Gesloten Onderwerp
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 33

Onderwerp: BB de beloning van het verjaardagsevenement moet anders.

  1. #21
    Tymy's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Locatie
     
    Berichten
    39
    Wereld
    Woestewoud
    We spelen met zijn allen het spel Settlers Online. Binnen dit spel heeft iedereen een vrije keuze in hoe hij/zij dit spel wenst te spelen, maar naar mijn mening ook de plicht om zich te weerhouden van het d.m.v. welke vorm dan ook anderen te dwingen zijn / haar speelstijl aan anderen op te dringen.

    Zeker jongeren onder ons zullen gevoelig zijn voor een dergelijke negatieve publiciteit omtrent hun persoon. Daarnaast is – a.g.v. bovenstaande reden - het zo dat in vele spellen geldt dat naming / shaming ten strengste is verboden en dat dergelijke postings of threads met onmiddellijke ingang worden verwijderd. Daar waar nodig kan / zal ook door de eigenaar van het spel / forum kunnen worden opgetreden tegen dit gedrag. Helaas zie ik hiervan binnen Settlers Online (nog) te weinig.

    Iedereen is vogelvrij om te worden aangevallen, maar niet iedereen (PEGI-7 !!) is in staat om zich hier tegen te verdedigen. Wat mij betreft dus onacceptabel gedrag van topicstarter !

    Maar nu nog even inhoudelijk reageren.

    Zoals gezegd is iedereen vrij om zelf invulling te geven aan hoe dit spel te spelen en / of deel te nemen aan ingame events (of voortijdig hiermee te stoppen). Ik heb reeds eerder aangeven wat de redenen zijn voor het stoppen (http://forum.thesettlersonline.nl/th...0104#post10104) waarbij ook nadrukkelijk respect wordt uitgesproken voor diegene die met het evenement wel vol door blijven gaan. Ik ben van mening dat ik hierin niet de enige ben en dat velen met mij weer heerlijk aan het genieten zijn van Settlers Online.

    Echter a.g.v. het evenement zijn de meest begeerlijke grondstoffen (water) zeer schaars, maar ook de overige grondstoffen zijn tijdens dit evenement in prijs gestegen. Dit is puur een kwestie van tijdelijk aard en daar hebben in principe alleen de niet deelnemers van het evenement last van. Daar waar de evenementspelers verwijten dat we bijvoorbeeld het water beter hadden kunnen omzetten in ballonnen, kan ik net zo goed het verwijt maken naar de evenementdeelnemers door te zeggen dat jullie minder ballonnen moeten maken wat jullie creëren doelbewust een schaarste met prijsopdrijving als gevolg !

    Het spel is echter zoals het is. Met of zonder deelname aan het event. Ben je het niet met een bepaald element van het spel eens dan zet je gedachten op een fatsoenlijke wijze op papier zodat de maker van het spel hier wat mee kan. Maar ga alsjeblieft niet als een klein kind stampvoetend een topic starten en het op de persoon spelen. Dat is naar mijn mening (hopelijk zeer binnenkort) reden om iemand tijdelijk toegang tot het forum en/of spel te ontzeggen.

    Tymy

  2. #22
    Qwerty's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    In de buurt van E'hoven
    Berichten
    466
    Wereld
    Woestewoud
    Ik speel TSO als tijdverdrijf, heb het gezellig in ons gilde en meer is het niet. Wanneer BB met het onzalige idee komt weer ( na het mislukte vorige experiment) een server-evenement te starten voel ik me op geen enkele manier verplicht om als een dwaas ballonnen te gaan maken.Hoeveel spelers hebben er geen trek in maar melden dat niet? Dit topic laat maar weer eens zien waarom het een slecht idee is: 3 servers met een onbekend aantal spelers die een onbekend aantal ballonnen moeten produceren, duizenden, misschien wel meer, spelers die allemaal een verschillende uitgangspositie hebben: lvl17 of 50, baan van 40 uur of geen baan, bescheiden economie of volgeplempt eiland enz. Gevolg is dat de verwijten over en weer vliegen.De enige die wat mij betreft wat te verwijten valt is BB die een onwerkzaam en ondoordacht concept bedacht hebben,dat na 1,5 dag al aangepast moest worden en een fase 2 waarbij de toppers uit fase 1 samengevoegd zijn. Wat is er mis met een individueel evenement zoals met pasen, kerst of halloween?
    Samenwerking is alleen mogelijk wanneer (bijna) alle deelnemers overleg kunnen hebben en het doel duidelijk is zodat taken/aantallen verdeeld kunnen worden.Vergelijk het met een gildemissie waarbij 100 spelers waarvan een enkeling contact met elkaar heeft aan het end van de dag 100% dennenhouten planken gehaald moeten hebben. Vertel mij maar eens hoe je dat gaat aanpakken zodat iedereen bv evenredig bijdraagt aan het onbekend aantal planken.In een gilde is het al een hele klus die laatste paar die de missie nog niet gedaan hebben op te sporen.
    If you can't be with the one you love love the one you're with

  3. #23
    Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    969
    Wereld
    Woestewoud
    Het is gewoon jammer dat het evenement lastig wordt gemaakt door de mensen die het juist wel leuk vinden. Ik denk toch dat er de volgende keer een minder moeilijk event moet komen. Of misschien iets zonder tijdslimiet? Het zou mooi zijn als er punten komen per server. Heeft de server een bepaald doel behaald, dan krijgt deze server een beloning. Los van alle andere servers en gebaseerd op het aantal spelers/lvl. Die punten krijg je dan op dezelfde manier als de ballonnen. Door het spelen van avonturen, upgraden, buffen en meer. Via deze manier zal ongeveer iedereen meedoen om het doel te halen.

