Gesloten Onderwerp
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: strategie element terug brengen!

Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud

strategie element terug brengen!

maak van settlers weer een klein beetje een strategie spel!!!
    maak de inhoud van kampjes dynamisch in plaats van statisch!!!
    op dit moment doen mensen gewoon blindelings wat er in guides staat...
    als kampjes dynamisch zijn verschilt het aantal eenheden per keer per avontuur op die manier komt er weer een klein beetje strategie in settlers!!! dan kunnen mensen niet zomaar meer klakkeloos doen wat er in een guide staat en dan wordt een guide weer echt een guide in plaats van een walkthrough!!!

settlers noemt zichzelf een strategie spel, maar het strategie element is helemaal kapot gemaakt!!!
    bij avonturen doet iedereen precies wat er in de guide staat, ze denken niet na, maar doen maar gewoon wat er staat... een bouw strategie bestaat ook niet meer, want door de missies wordt je een bepaalde bouw strategie opgedrongen!!! (of je moet het spel niet spelen en gewoon bouwen wat je wilt, maar dan kun je de missies nooit uitvoeren (dat is toch het spel???))...
    het strategie element is compleet verdwenen!!! breng het terug!!!

of noem het vanaf nu gewoon een RPG waar je gewoon met je domme kop missies moet volgen en dan kom je er vanzelf...
    want kun je mij serieus een strategie element noemen van settlers online???
    Laatst gewijzigd door GEXTE; 18-08-13 om 04:47.

aRPeaR's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Ik heb wel eens daar wat over geschreven, het is nu meer een handel-strategie spel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aRPeaR Bekijk Berichten
    Het kan dan nog mooier gemaakt worden, het mist nu vindt ik veel militaire strategie.

Wat ik weer terug zou willen zien is dat je de grenslijn/palen kan verschuiven door barakken/wachttorens te plaatsen en daarbij grond van de vijand pakt, niet zo als nu en in settlers 6&7 dat je een hele sector pakt door er een gebouw in te zetten.

Iets nieuws wat ik zou willen zien is grond- waterbouw, de mogelijkheid hebben om grond en water te verplaatsen, voor bijvoorbeeld beter stategische verdediging of ligging van je stad, rivieren om leggen, bouwgrond maken, akkergrond maken in woestijn gebied door meer water er naar toe te leiden, bosgebied maken. We zijn immers Nederlanders

Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    ja, helemaal mee eens, aRPeaR!
    alleen die spellen speelde je tegen een CPU tegenstander, daar is hier geen sprake meer van... het enigste waar je hier tegen speelt is tegen statische kampjes die nix doen en de missies die BB je oplegt... persoonlijk hou ik van strategie spellen en een voormalig strategie spel als settlers had dus ook mijn interesse... ik wist alleen niet dat ze van settlers een RPG hadden gemaakt... ik ben lvl 50 en ik heb nog steeds de missie behaal XXX dennenhout productie... mijn strategie was om geen hout te produceren... dankzij "mijn strategie" kan ik die missies (het spel) dus niet spelen... (en unlock ik de volgende missies dus ook niet)... is dat soms de strategie waarnaar wordt verwezen in dit "strategie" spel??? strategisch mensen een bouwstrategie opdringen???

de enigste strategie die er nog in zit is hoe en wat je handelt/verhandelt!
    vandaar ook mijn vraag, ook aan BB! waarom valt dit nog onder de categorie strategie, zoals BB het verkoopt/adverteert??? Skelril???
    missies volgen/doen kan iedereen... daar heb je geen strategie voor nodig... behalve misschien dat je morgen weer in moet loggen als je dat tenminste een strategische beslissing noemt...
    Laatst gewijzigd door GEXTE; 18-08-13 om 05:33.

Ingeschreven
    Dec 2012
    Wereld
    Woestewoud
    er moet idd iets veranderen dat avonturen leuker worden want nu is het gewoon guide volgen en hopen op goeie loot en veel handelen op de markt

Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    mischien dat het er ooit komt met pvp want dan kun je strategie wel gebruiken je speelt dan tegen de kampjes van de tegenstander om het eiland te veroveren en te behouden.
    Maar zal nogwel een tijdje duren eer het er is.

ccdej2012's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Ik vrees dat pvp echt heel moeilijk te realiseren zal zijn bij deze versie van settlers.. Bij settlers 3 en 4 kon je een spion sturen om erachter te komen hoe sterk het leger van de tegenstander(s) was... Bij dit spel zie je geen legers alleen garnizoenen of een eenzame generaal. Wil je weten wat in het vijandelijke kamp zit, dan kan je erop klikken en je leger zo samenstellen dat je dit kamp kan verslaan. Je tegenstander echter, zodra die een vijandelijke generaal aan ziet komen hobbelen op zijn supersnelle paard, heeft dan tijd genoeg om zwakke eenheden uit zijn kamp te halen en er sterke(re) voor in de plaats te zetten. Als de aanvaller verstandig is en nog een keer op het vijandelijke kamp klikt, zal hij inzien dat terugtrekken de beste optie is....
    Misschien zie ik alles te somber in, en moet je snel het aangevallen kamp terugtrekken achter een heel sterk kamp of zoiets, maar zolang je niet zeker weet of het kamp dat je wilt aanvallen nog dezelfde troepensamenstelling heeft op het moment dat je het daadwerkelijk aanvalt, (en zoiets weet je volgens mij niet in een echte pvp) blijft ECHT tegen elkaar spelen moeilijk te verwezenlijken
    Laatst gewijzigd door ccdej2012; 19-08-13 om 00:10.

Ingeschreven
    Sep 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Simpel op t elossen ccdej, zodra een generaal jou kamp aanvalt kan je niet meer switchen tussen troepen en verplaatsen :-p

[EDIT] En ik denk met pvp dat we spionnen krijgen aangezien dat gebouwtje al ontwikkeld is.

Qwerty's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Aan al diegenen die met smacht op pvp zitten te wachten en steeds maar weer pvp in TSO geimplementeerd willen zien: er zijn ook spelers, zoals ik, die het perfect laten draaien van een economie als uitdaging zien en gevechten als bijzaak. Ik speel TSO juist omdat het zonder pvp is. Waarom gaan jullie geen spel spelen met pvp , er zijn er genoeg te vinden. Gun dan de "economisch"spelers hun TSO zoals het is.
    If you can't be with the one you love love the one you're with

Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Qwerty Bekijk Berichten
    Aan al diegenen die met smacht op pvp zitten te wachten en steeds maar weer pvp in TSO geimplementeerd willen zien: er zijn ook spelers, zoals ik, die het perfect laten draaien van een economie als uitdaging zien en gevechten als bijzaak. Ik speel TSO juist omdat het zonder pvp is. Waarom gaan jullie geen spel spelen met pvp , er zijn er genoeg te vinden. Gun dan de "economisch"spelers hun TSO zoals het is.
    ik heb dit topic gestart omdat er geen strategie (meer) in het spel zit... niet zo zeer/specifiek gericht op pvp, maar gewoon in het algemeen!
    dat jij het een uitdaging vindt dat je 3 boomplanters en 2 hakkers nodig hebt om zo je economie perfect te laten draaien is prima! daar heb ik nix op tegen!
    mijn punt is dat settlers zich echter een strategie spel noemt, maar dat het strategie element wel (bijna) compleet ontbreekt...
    zoals ik al zei, het lijkt nou meer op een RPG waar je gewoon blindelings missies moet volgen... het heeft ook wel iets weg van simcity momenteel alleen heb je daar meer bouwvrijheid, omdat je niet doormiddel van missies wordt gedwongen om bepaalde gebouwen te bouwen!

edski's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GEXTE Bekijk Berichten
    maak van settlers weer een klein beetje een strategie spel!!!
    maak de inhoud van kampjes dynamisch in plaats van statisch!!!
    op dit moment doen mensen gewoon blindelings wat er in guides staat...
    als kampjes dynamisch zijn verschilt het aantal eenheden per keer per avontuur op die manier komt er weer een klein beetje strategie in settlers!!! dan kunnen mensen niet zomaar meer klakkeloos doen wat er in een guide staat en dan wordt een guide weer echt een guide in plaats van een walkthrough!!!

settlers noemt zichzelf een strategie spel, maar het strategie element is helemaal kapot gemaakt!!!
    bij avonturen doet iedereen precies wat er in de guide staat, ze denken niet na, maar doen maar gewoon wat er staat... een bouw strategie bestaat ook niet meer, want door de missies wordt je een bepaalde bouw strategie opgedrongen!!! (of je moet het spel niet spelen en gewoon bouwen wat je wilt, maar dan kun je de missies nooit uitvoeren (dat is toch het spel???))...
    het strategie element is compleet verdwenen!!! breng het terug!!!

of noem het vanaf nu gewoon een RPG waar je gewoon met je domme kop missies moet volgen en dan kom je er vanzelf...
    want kun je mij serieus een strategie element noemen van settlers online???
    Ik vind dat je voor een deel gelijk hebt.
    Maar laten ze dan alle avonturen voor de kleermaker dan dynamisch maken en de rest laten voor wat het is zo blijven de hoge level spelers geprikkeld en de lagere spelers kunnen lekker de handleidingen volgen.

Ook uit respect voor de makers van de handleidingen

Nog even wat

Er zijn nog wel meer ideeën te vinden hoor om het spel meer interessant te maken voor iedereen of juist voor de level 50 spelers.
    Maak er een eiland bij met mega troepen die je alleen per boot kan benaderen en na het innemen van het eiland kan je weer extra gebouwen plaatsen.

Zoals ik al zeg er zijn denk ik op het forum genoeg ideeën te vinden om dit spel interessant te maken als BB maar eens wil luisteren en dat is juist de zwakste schakel in dit hele spel
    Laatst gewijzigd door edski; 19-08-13 om 14:16.
    gemaakt door Zubatsu

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten