Gesloten Onderwerp
Pagina 1 van de 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Onderwerp: Update gilde interface

  1. #1
    Glencoe's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    13
    Wereld
    Woestewoud

    Update gilde interface

    Het leek een mooie update maar ik ben toch echt even de weg kwijt.
    Allereerst de indicator van de aktieve en inaktieve spelers. Je kan toch verwachten als spelmakers dat de eerste vraag die bij je opkomt als gildeleider, wat de termijn is wanneer een speler op inaktief wordt gezet. Is dat 1 dag, 2 dagen, 1 week? Het lijkt mij een vrij noodzakelijke vraag.
    Als een speler na 1 dag al op inaktief wordt gezet dan heb je er weinig aan deze update. Omdat iedereen (ook ik als gildeleider) wel eens niet een dag online is.
    Het zou fijn zijn als de spelmakers hier snel een antwoord op kunnen geven. Een redelijke termijn waarop iemand op inaktief wordt gezet lijkt mij 3 dagen. Nog beter zou het zijn dat je als gildeleider zelf de termijn kan instellen. Maar ik kan me voorstellen dat dit technisch gezien een lastige update zou zijn.

    Opvolgers.
    Allereerst rijst bij mij de vraag: waarom deze opvolgers update? Buiten dat de opvolgersupdate bij mij heel onlogisch overkomt vraag ik mij af waarom de spelmakers deze update hebben gemaakt. Alsof elke week er een gildeleider opstapt.
    Wat veel en veel handiger zou zijn geweest (en simpeler) en waar ook vaak om gevraagd wordt door gildes, is om gewoon de statussen aan te passen. In ieder geval een status erbij. En dat er meerdere mensen dezelfde rechten kunnen hebben als gildeleiders. Ik vermoed dat vanuit de vraag om de statussen aan te passen de spelmakers hebben bedacht om de opvolgersrang te introduceren. Maar ik denk dat het niet handig is. Zeker niet voor de grotere gildes. Een status aanpassing was veel simpeler geweest en dat is volgens mij ook gewoon de wens van de meeste gildes.
    In ieder geval is dat zeker een wens vanuit onze eigen gilde.


    Een goede update is de Gildemissie update. Hier werd ook al langer om gevraagd. Dit geeft veel meer duidelijkheid.

  2. #2
    Glencoe's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    13
    Wereld
    Woestewoud
    Met status bedoel ik rangen.

  3. #3
    Zvicinou's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    388
    Wereld
    Woestewoud
    volgens mij is het na 3 dagen dat je inactief word. dit is ook het moment dat je hele eiland compleet stil komt te staan.

  4. #4

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    247
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zvicinou Bekijk Berichten
    volgens mij is het na 3 dagen dat je inactief word. dit is ook het moment dat je hele eiland compleet stil komt te staan.
    Je eiland staat stil na 24uur.

    En er zijn gildes geweest die opgeheven moesten worden omdat de gildeleider inactief werd dus een opvolg systeem is zeker vraag naar

  5. #5
    Glencoe's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    13
    Wereld
    Woestewoud
    Dat probleem hebben wij ook gehad en dat gilde is toen ook ontbonden. Maar dan zit je nog steeds met het probleem dat het gildehuis bij de inaktieve gildeleider staat. Hoewel het qua rechten dan volgens mij weinig uitmaakt als er een andere gildeleider aangesteld wordt. Maar is het niet zo dat een eiland van de server van de spelmakers verdwijnt als een speler een jaar lang niet ingelogd heeft?

  6. #6
    Qwerty's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    In de buurt van E'hoven
    Berichten
    466
    Wereld
    Woestewoud
    Zojuist is bij ons de gildemissie voltooid. Van 3 leden waarvan ik zeker weet dat die hem voltooid hebben is de status bij 1 voltooid en bij 2 geen. Van 1 lid waarvan ik zeker weet dat die hem niet gedaan kan hebben is de status voltooid.
    Een lid dat vanochtend de status geen had heeft die missie die hij niet had kennelijk toch gedaan:-)
    Wij zouden graag willen weten wie er in ons gilde categorisch geen gildemissies doen ( de laatste tijd hebben we nogal moeite om hem te voltooien), maar op deze manier gaat dat niet. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
    If you can't be with the one you love love the one you're with

  7. #7
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud
    @Qwerty: laten we hopen dat dit kwam omdat de gildemissie open stond gedurende het onderhoud en dat het vanaf morgen gewoon klopt.

    Bij ons staat iedereen op actief, terwijl er een aantal op vakantie zijn zonder internetmogelijkheid.

  8. #8

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    ja precies daar!
    Berichten
    62
    Wereld
    Woestewoud
    Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een speler die niet inlogt - en dus ook zijn/haar gildemissie niet gedaan kan hebben - onder gildemissie een status "voltooid" achter de naam krijgt.

    Gildemissies:
    Naar mijn mening kan hier beter vermeld worden de datum dat die spelers de laatste keer een gildemissie hebben voltooid!
    Dan kun je zien of ze daadwerkelijk de gildemissies voltooien. De huidige opzet is zinloos.
    Ga mijn excellijstje maar weer uit de kast halen om te noteren wie de gildemissie daadwerkelijk voltooien.

    Actief:
    Het zou veel beter zijn dat BB hier gekleurde blokjes gaat vermelden.
    Groen = tenminste in de laatste 48 uur ingelogd.
    Geel = de laatste 48 uur niet ingelogd.
    Rood = de laatse 7 dagen niet ingelogd.

    Opvolgers:
    Dit lijkt een willekeurig zooitje. Elke keer dat ik op mijn laptop kijk ie ik dat die volgorde gewijzigd is en die veranderd ook als er een andere speler online komt.

    Het lijkt erop dat BB hier nog het een en ander aan zal moeten bijschaven, de huidige opzet is niet echt een verbetering.

  9. #9
    Glencoe's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    13
    Wereld
    Woestewoud
    @hobbeldebobbel
    Ik vind jou idee van de gekleurde blokjes heel goed idee.

  10. #10
    kraplap's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    149
    Wereld
    Woestewoud
    Ik ben blij met de update en zover ik kan zien zitten er bij ons geen problemen in..degene die met vakantie zijn hebben geen gildemissie en als iemand de gildemissie heeft gedaan staat er voltooid.

    Het mooie is dat de hele gilde kan zien wie de gildemissie nog niet heeft gedaan, daar het een missie van de hele gilde is.

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.