Plaats een Reactie
Pagina 16 van de 20 EersteEerste ... 6 14 15 16 17 18 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 192

Onderwerp: Ontwikkelaarsdagboek: "The Settlers Online" verjaardagsevenement

  1. #151

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    33
    Wereld
    Woestewoud
    Ik vind het een goed idee dat servers aan elkaar zijn gekoppeld, maar de methode hoe dat is gegaan klopt niet.

    De Duitse server is de oudste server. Daar zitten relatief gezien meer spelers op die lvl50 zijn. lvl50 spelers hebben over het algemeen ook heel veel voorraad in hun pakhuizen en kunnen dus veel ballonnen maken in hun proviandhuis. Ook hebben deze lvl50 spelers hun proviandhuis op lvl4 of lvl5 waardoor het maken van ballonnen alleen maar sneller gaat.

    De nieuwere servers hebben spelers, relatief gezien, met een lager lvl. Deze spelers hebben minder voorraad die ze kunnen omzetten, hebben een proviandhuis met een lager lvl en duurt het dus langer om de grondstoffen om te zetten naar ballonnen.

    Dus als een nieuwere server wordt gekoppeld aan een andere nieuwere server, dan schiet het dus niet op. De verhoudingen kloppen gewoon niet.
    als je het echt eerlijk wilt doen, dan moet een oudste server gekoppeld worden met de nieuwste, de één na oudste met de één na nieuwste enz enz.

    Hoe dan ook. Dit is voor mij geen reden om te stoppen. Ik blijf doorgaan met doneren ook al is het niet eerlijk. Ik heb een groot competitiegevoel en wil altijd winnen!!
    Laatst gewijzigd door FauSt0; 05-07-13 om 09:10.

  2. #152

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    8
    Wereld
    Woestewoud
    Motivatie voor jezelf opbrengen gaat prima, voor een gilde ook goed te doen, maar een hele server motiveren is niet haalbaar.
    Op dit moment weet je niet wat 10K doneren doet, je weet niet hoeveel je er moet maken dat is het lastige aan deze opzet. Zoals het was bij de pompoenen gaat het beter, dan weet je waar je aan toe bent en als je niet mee doet breng je alleen jezelf schade toe en niet de anderen.
    Op de chat hoor je grote aantallen langs komen maar ziet niet dat er veel aan het veranderen is.
    Er zitten leuke elementen in deze event zoals de nieuwe adventures en de verstopte codes, maar toch zit er helaas een bijsmaakje aan het feestje dat vind ik jammer.

    Level groep gebonden events vind ik ook altijd beter, maar oké het is zoals het is dus maar gewoon doorgaan met blazen en klikken en doneren die ballonnen!

    Tip voor BB, maak een spelers overleg team en laat die meepraten over hoe events op een leuke manier kunnen verlopen, de spelers zijn tenslotte de ervarings deskundigen. Als dat niet haalbaar is maak dan een poll met verschillende speelstijlen en laat de spelers stemmen. Dan heeft je doelgroep wat meer inbreng.

    Succes met organiseren en ik begrijp best dat het moeilijk is om die hele grote groep het naar de zin te maken :-)

  3. #153

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    247
    Wereld
    Woestewoud
    nou ja, anderzijds zie je dat we nu op 40% zitten... geen idee hoeveel ballonnen dat is hoor, maar we weten zeker 1) dat we niet gaan winnen, 2) als we door weten te gaan in dit tempo dat we ergens volgende week de 100% halen. Dan moeten we het tempo 3 weken vol houden voor de 200%. Niet onmogelijk, maar wel even doorbijten nog dus

  4. #154
    Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    969
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin_ Bekijk Berichten
    nou ja, anderzijds zie je dat we nu op 40% zitten... geen idee hoeveel ballonnen dat is hoor, maar we weten zeker 1) dat we niet gaan winnen, 2) als we door weten te gaan in dit tempo dat we ergens volgende week de 100% halen. Dan moeten we het tempo 3 weken vol houden voor de 200%. Niet onmogelijk, maar wel even doorbijten nog dus
    Complimenten voor de manier waarop er nu nog steeds volop wordt gewerkt aan het doneren mensen.
    We gaan er komen!

  5. #155

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hobbeldebobbel Bekijk Berichten
    Dat mag van mij, maar noem het dan geen "eerlijke verdeling" en zeg dan gewoon dat die Duitse en/of Poolse servers wat er ook gebeurt zullen moeten winnen.
    Bij een volgend "feestje" moet BB maar eens gaan nadenken dat het een feestje wordt voor elke individuele server zonder dat er een competitie-element aan wordt toegevoegd die bij voorbaat door BB zodanig is gemanipuleerd dat de "winnaars" van te voren al bekend zijn.

    BB-Skelril ik zou nu maar eens ophouden met elke keer weer te debiteren dat "alles eerlijk is verlopen" en dat "iedereen gelijke kansen" heeft.

