Gesloten Onderwerp
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Veiling in plaats van handel

  1. #1

    Ingeschreven
    Jul 2013
    Berichten
    3
    Wereld
    Woestewoud

    Veiling in plaats van handel

    Dat handelen is leuk, maar als ik 750 'dit' tegen 10.000 'dat' zie, weet ik niet of ik een goeie deal maak. Dan moet ik eerst wat rondneuzen, zelf overwegen of het voor mij persoonlijk de moeite waard is, enz. Kortom: ik moet zelf gaan zitten rekenen of een deal voor mij goed is. Een veiling zou dit ondervangen. Zet je een bullshitdeal op de lijst, dan biedt er niemand en verkoop je niets. Zet je er een scherp dealtje op, dan wordt er geboden en kunnen anderen overbieden. Zo'n veiling duurt een x-aantal uren, die niet zichtbaar zijn voor de bieders om te voorkomen dat iedereen in de laatste minuut gaat bieden. Volgens mij maak je op deze manier de handelsfunctie aantrekkelijker

  2. #2

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    de handel is op zich prima geregeld zoals hij nu is...
    je bent niet verplicht om een deal te accepteren...
    sterker nog, je kunt zelf een nieuwe deal er op zetten met een tegen bod...
    bijvoorbeeld: ik bied 10.000 marmer aan voor 750 munten, maar jij vindt het niet zo'n goede deal (na veel rekenwerk) dan kun jij zelf op de handel een deal neerzetten waar jij 500 munten aanbied voor 10.000 marmer...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JaapM1983 Bekijk Berichten
    DZet je een bullshitdeal op de lijst, dan biedt er niemand en verkoop je niets. Zet je er een scherp dealtje op, dan wordt er geboden en kunnen anderen overbieden.
    dat gebeurt nou ook al... als jij onzin op de handel zet dan verkoop je nix! zet je er een scherp dealtje op dan verkoop je wellicht wel! (geen garantie)...

  3. #3

    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    1
    Wereld
    Woestewoud
    Wat mij wel handig lijkt is om de gemaakte deals per product te tonen. Dus als je opzoek bent naar marmer dat je op kan zoeken wat daar de afgelopen week (oid) voor is betaald. Dan heb je een beter inzicht wat de actuele prijzen zijn. Ook krijg je hierdoor nog een grotere marktwerking, omdat je toch geneigd bent iets minder te vragen dan de andere deals om snel van je goederen af te zijn.

  4. #4
    Hersens's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Berichten
    18
    Wereld
    Woestewoud
    Het lijkt mij ook een goed idee idd. Krijg je een wat levendere handel van. Er zijn genoeg games waar dit al is geimplementeerd en prima werkt. Top idee Jaapm1983

  5. #5

    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    49
    Wereld
    Woestewoud
    Dit is mijn idee,

    waarom niet allebei zowel handel als een aparte veiling tab dan is er voor ieder iets en krijg je ook geen gezeur dat je moet ophouden met de veiling
    want een veiling op de handel tab is niet echt toepassend namelijk handel tab is voor handels en dan is veiling tab voor veilingen dan kan je ook nog switchen tussen de twee als je ff wil kijken wat er op de handel tab staat of de veiling tab. dit was mijn idee

    Groetjes,
    Prinserwini0

  6. #6

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Belgum
    Berichten
    67
    Wereld
    Woestewoud
    veilingen ben ik geen voorstander van want dan wordt er opgaand geboden op een product en laat men zich meeslepen zonder de prijzen te kennen wil je echt veilen gebruik dan het princiepe van de fruitveiling hoge prijs die zakt de eerst bieder heeft hem dan

  7. #7

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    95
    Wereld
    Woestewoud
    > post het item / gs wat je wilt veilen
    > kies een gs of item waarmee mensen kunnen bieden
    > stel een start bod in
    > stel een maximaal bod in
    > stel een tijdsduur in

    > je kan een aanbod niet annuleren als er al is geboden
    > als iemand het hoogste bod bied, wordt het item automatisch verzonden
    > als iemand wordt overboden worden de dingen teruggestuurd net als geannuleerde handel met bericht in inbox
    > de hoogste bieder krijgt het item op de eindtijd
    > een bod kan niet worden geannulleerd

