We spelen met zijn allen het spel Settlers Online. Binnen dit spel heeft iedereen een vrije keuze in hoe hij/zij dit spel wenst te spelen, maar naar mijn mening ook de plicht om zich te weerhouden van het d.m.v. welke vorm dan ook anderen te dwingen zijn / haar speelstijl aan anderen op te dringen.
Zeker jongeren onder ons zullen gevoelig zijn voor een dergelijke negatieve publiciteit omtrent hun persoon. Daarnaast is – a.g.v. bovenstaande reden - het zo dat in vele spellen geldt dat naming / shaming ten strengste is verboden en dat dergelijke postings of threads met onmiddellijke ingang worden verwijderd. Daar waar nodig kan / zal ook door de eigenaar van het spel / forum kunnen worden opgetreden tegen dit gedrag. Helaas zie ik hiervan binnen Settlers Online (nog) te weinig.
Iedereen is vogelvrij om te worden aangevallen, maar niet iedereen (PEGI-7 !!) is in staat om zich hier tegen te verdedigen. Wat mij betreft dus onacceptabel gedrag van topicstarter !
Maar nu nog even inhoudelijk reageren.
Zoals gezegd is iedereen vrij om zelf invulling te geven aan hoe dit spel te spelen en / of deel te nemen aan ingame events (of voortijdig hiermee te stoppen). Ik heb reeds eerder aangeven wat de redenen zijn voor het stoppen (http://forum.thesettlersonline.nl/th...0104#post10104) waarbij ook nadrukkelijk respect wordt uitgesproken voor diegene die met het evenement wel vol door blijven gaan. Ik ben van mening dat ik hierin niet de enige ben en dat velen met mij weer heerlijk aan het genieten zijn van Settlers Online.
Echter a.g.v. het evenement zijn de meest begeerlijke grondstoffen (water) zeer schaars, maar ook de overige grondstoffen zijn tijdens dit evenement in prijs gestegen. Dit is puur een kwestie van tijdelijk aard en daar hebben in principe alleen de niet deelnemers van het evenement last van. Daar waar de evenementspelers verwijten dat we bijvoorbeeld het water beter hadden kunnen omzetten in ballonnen, kan ik net zo goed het verwijt maken naar de evenementdeelnemers door te zeggen dat jullie minder ballonnen moeten maken wat jullie creëren doelbewust een schaarste met prijsopdrijving als gevolg !
Het spel is echter zoals het is. Met of zonder deelname aan het event. Ben je het niet met een bepaald element van het spel eens dan zet je gedachten op een fatsoenlijke wijze op papier zodat de maker van het spel hier wat mee kan. Maar ga alsjeblieft niet als een klein kind stampvoetend een topic starten en het op de persoon spelen. Dat is naar mijn mening (hopelijk zeer binnenkort) reden om iemand tijdelijk toegang tot het forum en/of spel te ontzeggen.
Tymy