Gesloten Onderwerp
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 1 2
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: Veiling in plaats van handel

  1. #11

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Belgum
    Berichten
    67
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GEXTE Bekijk Berichten
    dat kan eenvoudig ondervangen worden... stel jij verkoopt een heksentoren met start bod van 2k munten, pietje is de eerste die biedt en geeft aan dat hij maximaal 6k muntjes wil betalen, maar op dit moment is zijn bod van 2k munten dus voldoende, dus blijft de prijs op 2k munten staan, tot dat jantje komt en die wil tot 5k munten betalen, omdat pietje al heeft aangegeven dat hij 6k wil betalen heeft pietje nog steeds het hoogste bod wat dan op 5.001 muntjes staat (omdat jantje 5k tot 5k wilde gaan en pietje aan had gegeven tot 6k te willen gaan, dus 1 muntje meer dan jantje die tot 5k ging, vandaar die 5.001 muntjes)...
    daarna komt kees die wil tot 8k muntjes gaan, op dat moment heeft kees het hoogste bod met 6.001 muntjes tot er iemand komt die weer meer biedt...

    op die manier maakt een vaste eindtijd dus ook niet uit, omdat je een bod kunt uitbrengen tot hoe ver je maximaal wilt gaan

    buiten dat weet ik niet of een veiling nou zo'n fantastisch idee is... het handelssysteem werkt op deze manier ook, dus waarom veranderen/toevoegen... ik heb liever dat andere dingen worden toegevoegd/gewijzigd zoals bijvoorbeeld de max van 25 eenheden per keer trainen...
    een veiling zou een toevoeging kunnen zijn, maar het huidige systeem is prima, dus liever eerst dingen aanpakken die echt hoog nodig zijn!
    Dit vind ik juist niet goed pak je voorbeeld

    Ik verkoop een heksentoren met start bod 2 k munt,pietje is de eerste die 2 k biedt en aangeeft tot hij tot 6 k wilt gaan ik fluister jan en zeg hem ik geef je 100 muntenals je 5999 munten biedt zodat piet hem moet kopen voor 6 k munt.
    piet betaalt het maximum en jan verdient eraan en ik voer de prijs op.
    Maximum prijzen opgeven vind ik daarom verkeerd,dit zou de deur nog verder openzetten voor fraude.
    Daarom kun je beter 6 k munt vragen als niemand hem wilt kun je je prijs verlagen tot iemand toehapt dus fruitveilingsprincipe de eerst heeft hem dan ook en de verkoper kanzakken tot zijn minimumprijs als niemand hem wilt dan wordt het niet verkocht.
    Laatst gewijzigd door sigaar2012; 25-12-13 om 23:21.

  2. #12

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sigaar2012 Bekijk Berichten
    Dit vind ik juist niet goed pak je voorbeeld

    Ik verkoop een heksentoren met start bod 2 k munt,pietje is de eerste die 2 k biedt en aangeeft tot hij tot 6 k wilt gaan ik fluister jan en zeg hem ik geef je 100 muntenals je 5999 munten biedt zodat piet hem moet kopen voor 6 k munt.
    piet betaalt het maximum en jan verdient eraan en ik voer de prijs op.
    Maximum prijzen opgeven vind ik daarom verkeerd,dit zou de deur nog verder openzetten voor fraude.
    Daarom kun je beter 6 k munt vragen als niemand hem wilt kun je je prijs verlagen tot iemand toehapt dus fruitveilingsprincipe de eerst heeft hem dan ook en de verkoper kanzakken tot zijn minimumprijs als niemand hem wilt dan wordt het niet verkocht.
    je ziet een ding over het hoofd... pietje biedt 6k munten, maar aangezien hij op dat moment voor 2k te koop staat zal pietje's bod van 2001 munten zichtbaar zijn... dat pietje tot 6k wil gaan weet alleen pietje, natuurlijk wordt dit niet zichtbaar aan/voor anderen, dus niemand weet hoe hoog pietje's bod daadwerkelijk is!

  3. #13

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    Zou ook geen opbod van 1 toelaten, maar het minimale bedrag waarmee men moet overbieden verhoudingsgewijs mee laten lopen. Bv als je met een item op 500 zit moet je minimaal met 10 of 25 overbieden, bij een bod van 5000 dan 100 of 250 muntjes. Uitkoopbedrag moet je dan de keuze in hebben deze wel of niet vast te stellen, niet vastzetten dan kunnen er ook geen afspraken worden gemaakt.

  4. #14
    Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    969
    Wereld
    Woestewoud
    Als er dan eventueel een veiling komt, dan mag er zeker geen minimale bied zijn. (dus ik wil vanaf 500 munten veilen)

  5. #15

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    een minimale verhoging van 10 in plaats van 1 zou slecht zijn...
    mensen gaan onnozele dingen veilen zoals zonnevlammen of 100 water of zo... dat je daar 1 munt voor biedt en misschien iemand anders die 2 wil bieden kan voorkomen, maar om de 2e persoon dan meteen 11 munten te laten bieden kan gewoon niet... dat is het niet waard...

    met mijn voorbeeld is er ook niet echt een opbod van 1... neem die heksentoren als voorbeeld, als het hoogste bod 2.001 muntjes is dan weet ik zeker dat er anderen op zullen bieden, want dat is gewoon te ver onder de normale prijs, stel ze gaan normaal voor 7k dan zullen er ongetwijfeld mensen zijn die wel tot 6.5k willen gaan en dan wordt het bod van die eerste die tot 6k wilde gaan dus overboden dus komt de nieuwe prijs automatisch op 6.001 te staan, dan bied er iemand die tot 7k wil gaan en wordt de prijs dus 6.501... op deze manier reguleert de veiling zichzelf en komen er reële prijzen naar voren...

    maar ik vind dit eigenlijk een onzin discussie, ik vind het idee om een veiling (op dit moment!!!) in te voeren sowieso niet goed (mijn mening), dus ik ben verder wel klaar met deze discussie

  6. #16

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    Het gaat ook niet om een minimale verhoging van 10 Gexte. Begin bedrag is 1 dan 1 kunnen bieden, bij 10 ook 1 kunnen bieden, maar laat te overbieden bedrag meegroeien, dat je bij 100 met 5 of 10 er over heen moet gaan en bij 5k met 100 of 250 muntjes. Dat je dus niet steeds met +1 tot de 5k of meer kan blijven opbieden. Voorkomt eindeloze biedingen van +1.

Gesloten Onderwerp

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.