Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Onderhoud tijdig starten

  1. #1

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    21
    Wereld
    Woestewoud

    Onderhoud tijdig starten

    Beste mensen,

    Het was mij al eens eerder opgevallen, maar vandaag weer. Het onderhoud heeft wel een zeer ruime marge met 'starten'. Zo begon vandaag het onderhoud al om 01:20 uur.

    Ik vind het niet erg dat er onderhoud wordt uitgevoerd; ik vind het ook niet erg dat ik daardoor een paar uur niet kan spelen. Wat ik wel erg vind is dat ik niet kan vertrouwen op de informatie van de spelmakers.

    Kan dit niet verbeterd worden?

  2. #2

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    ik heb hier eerder ook een discussie over gehad, maar toen ging het vooral om de eindtijd... die werd consequent niet gehaald... deze is inmiddels aangepast, dus probleem opgelost!
    ik snap jouw punt dus ook wel... wel moet ik er de kanttekening bij maken dat er door middel van in game berichten wordt aangegeven dat het omstreeks 1:30 plaats vindt... naar mijn mening is 1:20 dus wel binnen die marge... hoewel ik snap dat het vervelend kan zijn!
    strakke tijden zouden op zich ideaal zijn! (bijvoorbeeld standaard van 2:00 tot 7:00 of zo!) is het eerder klaar, dan nog gewoon pas weer om 7:00 online komen... wat ik toen ook al aan droeg: het gaat niet zo zeer om de tijd of het aantal uren, maar het gaat vooral om een stukje duidelijkheid! ik begrijp best dat een eindtijd bijvoorbeeld niet altijd gehaald kan worden! dat is ook geen probleem, zo lang het maar niet consequent is

    hoewel ik jouw frustratie begrijp ben ik het dus niet helemaal met je eens! de informatie-voorziening is okay (momenteel)! maar standaard/vaste tijden zouden ook mijn voorkeur hebben!

    verder (misschien niet geheel relevant) vind ik de duur van het onderhoud (6 en een half uur) per week wel extreem lang!
    dat er onderhoud moet plaatsvinden begrijp ik! dat (regulier) onderhoud zo lang moet duren voor een relatief kleine server vind ik wel vrij extreem!
    persoonlijk krijg ik hierbij de indruk dat de database een beetje een puinhoop is en er iedere week flink puin geruimd moet worden...
    ik begrijp het dus niet helemaal dat het zo lang moet duren elke week (een goede consistente database maken kan erg lastig zijn )... maar ik vind het op zich allemaal prima zolang het allemaal maar duidelijk is/gecommuniceerd wordt! (wat naar mijn mening nu ook wel het geval is )
    Laatst gewijzigd door GEXTE; 28-08-13 om 00:55.

  3. #3
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    GEXTE,

    Het onderhoud vindt altijd plaats rond de zelfde tijd. Elke woensdagnacht van 01:30 tot 06:00 (05:30 uur in totaal). Hierbij staat ook duidelijk aangegeven dat het onderhoud soms kan uitlopen, dit kan zijn dat er een probleem was met de servers of iets anders dat is mis gegaan. Verder duurt het onderhoud zo lang omdat er meerdere servers tegelijk worden onderhouden, we hebben namelijk niet alleen de nederlandse server die onderhoud heeft op het zelfde tijdstip! Ook is het niet alleen maar even een herstart wat plaats vindt maar er moeten ook scripts worden doorgelopen etc. Dit neemt eenmaal tijd in beslag.

    BB_Skelril

  4. #4

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    ik vind zoals het nu gaat ook prima
    wat ik bedoelde te zeggen is dat de server (tijdens onderhoud) wat mij betreft gewoon altijd tot een vaste eindtijd offline mag zijn... ook al is het eerder klaar... (en dan kan het natuurlijk nog af en toe uitlopen mochten er problemen zijn)

    wat die scripts betreft: is het nodig dat de server daarvoor offline gaat??? (aangezien je eiland wel gewoon door draait tijdens onderhoud, dus de database moet dan ook gewoon gegevens verwerken, of wordt hiervoor achteraf ook een script gedraaid om de tijd van het onderhoud te compenseren?)

    eigenlijk ook allemaal niet zo heel boeiend, zoals het nu is is het wat mij betreft prima

  5. #5
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    GEXTE,

    Het antwoord op je vraag of de tijd doorloopt tijdens het onderhoud kan je vinden in de Blue Byte Backstage aflevering waarin alle community managers vragen stelden aan de ontwikkelaars!


    Verder zijn het niet alleen scripts die we moeten draaien maar worden er vele andere dingen gedaan tijdens het onderhoud.

    Veel kijk plezier ;-)

    BB_Skelril

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.