Gesloten Onderwerp
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 1 2 3
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: Fout in spel?

  1. #21

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruderion Bekijk Berichten
    moraal van dit verhaal. Leer van je fouten door 1x een leger dood te laten lopen, denk daarna na over hoe je dit wel zou kunnen aanpakken en uiteindelijk een van de goede oplossingen te vinden. Dat is dus op en top strategie. Dat veel mensen gewoon de guides nadoen is jammer, maar dat is hun eigen keus.
    +1


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bertolucci Bekijk Berichten
    (@ Gexte lol 270K als oplossing voor een lagelevel probleem is natuurlijk ook een beetje sarcastisch)
    tja, hij dacht dat er maar 1 mogelijke oplossing was, dus ik heb hem gebaseerd op mijn troepen in de simulator gegooid om gewoon de mogelijkheden aan te geven, dat hij daar niet aan kan voldoen kan ik verder ook nix aan doen, dan moet hij zelf ff de simulator draaien :P


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door totalnuts Bekijk Berichten
    of je de guide volg of niet neemt niks van het feit af wat voor soort game het is, dat is persoons gericht
    ik ben het hiermee oneens... als de oplossing standaard is dan is het geen strategie spel meer... dan valt het wat mij betreft in de categorie puzzle games... een strategie spel is over het algemeen dynamisch, dus je moet je elke keer aanpassen aan de situatie! een puzzle is (vaak) statisch, een standaard oplossing...
    maar ik wil je wel uitdagen om 5 strategie elementen te noemen die ik niet kan weer leggen...
    ik heb er ook over nagedacht, maar veel meer strategische beslissingen dan een gebouwtje 1 centimeter naar links of rechts te verplaatsen om de productietijd te verkorten kan ik eigenlijk niet bedenken...
    je kunt natuurlijk heel flauw handel er bij halen, maar om 1 munt onder iemand anders te gaan zitten vind ik niet genoeg reden om een spel tot strategie spel te bombarderen...

    ik meen oprecht dat de strategie heel ver te zoeken is... persoonlijk vind ik het eigenlijk schandalig dat settlersonline zich een strategie spel durft te noemen!!! ze overschatten zichzelf hierin enorm!!! (eerdere settlers spellen waren wel degelijk strategie, maar die is tegenwoordig weg)...

  2. #22

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    1.559
    Wereld
    Woestewoud
    Enige stratigische in mijn ogen is: hoeveel ga je produceren van welk goed.

    Ik maak bijvoorbeeld heel veel hout (voor kolen vooral), uiteraard veel brood en br. zwaard en nu ook wat extra papier voor de kaartjes.
    Dit lijkt misschien standaard (lees: puzzel ) voor iedereen zo te zijn, maar er zijn ook een aantal spelers die hun eiland als munten-producent opzetten, met alleen maar goudmijn, smelters en munthuizen.

    Er is niet 1 goeie richting, maar er zijn meerdere opties, dus toch een heel klein beetje strategie
    Maar om het nu een strategie-spel te noemen.... meer een: "houd me van de stra(a)t(egie)"

  3. #23
    ROBIN_TBOD's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    34
    Wereld
    Woestewoud
    Het inschakelen van je premium wanneer je nog 1 aanval moet doen van je avontuur, is dat dan een "strategisch" truukje? :-)
    Of is de keuze van het avontuur ook gewoon kans?

  4. #24

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door copycat Bekijk Berichten
    Enige stratigische in mijn ogen is: hoeveel ga je produceren van welk goed.

    Ik maak bijvoorbeeld heel veel hout (voor kolen vooral), uiteraard veel brood en br. zwaard en nu ook wat extra papier voor de kaartjes.
    Dit lijkt misschien standaard (lees: puzzel ) voor iedereen zo te zijn, maar er zijn ook een aantal spelers die hun eiland als munten-producent opzetten, met alleen maar goudmijn, smelters en munthuizen.

    Er is niet 1 goeie richting, maar er zijn meerdere opties, dus toch een heel klein beetje strategie
    Maar om het nu een strategie-spel te noemen.... meer een: "houd me van de stra(a)t(egie)"
    je hebt wel een punt wat betreft bouwstrategie, maar settlers zelf verplicht je doormiddel van missies om bepaalde gebouwen te bouwen halen ze dan zelf niet het hele strategie element onderuit, want doormiddel van missies proberen ze iedereen dezelfde "strategie" op te dringen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ROBIN_TBOD Bekijk Berichten
    Het inschakelen van je premium wanneer je nog 1 aanval moet doen van je avontuur, is dat dan een "strategisch" truukje? :-)
    Of is de keuze van het avontuur ook gewoon kans?
    dan is het dus mijn eigen schuld dat ik geen gebruik kan maken van deze "strategie", want ik heb een jaar premium geactiveerd...

  5. #25
    Zvicinou's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    388
    Wereld
    Woestewoud
    gexte, die gebouwen hoef je niet te bouwen hoor en die missies blijven gewoon lekker staan

    volgens me missie boek moet ik een kruisboogsmith bouwen, ik denk dat die missie al zowat een jaar staat. en voorlopig ga ik hem ook niet bouwen ook.
    zie geen enkele reden wat dan ook.
    zo zijn er nog een paar meer

    het is een keuze^^

  6. #26
    Hagar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Locatie
    België
    Berichten
    125
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zvicinou Bekijk Berichten
    gexte, die gebouwen hoef je niet te bouwen hoor en die missies blijven gewoon lekker staan

    volgens me missie boek moet ik een kruisboogsmith bouwen, ik denk dat die missie al zowat een jaar staat. en voorlopig ga ik hem ook niet bouwen ook.
    zie geen enkele reden wat dan ook.
    zo zijn er nog een paar meer

    het is een keuze^^
    Zelfde verhaal hier, heb nog een boom missies en gebouwen open staan die ik niet zo belangrijk vind.
    Daarentegen is alles van belang wel lvl 5 en ik breid die eerder uit.
    Maar inderdaad , zoveel strategie is er niet aan statische kampjes aanvallen. Daarvoor moet er wat AI in het spel zitten.

  7. #27

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    1.559
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GEXTE Bekijk Berichten
    je hebt wel een punt wat betreft bouwstrategie, maar settlers zelf verplicht je doormiddel van missies om bepaalde gebouwen te bouwen halen ze dan zelf niet het hele strategie element onderuit, want doormiddel van missies proberen ze iedereen dezelfde "strategie" op te dringen...
    Ik was al bang voor dit antwoord
    In weze heb je gelijk, je wordt een bepaalde hoek in geduwd om de missies te voltooien.
    Maar wanneer alle/de meeste missies voltooid zijn, kan je altijd nog je eigen richting kiezen.
    Ik heb momenteel nog maar 2 hoofdmissies staan en die zullen daar ook heel lang blijven staan

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.