    Ik vind het idee voor de volgende update, van de bonenstaak trouwens heel goed. Hier wordt dat al lichtelijk in verwerkt.

  4. #24
    Roodstaart's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Ergens in NL
    Berichten
    343
    Wereld
    Woestewoud
    Laten we even 2 dingen scheiden in deze discussie:

    Mensen die niet meedoen; en gewoon handel drijven ten gunste/ on gunste van andere.... (niets mis mee moet een ieder zelf weten; niemand is verplicht om aan het event mee te doen; het is geen communisme waarin iedereen verplicht iets moet)

    Mensen die zeggen mee te doen.... voor 1 visje/ boomstam resources krijgen en deze dan doodleuk zelf gaan verkopen ipv de ballonnen van te maken.

    De eerste categorie is niets mis mee; echter heb ik er geen probleem mee als mensen uit de 2de categorie hier met naam worden genoemd (voor zover deze bekend zijn).

  5. #25

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    little house built of bread and covered with cakes
    Berichten
    17
    Wereld
    Woestewoud
    het leuke is dat ik dus net als jou in fase 1 enorm veel ballonen heb gemaakt en als ik iemand als linda met nog een paar cijfer's erachter zie staan voor 38000 water 750 munten bied tuurlijk zet ik mijn water erop en verkoop het voor 500 snap niet wat daar mis mee is en dat er meteen een conclusie vanuit meneer edski word getrokken dat ik misbruik maak ik bied iemand iets aan die er enorm veel goud zoals 40000 voor 500 had ike rop wil voor betalen so be it en ik heb met die tweede fase zoiets van ik heb er geen zin meer in wat een onzin en als iedereen zich als wausen gaan gedragen je moet doneren ben ik er snel klaar mee moeten is voor mij dwang wil is wet dus bij dezen succes

  6. #26
    Bianca1908's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Gaat je geen bal aan
    Berichten
    5
    Wereld
    Woestewoud
    Je kan me zwart gaan lopen maken hier Edski, maar ik verkocht water al voor dezelfde prijzen voor het evenement begon, en toen hoorde ik je ook niet huilen?

  7. #27
    ricos221's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    193
    Wereld
    Woestewoud
    BB zou aan het begin van een event gewoon een knop moeten maken waarmeer je aangeeft wel of niet mee te doen. Doe je wel mee wordt er ook van je verwacht dat je meehelpt en niet probeert te profiteren. Doe je niet mee dan krijg je ook de eventuele beloning niet. Daarnaast kan je de tekst in de chat+naam in hh een ander kleurtje geven van de mensen die wel mee doen(automatisch koppelen om het moment dat je aangeeft mee te doen) Hiermee ben je dan van een hoop gezeur af en weten mensen gelijk wie wel en niet mee doet. Over de verdere invulling van de hulp(buffen, grondstoffen doneren of zelf ballonnen maken) als je wel mee doet moet je zelf weten.

  8. #28

    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    netherlands
    Berichten
    55
    Wereld
    Woestewoud
    ach als je niet eens bent met iemand zijn handel dan moet je het gewoon niet kopen.
    en profiteren ?? als iemand nu juist veel water verkoopt of iets anders is toch mooi kun je je eiland mooi upgraden

  9. #29
    ricos221's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    193
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anoniem107 Bekijk Berichten
    ach als je niet eens bent met iemand zijn handel dan moet je het gewoon niet kopen.
    en profiteren ?? als iemand nu juist veel water verkoopt of iets anders is toch mooi kun je je eiland mooi upgraden
    hmm ik bedoel in deze met profiteren je voordoen of je meehelpt door gs voor 1 vis te vragen en daarna weer doorverkopen voor meer.

  10. #30
    Appeltaart's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    404
    Wereld
    Woestewoud
    Ik heb ff kort door de post gelezen maar ik vind het nu wel te ver gaan hoe mensen tegen elkaar te keer gaan. Skelril moet zijn werk eens doen en het forum modden.

    Kommentaar als :

    Je kan me zwart gaan lopen maken hier Edski, maar ik verkocht water al voor dezelfde prijzen voor het evenement begon, en toen hoorde ik je ook niet huilen?

    kan echt niet !
    Er kan niet genoeg Appeltaart in de oven zitten

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.