de voor mij 2 belangrijkste redenen.
    -Het is makkelijk om te zien welke spelers in welke gilde zitten
    -Belangrijker; handelsprijzen stijgen de laatste tijd erg hard. Via de gildeledenlijst kan je iig makkelijker nagaan of er mensen zijn die bij elkaar in de gilde zitten en zo op de markt de prijzen aan het opdrijven zijn. Kijk bv naar de watermolens, ineens komt er 1k munten bij en wordt er ipv 3k munten ineens 4k geboden. De bieders kunnen zomaar bij de aanbieders in de gilde zitten en zo de prijs aan het opdrijven zijn.

Persoonlijk zou ik de gildeledenlijst om diverse redenen weer graag zien terugkeren

TheDutchman's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Mee eens kili, ik zou hem ook graag weer terugzien.

Zvicinou's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    ik mis hem niet^^ heel weinig gebruikt ook.

maarre die watermolens is gewoon vraag en aanbod. maar wel binnen een halfjaar tijd is de prijs omhoog gegaan van 2k naar 3k. en is zowat al 4k.
    steeds meer mensen willen die dingen omdat ze de putjes zat zijn.

gelukkig hheb de meeste gehaald toen ze nog 2k waren
    maar volgens mij lijkt mij het heel lastig om als 1 gilde prijzen op te drijven als er zoveel anderen zijn

Ingeschreven
    Aug 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Prijs is nu al binnen 2 weken van ~3,5k naar ~4,5k idd. Ik zeg niet dat het gildes zijn die de prijzen aan t opdrijven zijn, maar vind wel dat het ze met het ontbreken van een gildelijst erg makkelijk wordt gemaakt om dit te doen als ze willen

Edit: t grappige is dat die prijsopdrijving van de molens vooral aan 1 persoon is te danken die ze al maanden hoog inkoopt en nog hoger verkoopt. Hulde aan m verder ervoor wat dat betreft zijn de molens misschien niet t handigste voorbeeld in deze :P
    Laatst gewijzigd door kili; 14-01-14 om 11:09.

Ingeschreven
    Jun 2013
    Wereld
    Woestewoud
    Dat met die handel opdrijven is klinkklare onzin, daar heb je geen gildelijst bij nodig, dat hangt volledig af van vraag en aanbod idd
    Buiten dat, je kan vragen wat de gek ervoor betaald. Te duur? koop het dan niet.

Wel is het handig om te zien waar sommige spelers uithangen, maar ook dat kan je natuurlijk gewoon vragen.

ps. als je de prijs wil drukken, vraag dan een edelsteen-speler om een hele zwik watermolens voor een normale prijs erop te zetten.
    (normaal versta ik onder: 895 edels x 3 munten = 2685 muntjes)

Ingeschreven
    Aug 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Nouja, ik ga hier niet verder uitleggen hoe je de handel kan opdrijven als je dat zou willen, maar is met een aantal bekende goed te doen Maar idd, dat kan je ook met vrienden doen en is de gildelijst niet per definitie voor van toepassing.

Maar goed, zou de ledenlijst gewoon ook om andere redenen gewoon weer graag terug zien
    Laatst gewijzigd door kili; 14-01-14 om 16:07.

Ingeschreven
    Mar 2013
    Wereld
    Woestewoud
    Prijs opdrijven ligt aan de kopers niet de verkopers.

Kwestie van hoge aanboden niet langer accepteren en zelf eens een lager tegenbod aanbieden.

Valt me sowieso erg op hoe hoog het verschil in prijs is als je diverse boden en tegenboden in de handel naast elkaar zet, duidelijk een geval van een spel waarin handelaren van niet-handelaren kunnen profiteren.

@ copycat met zon zwik watermolens laat je de handel heel even normale prijzen zien totdat de handelaren ze er allemaal afgekocht hebben en een goedkoop voorraadje hebben om er weer duurder op te zetten.
    Dat moet je echt een hele lange tijd vol houden en weet niet of er veel edelsteenspelers zijn die zoveel geld in het drukken van de prijzen willen stoppen.
    Laatst gewijzigd door Bertolucci; 15-01-14 om 01:57.

Ingeschreven
    Aug 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Snap ook niet worm die weggehaald is, evengoed 1 munt is 1 tarwe nu of zie ik dat verkeerd :P
    zie de waarde nie echt meer van die munt

Ingeschreven
    Mar 2013
    Wereld
    Woestewoud
    van die 1 tarwe kun je met buff 3 of 4 (hangt van de buff af) munt maken, dus de munt is nog steeds nodig ook vanwege de tijdfactor die aan de omzetting zit.

Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    prijzen opdrijven op handel is heel simpel...
    misschien klinkt het voor velen ongeloofwaardig, maar er zijn genoeg mensen met (veel) meer dan 100k munten waar ze nix mee doen...
    gebouwen goedkoop opkopen en duur verkopen is dus een peulenschil...
    de vraag is alleen als je al 200k munten hebt liggen waar je nix mee doet of je dan moeite wilt doen om daar 300k van te maken door continu te handelen, of dat je zoiets hebt van het zal allemaal wel, ik doe het wel zonder handel, dan doe ik alleen een weekje langer over die 300k... (bij wijze van spreken)

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten