Gesloten Onderwerp
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Lijm en harsproductie voor boekbinder

  1. #1
    kgortmak's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    39
    Wereld
    Woestewoud

    Lijm en harsproductie voor boekbinder

    Het produceren van manuscripten , geschriften en codexen neemt nogal wat tijd. En de daaraan gerelateerde missies dus ook. Voorbeeld met een lvl 3 boekbinder een geoloog of verkenner optuigen met 10 geschriften kost je 6 manuscripten (eerder kun je geen geschriften toevoegen) en dan nog per geschrift 3 productie cycli van gemiddeld 1 dag (2 manuscripten maken, dan 2 manuscripten omzetten in een geschrift.) Daar ben je dan een maand (ruim) mee bezig. En dan mag je geen dag missen en iedere dag zo ongeveer om dezelfde tijd inloggen. Enige manier om het te versnellen is het gebruik van beenderlijm en (sinds kort) wildwoudhars. Dit zijn normale verdubbelaars. En alle andere verdubbelaars kunnen we zelf maken. VerDRIEdubbelaars moeten we kopen (Tropische mand, pasta kom, hazepootje en dat soort zaken)

    Nu is het fenomeen beenderlijm al een keer eerder aangehaald (zie http://forum.thesettlersonline.nl/th...is-Beenderlijm ) maar dat was vrij in het begin en nu helemaal naar de achtergrond verschoven, vandaar dat ik er hier nogmaals aandacht voor vraag. Aangezien we alle andere verdubbelaars gewoon in het produktiehuis kunnen maken lijkt me dat de aangewezen plek om dat met deze spullen ook te toen. Wellicht dat het met het nieuwe vinden van dingen op je eiland kunnen combineren, anders svp gewoon een eigen gebouwtje. Beenderlijm zou dan een (bij)produkt van de slager kunnen zijn, die houdt immers botten over als ie het vlees dat de jagers brengen omzet in worsten, en anders kan daar gewoon een lijmmaker voor worden geintroduceeerd.

    Wildwoudhars is natuurlijk weer een verhaal apart. In dennenhout zit plenty hars :-) dus wellicht een klein wetenschaps gebouwtje dat wildwoudhars maakt van dennenhout en vanaf lvl3 dan hardhout nodig heeft, verzin het maar. En anders gewoon net als de andere verdubbelaars in het produktiehuis maken, bv 10000 dennehout stammen voor 1 wildwoudhars. Of 5000 hardhoutstammen, weet ik het.

    Daarmee maak je het wel mogelijk maar niet te gemakkelijk. En met te gemakkelijk bedoel ik dat iemand dan ineens zoveel van het spul zou kunnen maken dat ie de markt er mee verpest.

  2. #2
    Suikermuis
    Lijkt me een idee, mooie voorzet!
    Meteen uitwerken.

    +1

  3. #3
    gdev4419's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Huizen
    Berichten
    3
    Wereld
    Woestewoud
    Hallo Kees,
    Heb het gelezen en vind het een uitstekende suggestie. Nu maar afwachten wat men er mee gaat doen.
    M.i.z. komt dit ten goede aan het spel daar het overeenkomt met onze hedendaagse economie en goederenproductie in de wereld.
    Ik zie het als een positieve aanvulling voor het spel TSO.

    Groet,

    Gerard

  4. #4

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    5
    Wereld
    Woestewoud
    goed idee

    groet louwtje

  5. #5

    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    6
    Wereld
    Woestewoud
    Klinkt goed! Die boeken schieten niet op als je de resources er voor hebt kan je dan ook eens de gebouwen wat meer upgraden dan lvl1/2/3.
    +1

  6. #6

    Ingeschreven
    Sep 2013
    Berichten
    12
    Wereld
    Woestewoud
    Goed idee, mooi dat je erover na denkt

  7. #7
    Zvicinou's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    388
    Wereld
    Woestewoud
    het mag hardhout gebruiken, AUB geen dennenhout :P
    sinds die kleermakers er is heb ik me bogenproductie omhoog gedrukt... en daarmee dus ook me dennenhout. wil niet nog meer van die rommel bijzetten...

    hardhout kost ook geen *** in de handel btw.

    enne het maken in het proviandhuis is een goed id

  8. #8
    Eowyn's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    4
    Wereld
    Woestewoud
    +1 kees

  9. #9

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    34
    Wereld
    Woestewoud
    Super idee.
    Het maken van boeken (zelfs op lvl 5) duurt gewoon erg lang.
    Ik hoop dat TSO hier wat mee gaat doen.

    Het voorgestelde gebouw lijkt me een schitterende aanwinst voor iedereen zijn eiland

  10. #10
    kgortmak's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    39
    Wereld
    Woestewoud
    [QUOTE=kgortmak;13619]een geoloog of verkenner optuigen met 10 geschriften kost je 6 manuscripten (eerder kun je geen geschriften toevoegen) en dan nog per geschrift 3 productie cycli van gemiddeld 1 dag (2 manuscripten maken, dan 2 manuscripten omzetten in een geschrift.) Daar ben je dan een maand (ruim) mee bezig. QUOTE]

    Dat is de missie vakmanschap die je op een bepaald moment moet doen. Daarna krijg je de missie Meesterschap (kreeg hem net binnen) en dan moet je een geoloog hebben met 11 codexen/codices. Hallo? Bent u daarnog? Naarmate je meer boeken enzo hebt wordt het maken van boeken ook steeds duurder. Al gemerkt? Neemt niet weg dat op dit moment ik wederom meer dan een maand nodig ga hebben om die missie te voltooien, want 2x manuscript, 1x boek en 1x codex maakt 4 dagen. Ruim. En dan de hele exercitie nog een keer voor mijn verkenners. Dus bij elkaar drie maanden werk voor mijn boekbinder, mits ik geen dag mis. En zelfs als ik een astronomisch bedrag investeer in het upgraden naar level 5 (kost bij elkaar ook 8 dagen, vergeet dat niet, naast 5000 goudstukken en ik weet niet hoeveel tropenhoutplanken en graniet) kan ik misschien de produktie tijd terugbrengen naar 2 maanden. Maar dan moet ik wel 2x per dag inloggen, natuurlijk... Dat vind ik niet leuk meer. In dat licht bezien ga ik haast zeggen dat het wetenschapssyteem een vermindering van het spelplezier met zich mee brengt. Er is niks zo frustrerend als missies die je niet kunt (of onnoemelijk traag) kunt vervullen.

Gesloten Onderwerp

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.