Gesloten Onderwerp
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 1 2
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: strategie element terug brengen!

Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edski Bekijk Berichten
    Zoals ik al zeg er zijn denk ik op het forum genoeg ideeën te vinden om dit spel interessant te maken als BB maar eens wil luisteren en dat is juist de zwakste schakel in dit hele spel
    Er zijn inmiddels vrij veel suggesties van spelers toegevoegd aan het spel, wij luisteren weldegelijk naar onze spelers enkel is het niet mogelijk om elke suggestie die spelers maken ook daadwerkelijk toe te voegen aan het spel. Dit kan zijn omdat de suggestie niet in het plan past, of misschien zou het te "sterk" zijn etc.

BB_Skelril

edski's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BB_Skelril Bekijk Berichten
    Er zijn inmiddels vrij veel suggesties van spelers toegevoegd aan het spel, wij luisteren weldegelijk naar onze spelers enkel is het niet mogelijk om elke suggestie die spelers maken ook daadwerkelijk toe te voegen aan het spel. Dit kan zijn omdat de suggestie niet in het plan past, of misschien zou het te "sterk" zijn etc.

BB_Skelril
    Het is natuurlijk altijd makkelijk om een stukje te quoten en zo het verhaal uit verband te trekken.
    Als we dan toch puntjes op de i gaan zetten hoelang word er al door level 50 spelers gevraagd of de level cap omhoog gaat volgens mij al maanden
    En dan eerst een half zachte oplossing aanbieden in de vorm van sterpunten waar je als level 50 speler nog niets mee kan.
    Ik heb nog niets gezien wat je er mee zou kunnen kopen jij wel?
    Zoethoudertjes geven en excuses verzinnen in het waarom niet daar zijn ze bij BB goed in maar daadwerkelijk het spel interessant te maken denk het niet want ze zijn het idee van de Settlers totaal voorbij geschoten zoals het in de oorsprong bedoeld en gemaakt was.
    gemaakt door Zubatsu

Ingeschreven
    Nov 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Het "anti-block" beleid in nieuwe avonturen doet anders niet vermoeden dat BB graag wil dat er meer spanning in avonturen komt. Ze denken waarschijnlijk dat we graag click en hit spelen..

KarelvanAnjou
    Ik zit eerlijk gezegd helemaal niet te wachten op dynamische kampjes. Ik moet onderhand elke dag een GM afronden en daar zit soms een avontuur bij en heb gewoon niet altijd tijd om dan mijn strategie te bepalen etc bij het aanvallen van de kampjes. Laat mij nou maar lekker blindelings die guide volgen en ik vermaak mij wel met dit spel.

Ingeschreven
    Sep 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Ben het zeker met Robin eens. Het anti block beleid wat jullie hebben in avonturen maakt het spel juist saaier. Je mag er een enquete over doen en ik kan je verzekeren dat mensen liever meer interessante blocks zien dan de nu nieuwe avonturen click, stuur, wacht, win en dan herhalen. Je moet het op 2 verschillende manieren doen. Of je maakt nieuwere avonturen interessanter door moeilijkere en meer risicovollere blocks toe te voegen en dat je zonder blocks zoveel troepen verliest dat het niet waard is, of je maakt deze nieuwe avonturen totaal random kwa kampen inhoud en dan zo de kampen te plaatsen dat het niet te blocken valt.

De opzet van de huidige nieuwe avonturen is leuk maar durf te wedden na 3 keer spelen gaat iedereen ze net als ik doodsaai vinden en weer verder met de oneindige doelloze grind om een gebouwtje te krijgen. Vind VE en DB veel interessanter op dit moment dan meneer de kleermaker. De bonen kunnen de grond uit groeien maar speel ze pas wanneer ik het even gezien hebt met de andere.

Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KarelvanAnjou Bekijk Berichten
    Ik zit eerlijk gezegd helemaal niet te wachten op dynamische kampjes. Ik moet onderhand elke dag een GM afronden en daar zit soms een avontuur bij en heb gewoon niet altijd tijd om dan mijn strategie te bepalen etc bij het aanvallen van de kampjes. Laat mij nou maar lekker blindelings die guide volgen en ik vermaak mij wel met dit spel.
    het spijt mij, maar is dat nou niet precies de bedoeling van een "strategie" spel dat iets nooit standaard is?????

2 mogelijke oplossing:
    -zorg dat het ook daadwerkelijk een strategie spel wordt...
    -noem het een (eiland) simulator waar je een eilandje moet inrichten en missies/gebouwen opgedrongen krijgt, of een RPG of zo waar je met je domme kop (verwijst naar RPG games, niet naar personen) gewoon missies moet voltooien...

Ingeschreven
    Sep 2012
    Wereld
    Woestewoud
    GEXTE ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je bent niet verplicht om die missies te doen. Ik heb ook een heel missie boek vol staan met missies die ik nooit zal afronden. Het strategische is het opbouwen van je economie om je legers te kunnen bevoorraden en handel draaien zoals je al eerder had aangegeven. Denk pas dat het echt strategisch word met PvP (als dat ooit nog komt).

Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frisqy Bekijk Berichten
    GEXTE ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je bent niet verplicht om die missies te doen. Ik heb ook een heel missie boek vol staan met missies die ik nooit zal afronden. Het strategische is het opbouwen van je economie om je legers te kunnen bevoorraden en handel draaien zoals je al eerder had aangegeven. Denk pas dat het echt strategisch word met PvP (als dat ooit nog komt).
    het opbouwen van economie is vrij standaard... de verhoudingen zijn algemeen bekend... 4 boerderijen, 2 molens, 1 bakker, etc... standaarden toepassen vind ik persoonlijk geen strategie!
    handel, tja, je kunt strategisch handel drijven (grote hoeveelheden opkopen om de prijs omhoog te schroeven en dat soort dingen), maar persoonlijk verwacht ik van een "strategie" spel wel iets meer...

en inderdaad, die missies zijn niet verplicht... ik ben inmiddels lvl 50, maar ik heb nog steeds de missie verkrijg XXX dennenhout productie... ik heb de "strategische" beslissing genomen om dat niet te produceren (en dus die gebouwen niet heb)... daardoor kan ik die missie (en de vervolg missies) dus niet voltooien (dus in feite kan ik "het spel" niet spelen)...
    het is een strategie spel, maar ik word dus gestraft omdat ik een strategische beslissing neem?????????

wil je het spel spelen wordt je gewoon een bepaalde bouwstrategie opgedrongen! je bent verder wel vrij in waar je de gebouwen plaatst, maar om de plaatsing van gebouwen een strategie te noemen gaat mij wel een beetje ver!
    en om er nog een schepje boven op te doen komen ze af en toe met crisis missies om je nog verder in een bepaalde hoek te dwingen!!!

natuurlijk heb je de keuze om het niet te doen, maar meestal speel je een spel om het spel te spelen (de missies)... als je dan bij een strategisch spel nix (weinig) in te brengen hebt dan snap ik niet waarom het toch onder de categorie strategie valt....

ik heb niet zo zeer een probleem met hoe het spel in elkaar steekt, maar wel met de commercie er achter... mensen worden voor de gek gehouden want het is geen strategie spel, die info klopt gewoon niet! noem eens echt een serieus strategisch element van dit spel! dat de mensen voor de gek/aan het lijntje worden gehouden, dat is mijn punt...

Hersens's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Wereld
    Woestewoud
    Dan speel je toch lekker zonder guide?

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten