Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Een gilde-ranglijst

  1. #1
    wittenagel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    297
    Wereld
    Woestewoud

    Een gilde-ranglijst

    Een suggestie voor BB.

    Ik zou ook graag jullie hulp willen TSO.NL om een eerlijke ranglijst te kunnen maken of op andere ideeen te komen.

    Hoe zou het er uit kunnen zien? Een ranglijst zoals de laatste evenement verjaardagsfeest van settlers.



    Voorbeeld berekening gilde ranking.

    Begin bonus punten tot aantal spelers 10: 2500
    Begin bonus punten tot aantal spelers 15: 2000
    Begin bonus punten tot aantal spelers 20: 1500
    Begin bonus punten tot aantal spelers 25: 1000
    Begin bonus punten tot aantal spelers 30: 500
    Begin bonus punten tot aantal spelers 35: 250

    Alle hogere gilden krijgen: 100 punten

    Level of levelen punten gildeleden (elke lvl): 0,01 ( of je kan hier iets anders plaatsen vandaar dat alle ideeen welkom zijn)
    Gildemissie punten: 0,1
    Wekelijkse edelstenen bonus: 0,1

    Voorbeeld:

    7 gildemissie`s geklaard = 0,7
    20 leden alle levels opgeteld = 4
    wekelijkse edelstenen bonus20 leden = 2

    0,7+4+2 = 6,2 punten wij hebben als voorbeeld een gilde met 20 spelers dus 1500 + 6,2 punten = 1506,2 punten

    Je kan misschien ook een gilde avontuur introduceren om scorepunten te kunnen geven.
    >Gilde avontuur<

    Dit zou toch wel in de ranking kunnen en het zal een hele nieuwe interface geven
    Laatst gewijzigd door wittenagel; 13-09-13 om 23:47.

  2. #2
    Glencoe's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    13
    Wereld
    Woestewoud
    Je kan de ranglijst ook (mede) baseren op de level hoogte van de spelers die in een gilde zitten. Dus veel level 50 spelers betekent hoog in de ranglijst staan.

  3. #3
    wittenagel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    297
    Wereld
    Woestewoud
    Ik weet niet hoe het systeem van BB werkt maar je kan dus level punten gilde-leden veranderen in levelen gildeleden en het scorepunt verhogen. Ik heb er een wijziging ingebracht. Bedankt voor je feedback.
    Laatst gewijzigd door wittenagel; 13-09-13 om 23:51.

  4. #4
    s-andman's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    164
    Wereld
    Woestewoud
    Alhoewel ik het idee leuk vindt,denk ik niet dat het iets is.

    Probleem is een beetje dat er in het spel niet iets is waar je een gilde aan zou kunnen ranken.
    Ik bedoel als je naar het spel kijkt zoals het nu is dan is heel kort gezegd het einddoel level50 of in iedergeval max haalbare.
    Als het zo ziet zou je dus ook een gilde op level van de spelers moeten ranken.
    Het kromme hier van is dan weer dat grote gildes die veel leden hebben (mogelijk inaktieve er tussen) dus onwijs in ranking dalen door deze spelers.
    Doe je het daar en tegen met het gemiddelde level van het aantal spelers,dan houdt dus in dat een level50 speler die alleen een gilde huis neer zet automatisch de beste gidle is.

    Ik denk dan ook dat je nooit een reeel beeld van een beter of slechtere gilde kan maken.
    bedenk wel dat het voor elke gilde die niet op nr1 staat mogelijk wat negatief is (ook al ervaren de spelers in de gilde dat niet) Je bent immers op de lijst dan niet de beste gilde voor spelers die nog een gilde zoeken.

  5. #5

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    46
    Wereld
    Woestewoud
    Dan liever een persoonlijke ranking, dat kan op verschillende vlakken:
    - lvl/aantal ep
    - aantal avo's gespeeld in een bepaalde periode (wel ook de avo's dan een bepaalde waardering meegeven)
    - aantal verliezen
    - aantal slachtoffers
    - meeste gehandeld (ook hier moet de handelswaar een bepaalde waardering meekrijgen per soort), handel binnen gilde uitgesloten van ranking?
    - of een mix van dit alles

    Waarom? Omdat ik nou eenmaal een luiwammes ben en meer klets dan avo's speel en liever niet wil dat mijn gilde daar de gevolgen van meekrijgt. Maar ook wil ik liever niet de sociale druk gaan ervaren als er een dergelijke competitie op gang komt. Ik zou het jammer vinden als gildes (om hoger in de ranking te komen) deelname aan avo's e.d. wellicht verplicht gaan stellen.
    Voor mij is dit spel juist zo leuk omdat er zo weinig 'verplichtingen' zijn, en het ontzettend gezellig is, zonder schuine gezichten dat je wellicht wat minder avo's hebt gedaan dan een ander.

