Gesloten Onderwerp
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 1 2
Resultaten 11 tot 20 van de 20

Onderwerp: Evenement duitse/poolse servers redden het niet passen ze de aantallen aan!

  1. #11

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    123
    Wereld
    Woestewoud
    Owjah en ik raad aan dat we stoppen met energie in deze fase te steken en alvast onze server klaarstomen voor fase 2. Dan zitten we met een betere server in hetzelfde team. Hogere kans om wel te slagen dan :P

  2. #12
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Frisqy,

    Ik snap je frustratie, maar je kijkt verkeerd naar de eerste fase.

    De eerste fase is er juist om er voor te zorgen dat het eerlijk verloopt. De eerste fase is namelijk een "kwalificatie" ronde om te kijken welke servers zwakker zijn. De servers die zwakker zijn zullen vervolgens in fase 2 worden samen gekoppeld waardoor IEDEREEN gelijke kansen heeft. Ongeacht hoe groot de spelwereld is.

    De tweede fase is dus de fase waar het echt om draait. De scores van de server(s) waar je mee samen zit zullen bij elkaar op worden geteld, wat het uiteindelijke percentage zal zijn. Gezien je met meerdere server(s) samen zit hebben we dus nog gewoon kans ;-).

    BB_Skelril
    Laatst gewijzigd door BB_Skelril; 29-06-13 om 07:20.

  3. #13
    BattiLatti
    Dus je hoeft de 100% niet te halen om door te gaan naar de 2e fase en het is dus inderdaad zo dat hoe slechter je nu presteert, hoe makkelijker het event in de 2e fase wordt. Dan is het dus zinloos om nu al je resources om te zetten in ballonnen, dat kun je dan beter in de 2e fase doen. Het is allemaal niet erg handig geregeld, of wel ???

    Ik begrijp ook wel dat een heleboel spelers helemaal niet aan dit event willen meedoen. Als je level 30 bent of zo, dan kost het veel te veel moeite om 'De Sjamaan' te halen, als je het al haalt, en de beloning die er tegenover staat is ook veel te karig. Dan sla je alle moeite beter over en richt je je aandacht liever op het gewone spel. Er had in dit event op zijn minst een verschil moeten zijn in opdrachten voor de verschillende levels.

    Omdat men bij BB zelf blijkbaar nog niet weet hoe het nu verder moet met dit event, en men de regels zowat per dagdeel verandert, ga ik in ieder geval geen ballonnen meer verzamelen of andere moeite doen in fase 1. Laat er eerst maar eens duidelijkheid komen.

  4. #14
    Rickabilly's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    38
    Wereld
    Woestewoud
    heb toch zo het gevoel dat dit eve hetzelfde uitloopt als de december eve.......Kansloos dus. ik doe er wel aan mee. wil wel eens zien hoe het loopt in fase 2, maar heb er geen goed gevoel van....
    Laatst gewijzigd door Rickabilly; 29-06-13 om 09:41.

  5. #15

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    93
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BB_Skelril Bekijk Berichten
    Frisqy,

    Ik snap je frustratie, maar je kijkt verkeerd naar de eerste fase.

    De eerste fase is er juist om er voor te zorgen dat het eerlijk verloopt. De eerste fase is namelijk een "kwalificatie" ronde om te kijken welke servers zwakker zijn. De servers die zwakker zijn zullen vervolgens in fase 2 worden samen gekoppeld waardoor IEDEREEN gelijke kansen heeft. Ongeacht hoe groot de spelwereld is.

    De tweede fase is dus de fase waar het echt om draait. De scores van de server(s) waar je mee samen zit zullen bij elkaar op worden geteld, wat het uiteindelijke percentage zal zijn. Gezien je met meerdere server(s) samen zit hebben we dus nog gewoon kans ;-).

    BB_Skelril
    Dus het beste wat we nu kunnen doen is achterover leunen en niks doen. Volgens mij is dat wat je hier zegt. Lekkere event is dat.

  6. #16

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    ja precies daar!
    Berichten
    62
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BB_Skelril Bekijk Berichten
    Frisqy,

    Ik snap je frustratie, maar je kijkt verkeerd naar de eerste fase.

    De eerste fase is er juist om er voor te zorgen dat het eerlijk verloopt. De eerste fase is namelijk een "kwalificatie" ronde om te kijken welke servers zwakker zijn. De servers die zwakker zijn zullen vervolgens in fase 2 worden samen gekoppeld waardoor IEDEREEN gelijke kansen heeft. Ongeacht hoe groot de spelwereld is.

    De tweede fase is dus de fase waar het echt om draait. De scores van de server(s) waar je mee samen zit zullen bij elkaar op worden geteld, wat het uiteindelijke percentage zal zijn. Gezien je met meerdere server(s) samen zit hebben we dus nog gewoon kans ;-).

    BB_Skelril
    BB_Skelril het denken dat bepaalde servers zwakker zijn dan andere is de grootste flauwekul die ik tot dusver gezien heb. Als BB denkt dat je op zo'n manier een "kwalificatie" kunt berekenen is een gotspe. Iedereen die maar een klein beetje verstand heeft van het analyseren van datastreams kan het hele team van BB vertellen dat die data gemanipuleerd kunnen worden. Dat is nou precies wat er ook in dit evenement - wat een feestje voor iedereen had moeten worden - aan de hand is.
    Actieve spelers zijn in mijn beleving spelers die ELKE dag inloggen en niet degene die maar eens af en toe "komen kijken".

    Bij een ordentelijk georganiseerd evenement, waarbij van tevoren alle eventuele konsekwenties waren voorzien (dat is de taak van BB) zouden alle actieve spelers volmondig ja hebben gezegd tegen het doneren van ballonnen aan de server.

    Maar juist door de knullige manier van communiceren over dit evenement; hoe die 100% berekend wordt, met hoeveel ballonnen per server, tellers per gedoneerde ballonnen, zo kan ik nog wel een A4-tje met voorwaarden en condities opsommen, haken heel veel ACTIEVE spelers af voor dit event.
    Ook alle communicatie - na het starten - betreffende wijzigingen in de regels (dat is precies een reden om veel spelers te laten afhaken) is wel zo amateuristisch dat dat eigenlijk voor een organisatie die haar 20-jarig "feestje" wil vieren gewoon een gigantische blamage is.

    Ik had makkelijk 300K ballonnen op de server kunnen (en willen) doneren, maar na hetgeen ik gisteren en vandaag allemaal hoor, laat ik het bij de 11K die ik gisterenochtend vroeg doneerde. Ik zie wel wat er met mijn ballonnen die nog in het pakhuis/ster staan gaat gebeuren na zondag. Mijn grondstoffen besteed ik nu liever aan mijn eigen economie.

    Laat de NL-server maar "zwak en inactief" lijken en laat BB die dan maar koppelen aan andere "zwakke" broeders!

  7. #17
    LadyGx's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    160
    Wereld
    Woestewoud
    Ik kan mij iets herrineren over dat we over het evenement einde der tijden inzicht zouden krijgen in de berekeningen van de 100%..
    Dit hebben we nog altijd niet gehad.

    Ik vind het vreemd dat precies dezelfde servers als toen weer bovenaanstaan..

    Dit klopt gewoon niet..

    Ik heb einde der tijden actief meegedaan heel vaak gespeeld.
    Momenteel dik 130.000 ballonnen gedoneerd..
    Het klopt gewoon niet de telling..

    Ik wil hier graag inzicht in krijgen hoe er geteld wordt.. want zou de telling als volgt gaan dat iedere server bijv: 1miljoen ballonnen moet doneren dan heeft een grote server met veel actieve spelers en dan bedoel ik echt actieve spelers veel meer kans dat te halen dan een server met weinig spelers.
    Want een server met 1 miljoen spelers die hoeven allemaal maar 1 ballon te doneren terwijl een server met 1000 spelers iedere speler 1000 ballonnen
    moeten doneren

    De telling zou afhankelijk van de spelers op een server moeten zijn. en dat gebeurt nu niet Dat is duidelijk te zien aan de ranglijst..

    Helaas weer een gefaald evenement om servers tegen elkaar te laten strijden..

  8. #18

    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    2
    Wereld
    Woestewoud

    Eerlijkheid verjaardag evenement

    Ik wil even reageren op de eerlijkheid van het verjaardag evenement. Het lijkt me, dat met de grote verschillen tussen aantallen spelers per server er nauwelijks sprake kan zijn van eerlijkheid als je totaal hoeveelheid ballonnen gebruikt. Dit zou worden opgelost als je het gemiddelde aantal ballonnen per speler gebruikt.
    Gemiddelde = totaal aantal ballonnen / totaal aantal spelers per server. Nog beter zou zijn het gemiddelde level per server te gebruiken, want dat zou ook nivelleren voor verschil in ouderdom van de server. Het zou mogelijk moeten zijn om dit te programmeren
    Laatst gewijzigd door Gershwyn; 29-06-13 om 16:42.

  9. #19

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    123
    Wereld
    Woestewoud
    Precies Skelril en dit is wat ik bedoel. Totaal niet nagedacht over wat er gedaan word. Ik ben niet gefrustreerd ik verwacht alleen veel meer van een development team die een event inmekaar flanst en dan zegt dat het eerlijk is voor andere servers. In feite als dit alleen maar een kwalificatie ronde was om te kijken hoe sterk de servers waren en om te bepalen met wie je moest samenwerken dan had ik iedereen aangeraden vanaf het begin om niet te doneren, omdat je dan met een sterkere server die wel 100% of bijna 100% samen gaat spelen en dus veel sterker in je schoenen staat in de 2de ronde. Dus hiermee oneerlijke strijd creeerd in de tweede ronde want onze lage percentages geven totaal niet weer wat we in werkelijk waard waren en of zijn op dit moment omdat er al genoeg spelers gestopt zijn met doneren.

    Het is ook al wat LadyGX zegt. Het is geen toeval dat de servers die met het Einde der Tijden event eerste stonden nu ook weer eerste staan. De data is gewoon niet goed geanalyseerd! Er moet niet alleen gekeken worden naar een paar simpele factoren er moet verder gedacht worden VEEL verder. X aantal spelers met X aantal levels zegt niks over hun doen en kunnen. Zoveel meer speelt mee en dat zie ik in me dagelijkse online zijn en ontwikkelingen te vergelijken met andere medespelers.

    Ik weet dat je de community op de hoogte moet houden Skelril en ik vind ook dat je zeer goed je werk doet. Je zit zoveel mogelijk altijd bovenop de zaken die van het meeste belang zijn voor de spelers. Vind het alleen jammer dat BB zelf totaal niet transparant is met dit soort evenementen en eventuele informatie voor het begin van een evenement afgeeft. De spelers weten veel meer dan zij misschien denken en kunnen zeker meehelpen met bepaalde mechanics, ontwikkelingen en uitbalanceren van functies.

  10. #20

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    8
    Wereld
    Woestewoud
    Wij kunnen niet samenwerken. Iedereen heeft zo gezegd zijn beste tactiek. Engeltje03 heeft na al het gezeur op de wereldchat van de afgelopen 2 dagen besloten om niet deel te nemen aan het event.
    Ik zie het al gebeuren. Na 2 dagen ow we gaan het niet halen ik ga er mee stoppen. De een heeft dit als argument de ander weer dat en ze proberen je hun wil nog op te leggen ook. Twee hele dagen was het niks anders als ruzie en narigheid. Een ieder mag zijn mening hebben maar om dan telkens weer het zelfde te typen als iemand blij zegt ik heb weer wat gedoneerd. Nee ik ben er klaar mee het gaat gewoon weer dezelfde kan uit als met het maya event.
    Dus vandaar ons besluit IK GA NIET MEE DOEN EN LEES LIEVER ME GEZELLIGE GILDECHAT

    Waarom niet allemaal er eens voorgaan en niet vanaf tweede face maar gelijk???????????????????????????????????????

Gesloten Onderwerp

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.