Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Onderwerp: Ontwikkelaarsdagboek: 30.07.2013

  1. #1
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud

    Ontwikkelaarsdagboek: 30.07.2013


    Plaats hier je reacties over ons laatste ontwikkelaars dagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.

  2. #2

    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    28
    Wereld
    Woestewoud
    Naam: Poederzak
    Effect: Geeft een kans om meer saltpeter te vinden gedurende ezeer lange schatzoektochten.

    Naam: Mistwandelaar
    Effect: Verhoogt de kans op het vinden van saltpeter gedurende extra-lange schatzoektochten.
    Spelen de ontwikkelaars het spel zelf wel? Iedereen weet dat salpeter een van de meest nutteloze grondstoffen is.

    Verder, muh, die boeken worden duurder en duurder en het is een maanden lange project.

  3. #3

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    2
    Wereld
    Woestewoud

    Boekbinder

    Kunnen we dan ook een tweede boekbinder bouwen?

  4. #4
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud
    Fijn dat het wetenschapssysteem wordt ingevoerd voor ontdekkingsreizigers, alleen valt mij meteen het volgende op:

    Van alle verbeteringen hebben er slechts 6 van de 20 effect op de avonturenzoektochten, terwijl ik eigenlijk uitsluitend deze mogelijkheid van de ontdekkers gebruik.
    Daarentegen hebben 13 van de 20 effect op de schatzoektochten, welke ik zeer weinig gebruik.

    Wel nieuwsgierig ben ik naar de zoektochten naar artefacten en snuisterijen. Ik vraag me af welke verbeteringen/zeldzame grondstoffen hier te vinden zullen zijn.

    Kortom: ik zou het fijn vinden als wat meer van de verbeteringen gericht zouden zijn op avontuurzoektochten i.p.v. op schatzoektochten.

    Ik ga het zeker testen op de testserver zodra het daar beschikbaar wordt.
    Laatst gewijzigd door Paul06; 30-07-13 om 18:09.

  5. #5
    Qwerty's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    In de buurt van E'hoven
    Berichten
    466
    Wereld
    Woestewoud
    Mijn aanvankelijke enthousiasme over het wetenschapssysteem is inmiddels aardig bekoeld. Ik heb een rekensommetje gemaakt ( rekenen is niet mijn sterkste kant dus hou me aanbevolen voor correcties):
    1 geoloog volledig opleiden kost aan tijd het volgende , met een lvl 5 boekbinder
    lvl 1 + 2
    10 manuscripten is 10 x 12 uur = 120 uur

    lvl 3 + 4:
    10 manuscripten om 10 geschriften te maken : 10 x 12 uur = 120 uur
    10 geschriften : ( naar beneden afgerond) : 10 x 14 uur = 140 uur

    lvl 5+6+7
    11 manuscripten om 11 geschriften te maken : 11x12 uur = 132 uur
    11 geschriften om 11 codex te maken: 11 x 14 uur = 154 uur
    11 codex: ( naar beneden afgerond) 11 x 16 uur = 176 uur

    Totaal :842 uur oftewel een dikke maand.
    In de praktijk is dat natuurlijk veel meer , want de boekbinder draait bij lange na geen continue-diensten.

    Dit kost alles bij elkaar een gigantische hoeveelheid aan grondstoffen. Die rekensom laat ik aan anderen

    Over de zin en onzin van de vaardigheden valt uiteraard te twisten. Maar stel ik wil al mijn personeel volledig opleiden dan gaat het om 6 geologen, 8 scouts en 6 generaals.
    Nu heb ik 1 geo bijna volledig opgeleid en die moet in z'n eentje al het werk doen wil ik profijt hebben van de vaardigheden.

    Ik weet dat TSO nu niet bepaald een flitsend en dynamisch spel is, maar dit is zelfs mij te gortig.
    If you can't be with the one you love love the one you're with

  6. #6

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    93
    Wereld
    Woestewoud
    Leuke toevoeging.

    ps. Hoop niet dat de spelvoutjes ook in het spel terug te vinden zijn.

  7. #7

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    42
    Wereld
    Woestewoud
    Inderdaad leuke toevoeging, maar intussen beginnen de manuscripten wel duur te worden. De verbeteringen voor de generaal zullen dus nog veel duurder worden.

  8. #8
    Appeltaart's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    404
    Wereld
    Woestewoud
    Sluit mij aan wat hierboven staat.

    Skelril is er ook een mogelijk heid meerdere boekbinders te maken want als je ziet het upgraden van heel ons leger aan ontdekkingsreizigers, generaals, geologen gaat dan heeeel lang duren.
    Er kan niet genoeg Appeltaart in de oven zitten

  9. #9
    Roodstaart's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Ergens in NL
    Berichten
    343
    Wereld
    Woestewoud
    Snap het dan.... hoe langer dit duurt (upgraden van je complete arsenaal) hoe meer tijd BB heeft voordat er weer iets geïmplementeerd moet worden

  10. #10
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Note: dit is mijn persoonlijke mening en niet die van Blue Byte.

    Ik snap dat het lastig is wanneer er een lange tijd nodig is om iets te verkrijgen, maar ik denk ook dat het juist wat extra's geeft. Het optimaliseren is iets wat ik persoonlijk het leukste vindt in een spel en daar mag best wat tijd in gaan zitten. Ik vind het juist leuker als iets wat meer tijd in beslag neemt want dan heb ik aan het einde het gevoel dat ik iets bereikt heb - hoe klein het ook is, uiteindelijk spelen we allen om er plezier aan uit te halen. Niet iedereen heeft uiteraard op de zelfde manier plezier maar daarom zijn er ook meerdere functies beschikbaar! :-)

    Overigens heb ik nog geen informatie over meerdere boekbinders maar ik zal de vraag doorsturen en kijken of ik meer kan achterhalen.

    BB_Skelril

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.