    Daarnaast moet je ook denken aan spelers die zich dan minder vrij voelen om een weekendje weg te gaan of uit het gilde gezet worden tijdens vakanties omdat ze dan niet actief kunnen zijn.
    In dat kader denk ik dat het raadzaam is dat TSO eerst daar voorzieningen voor treft (vakantiemodus of 'sitters') voor een een gilderanking (in welke vorm dan ook) een waardevolle aanvulling op het spel kan worden.
    Laatst gewijzigd door Buuffie71; 14-09-13 om 00:29.

  6. #6
    ccdej2012's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Locatie
    Breda
    Berichten
    88
    Wereld
    Woestewoud
    Heb er nog eens over nagedacht hoe je een "eerlijke" gilde-ranking zou kunnen krijgen... Misschien biedt BB die toch aan de hand van het missieboek. Zijmissies kunnen weg-geklikt of weg-gekocht worden, hoofdmissie echter niet. Tel het aantal openstaande (e.g. onvoltooide) hoofdmissies per gilde op en deel dat door het aantal leden... of nog beter... tel het aantal openstaande hoofdmissies op van de beste ( bv) 10 leden en deel dit door 10.
    Dan heb je de gilde met het beste kader (als ik dat mag zeggen) en hebben nieuwe leden (lagere levels) geen impact op de gilde-ranking...
    Op die manier zal een "eenmans-gilde" van een lvl 50 ook niet meteen op plek 1 staan in de ranglijst..

  7. #7
    Bucket's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    217
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ccdej2012 Bekijk Berichten
    Heb er nog eens over nagedacht hoe je een "eerlijke" gilde-ranking zou kunnen krijgen... Misschien biedt BB die toch aan de hand van het missieboek. Zijmissies kunnen weg-geklikt of weg-gekocht worden, hoofdmissie echter niet. Tel het aantal openstaande (e.g. onvoltooide) hoofdmissies per gilde op en deel dat door het aantal leden... of nog beter... tel het aantal openstaande hoofdmissies op van de beste ( bv) 10 leden en deel dit door 10.
    Dan heb je de gilde met het beste kader (als ik dat mag zeggen) en hebben nieuwe leden (lagere levels) geen impact op de gilde-ranking...
    Op die manier zal een "eenmans-gilde" van een lvl 50 ook niet meteen op plek 1 staan in de ranglijst..
    Dat lijkt me geen goed idee, immers is een speler die weet dat het bouwen van een kruisboogsmid (Een hoofdmissie) niets goeds oplevert dan per definitie minder waard als een speler die stom genoeg is om dit gebouw wel neer te zetten? (in plaats van kruisboogsmid kun je elk expert level gebouw invullen (uitgezonderd tropenhout zager))

    Nee er zijn genoeg spelers die zo verstandig zijn om bepaalde hoofdmissies nooit te doen. Dus jou manier van gilde ranking gaat niet werken.

    Maar blijf vooral nieuwe functies bedenken, je weet maar nooit, misschien worden deze ooit nog geïmplementeerd.

  8. #8

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wittenagel Bekijk Berichten
    Een suggestie voor BB.

    Ik zou ook graag jullie hulp willen TSO.NL om een eerlijke ranglijst te kunnen maken of op andere ideeen te komen.

    Hoe zou het er uit kunnen zien? Een ranglijst zoals de laatste evenement verjaardagsfeest van settlers.



    Voorbeeld berekening gilde ranking.