  8. #8
    Qwerty's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    In de buurt van E'hoven
    Berichten
    466
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prinserwini0 Bekijk Berichten
    Dit is mijn idee,

    waarom niet allebei zowel handel als een aparte veiling tab

    Groetjes,
    Prinserwini0
    Wanneer je in de tekstbalk van de algemene chat de volgende tekst intypt: /joinchat global-? en dan op de plaats van het vraagteken een willekeurig getal,bv 5, dan kom je op een apart kanaal.
    Wanneer je een veiling aankondigt kun je meteen een "veilingkanaal" erbij zetten.
    If you can't be with the one you love love the one you're with

  9. #9

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    Veiling (in op bod) naast de handel prima idee, veiling ipv handel niet. De vaste handelsprijzen kunnen veilingprijzen in toom houden. Daarnaast is t ook wel prettig als je een item gewoon kan uitkopen voor een vraagprijs als je dat wenst.
    Geen veiling met verborgen tijden, maar zichtbaar zodat je weet waar je aan toe bent. Daarnaast moet de eindtijd geen vaste tijd zijn. In die zin als de veiling duurt tot 12:00 en ik om exact die tijd weet te bieden moet er nog een tijdspanne van x-seconde/minuut zijn om andere bieders in gelegenheid te stellen over te bieden.
    Echter heb je dan wel een realtime handel nodig en niet 1 die je om de 30 seconden zelf moet verversen, 1 en ander vraagt dus wel wat van de server... en idd, een bod wordt direct afgeschreven en komt weer in je mail als je bent overboden, maar deze lijkt me voor de hand liggend *-)

  10. #10

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kili Bekijk Berichten
    Veiling (in op bod) naast de handel prima idee, veiling ipv handel niet. De vaste handelsprijzen kunnen veilingprijzen in toom houden. Daarnaast is t ook wel prettig als je een item gewoon kan uitkopen voor een vraagprijs als je dat wenst.
    Geen veiling met verborgen tijden, maar zichtbaar zodat je weet waar je aan toe bent. Daarnaast moet de eindtijd geen vaste tijd zijn. In die zin als de veiling duurt tot 12:00 en ik om exact die tijd weet te bieden moet er nog een tijdspanne van x-seconde/minuut zijn om andere bieders in gelegenheid te stellen over te bieden.
    Echter heb je dan wel een realtime handel nodig en niet 1 die je om de 30 seconden zelf moet verversen, 1 en ander vraagt dus wel wat van de server... en idd, een bod wordt direct afgeschreven en komt weer in je mail als je bent overboden, maar deze lijkt me voor de hand liggend *-)
    dat kan eenvoudig ondervangen worden... stel jij verkoopt een heksentoren met start bod van 2k munten, pietje is de eerste die biedt en geeft aan dat hij maximaal 6k muntjes wil betalen, maar op dit moment is zijn bod van 2k munten dus voldoende, dus blijft de prijs op 2k munten staan, tot dat jantje komt en die wil tot 5k munten betalen, omdat pietje al heeft aangegeven dat hij 6k wil betalen heeft pietje nog steeds het hoogste bod wat dan op 5.001 muntjes staat (omdat jantje 5k tot 5k wilde gaan en pietje aan had gegeven tot 6k te willen gaan, dus 1 muntje meer dan jantje die tot 5k ging, vandaar die 5.001 muntjes)...
    daarna komt kees die wil tot 8k muntjes gaan, op dat moment heeft kees het hoogste bod met 6.001 muntjes tot er iemand komt die weer meer biedt...

    op die manier maakt een vaste eindtijd dus ook niet uit, omdat je een bod kunt uitbrengen tot hoe ver je maximaal wilt gaan

    buiten dat weet ik niet of een veiling nou zo'n fantastisch idee is... het handelssysteem werkt op deze manier ook, dus waarom veranderen/toevoegen... ik heb liever dat andere dingen worden toegevoegd/gewijzigd zoals bijvoorbeeld de max van 25 eenheden per keer trainen...
    een veiling zou een toevoeging kunnen zijn, maar het huidige systeem is prima, dus liever eerst dingen aanpakken die echt hoog nodig zijn!
    Laatst gewijzigd door GEXTE; 25-12-13 om 16:07.

Gesloten Onderwerp

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.