
Oorspronkelijk geplaatst door
hobbeldebobbel
Die fluisteroptie kan inderdaad een mogelijkheid zijn om samen een avontuur te spelen en daarin te communiceren.
Wat naar mijn mening nog veel beter is dat we in plaats van een (vluchtige) gildechat de beschikking krijgen over een complete gildeforum die door de gildeleiders ingedeeld kan worden in diverse chatkanalen. Als er nu iets wordt vermeld in de gildechat zie je dat alleen als je bent ingelogd. Alles wat erin is geschreven voor je inlogtime is onbereikbaar voor je.
Voor een voorbeeld zou BB dat eens moeten gaan "afkijken" in Grepolis! Maar eigenlijk heeft BB die al want het huidige forum is een exacte kopie van hoe ook een gildeforum zou kunnen worden geprogrammeerd. Elke gilde zou dan standaard zo'n forum ter beschikking gesteld moeten worden.
Elke gilde (alliantie op Grepolis genoemd) heeft daar de beschikking over een EIGEN forum die alleen toegankelijk zijn voor de gildeleden. Leden kunnen daar zelf nieuwe topics in die kanalen openen en een EIGEN gildeforummod kan het reilen en zeilen van dat gildeforum bijhouden. Topics die niet meer actueel zijn kunnen naar het "archief"" verplaatst kunnen worden.
Als je dan bijvoorbeeld een Kanaal "Avonturen" hebt kunnen samenspelende leden daarin een topic aanmaken waarin zij kunnen communiceren over een bepaald avontuur dat zij gezamenlijk spelen.
Het voordeel is dan gelijk dat nieuwe spelers daarin kunnen leren omdat dat topic ook voor alle andere leden zichtbaar is.