Oorspronkelijk geplaatst door
kgortmak
een geoloog of verkenner optuigen met 10 geschriften kost je 6 manuscripten (eerder kun je geen geschriften toevoegen) en dan nog per geschrift 3 productie cycli van gemiddeld 1 dag (2 manuscripten maken, dan 2 manuscripten omzetten in een geschrift.) Daar ben je dan een maand (ruim) mee bezig. QUOTE]
Dat is de missie vakmanschap die je op een bepaald moment moet doen. Daarna krijg je de missie Meesterschap (kreeg hem net binnen) en dan moet je een geoloog hebben met 11 codexen/codices. Hallo? Bent u daarnog? Naarmate je meer boeken enzo hebt wordt het maken van boeken ook steeds duurder. Al gemerkt? Neemt niet weg dat op dit moment ik wederom meer dan een maand nodig ga hebben om die missie te voltooien, want 2x manuscript, 1x boek en 1x codex maakt 4 dagen. Ruim. En dan de hele exercitie nog een keer voor mijn verkenners. Dus bij elkaar drie maanden werk voor mijn boekbinder, mits ik geen dag mis. En zelfs als ik een astronomisch bedrag investeer in het upgraden naar level 5 (kost bij elkaar ook 8 dagen, vergeet dat niet, naast 5000 goudstukken en ik weet niet hoeveel tropenhoutplanken en graniet) kan ik misschien de produktie tijd terugbrengen naar 2 maanden. Maar dan moet ik wel 2x per dag inloggen, natuurlijk... Dat vind ik niet leuk meer. In dat licht bezien ga ik haast zeggen dat het wetenschapssyteem een vermindering van het spelplezier met zich mee brengt. Er is niks zo frustrerend als missies die je niet kunt (of onnoemelijk traag) kunt vervullen.