    Begin bonus punten tot aantal spelers 10: 2500
    Begin bonus punten tot aantal spelers 15: 2000
    Begin bonus punten tot aantal spelers 20: 1500
    Begin bonus punten tot aantal spelers 25: 1000
    Begin bonus punten tot aantal spelers 30: 500
    Begin bonus punten tot aantal spelers 35: 250

    Alle hogere gilden krijgen: 100 punten

    Level of levelen punten gildeleden (elke lvl): 0,01 ( of je kan hier iets anders plaatsen vandaar dat alle ideeen welkom zijn)
    Gildemissie punten: 0,1
    Wekelijkse edelstenen bonus: 0,1

    Voorbeeld:

    7 gildemissie`s geklaard = 0,7
    20 leden alle levels opgeteld = 4
    wekelijkse edelstenen bonus20 leden = 2

    0,7+4+2 = 6,2 punten wij hebben als voorbeeld een gilde met 20 spelers dus 1500 + 6,2 punten = 1506,2 punten

    Je kan misschien ook een gilde avontuur introduceren om scorepunten te kunnen geven.
    >Gilde avontuur<

    Dit zou toch wel in de ranking kunnen en het zal een hele nieuwe interface geven
    kun je mij met deze berekening een voorbeeld geven van een gilde >9 leden die een gilde van 9 leden verslaat???

    persoonlijk zou ik voor een ranking kiezen met als meetpunt gildes boven 40 leden en dan het gemiddelde level van alle leden... (hoewel we allemaal ooit lvl 50 worden als we actief blijven (en anders worden we waarschijnlijk uit de gilde gegooid...), dus die ranking heeft maar een beperkte houdbaarheid...)
    of inderdaad gildemissie-stats bijhouden... (gildemissie stats lijkt mij het beste!!!)

    hoofdmissies is een slecht idee, daar heeft een gilde nix mee van doen en is ook niet te controleren als je iemand toe laat in je gilde... (ik ben geen gildeleider en streef ik ook niet naar, maar als je een gilde hebt die voor ranking gaat, dan moeten die stats wel op een of andere manier controleerbaar zijn... anders kun je niet op "sterkte" selecteren/mensen toelaten...)

    dan is er buiten dit alles nog de BB oplossing: de gilde met de meeste edelstenen in bezit... dus wil je hoger op de ranglijst, koop edelstenen!!!

  9. #9
    wittenagel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    297
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GEXTE Bekijk Berichten
    kun je mij met deze berekening een voorbeeld geven van een gilde >9 leden die een gilde van 9 leden verslaat???

    persoonlijk zou ik voor een ranking kiezen met als meetpunt gildes boven 40 leden en dan het gemiddelde level van alle leden... (hoewel we allemaal ooit lvl 50 worden als we actief blijven (en anders worden we waarschijnlijk uit de gilde gegooid...), dus die ranking heeft maar een beperkte houdbaarheid...)
    of inderdaad gildemissie-stats bijhouden... (gildemissie stats lijkt mij het beste!!!)

    hoofdmissies is een slecht idee, daar heeft een gilde nix mee van doen en is ook niet te controleren als je iemand toe laat in je gilde... (ik ben geen gildeleider en streef ik ook niet naar, maar als je een gilde hebt die voor ranking gaat, dan moeten die stats wel op een of andere manier controleerbaar zijn... anders kun je niet op "sterkte" selecteren/mensen toelaten...)

    dan is er buiten dit alles nog de BB oplossing: de gilde met de meeste edelstenen in bezit... dus wil je hoger op de ranglijst, koop edelstenen!!!
    Voorbeeld:
    datum is van 01-01 t/m 07-01

    Gilde-1
    Aantal leden gilde: 9
    1:2 levels hoger op
    2:1 level hoger op
    3:3 levels hoger op
    4:0
    5:3
    6:1
    7:0
    8:0
    9:1
    11 levels hoger op X 0,01 = 0.11
    Er zijn in deze gilde 9 mensen die elke week hun edelstenen bonus hebben gehad dus 9 X 0.1 = 0.9

    Gilde-2 hetzelfde maar dan met 9 levels hoger op X 0.01 = 0.09
    In gilde-2 zijn er 6 mensen die hun wekelijkse edelstenen bonus hebben gehad dus 6 X 0,1 = 0,6

    Allebei de gilden hadden 2500 bonus punten
    Gilde-1 komt dan op 2500+1.01 = 2501.01
    Gilde-2 komt dan op 2500+0.69 = 2500.69

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.