    Ik blijf wel ballonnen doneren (heb sinds gisterenmorgen 100K ballonnen op de server gedumpt). Niet om te "winnen" maar om in elk geval die 200% voor de NL-server te halen. Maar een "feest" is het voor mij allang niet meer en ik denk voor heel veel andere spelers ook niet.
    precies mijn punt, noem het niet eerlijk als het niet eerlijk is, zeg dan gewoon dat zwakkere servers samengevoegd worden, maar laat het woord "eerlijk" weg!!!
    overigens snap ik skelrill prima! ik geef ook veel af op BB en ben het ook niet eens met wat skelrill schrijft/post, maar je kunt natuurlijk niet van hem verlangen dat hij zijn werkgever zomaar afvalt! (wat mij betreft is het allemaal ook niet persoonlijk hoor skelrill )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carolina Bekijk Berichten
    Jullie kunnen nu wel afgeven op de duitse en poolse servers maar bedenk eens hoe lang deze servers al bestaan ten opzichte van de andere servers, neem nou de duitse die al meer dan 3 jaar bestaan, enig idee hoeveel lvl 50 ers ze daar hebben en hoeveel die aan grondstoffen kunnen doneren?
    Persoonlijk denk ik niet dat BB "oneerlijk" bezig is, het is alleen niet te doen voor kleine servers of servers die nog niet zo lang online zijn en zeker niet het aantal mensen hebben, die op o.a. de duitse servers spelen.
    aan je antwoord te zien begrijp je er niet veel van... BB claimt dat het een eerlijke wedstrijd is en dat is het gewoon simpel weg niet! dat is het punt!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BB_Skelril Bekijk Berichten
    Waarschijnlijk gaat het hierbij om beloningen die ze krijgen als de server langer offline is als de bedoeling was. Als het onderhoud een aantal uren uitloopt zullen we ook hier cadeautjes krijgen.

    Verder wil ik jullie allen vragen om geen speculaties over de eerlijkheid etc. hier te plaatsen. Nogmaals, ik snap al jullie frustraties en ik zal alle feedback doorsturen naar onze ontwikkelaars, maar dit is niet de plek om speculaties te posten.

    BB_Skelril
    wat betreft de speculaties, je hebt een punt, we speculeren, maar de speculaties zijn wel terecht, want het kan natuurlijk nooit zo zijn dat de 3 russische servers samen toevallig precies even sterk uit de bus komen als duitsland 1 en USA 1 en 2... het komt allemaal precies zo uit dat de servers van elk land met elkaar gematched zijn, dat zou wel erg toevallig zijn!!!
    buiten dat roep je de speculaties over je zelf af, omdat BB weigert berekeningen/cijfers te overleggen, wat op zich prima is, maar dan weet je bij voorbaat dat er speculaties ontstaan! (niemand weet hoeveel balonnen 1% is, niemand weet de berekening/beredenering hoe en waarom bepaalde servers gekoppeld zijn (voor mij is het duidelijk, die zijn gewoon per land gekoppeld en daarna is er gekeken wat er overbleef, maar nogmaals, uiteraard is dit geen eerlijke manier!)

    verder speel ik nu ongeveer een jaar settlersonline. ik heb in het begin veel afgegeven op de vertragingen die plaatsvonden tijdens het onderhoud, maar hier heb ik nooit een beloning voor ontvangen voor deze vertragingen!
    verder wil ik er ook nog op wijzen dat de duitse server WEL beschikt over het avontuur vikingen 2 en alle andere servers niet! ik begrijp dat dit een duitse promo actie was, prima, maar waarom is hij niet gewoon in de winkel te koop voor edelstenen op de andere servers??? al vraag je er wat mij betreft 20k edelstenen voor (wat abnormaal is), maar maak hem in ieder geval ook gewoon beschikbaar!



    tot slot nog ff wat puntjes:
    ***ik heb voor dat het event begon hier op de forums al opgeroepen tijdens fase 1 NIETS te doneren, dat weinig mensen het er mee eens waren en gewoon lekker vol gas gingen doneren is prima, maar loop nou niet te zeuren omdat je toen dom hebt gedaan... aan de hand van fase1 werd de sterkte/zwakte van een server bepaald voor fase2, dus eigenlijk is het jullie schuld dat we er nu minder goed voorstaan! en ga aub nou niet onnozel doen dat dit niet vanaf het begin al duidelijk was...
    ***we moeten ons schamen als we sowieso niet die 200% halen! het is een kleine moeite voor iedereen om zijn eilandje vol te zetten met putten en er balonnen mee te maken en mocht je proviandhuis het niet afkunnen dan zijn er genoeg andere mensen die je het water kunt toesturen zodat hun ze omzetten in balonnen!
    ***laat de beloningen voor de snelste en beste server weg en geef die duitsers gewoon meteen allemaal 1k edelstenen, dan voorkom je een hoop gedoe...
    ***misschien is het voor een volgende keer wel een goed idee om per server ook beloningen weg te geven, bijvoorbeeld voor de persoon die het eerste 1 miljoen balonnen doneert en voor de persoon die overall het meeste doneert...
    Laatst gewijzigd door GEXTE; 06-07-13 om 08:50.

  6. #156

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    NL
    Berichten
    40
    Wereld
    Woestewoud
    Ja, we moeten met zijn allen er positiever tegenover staan.

    Er zijn vele fouten gemaakt door BB en er is veel (terechte) kritiek op alle forums.

    Maar, iedereen heeft zich de eerste dagen van fase 2 een slag in de rondte gewerkt om ballonnen te fabriceren en toen kwamen de negatieve topics weer.
    Als je zelf niet meer mee wilt doen, okay, maar trek anderen daar dan niet in mee.
    Ook in de huidige combinatie van servers zouden we met gemak de 200% moeten kunnen halen, maar door het negativisme stoppen er velen voortijdig, wat na het evenement dan weer teleurstelling oplevert, omdat wij de beloningen niet hebben gekregen.

    Gewoon met z'n allen er voor gaan, dan heb je na het evenement toch de voldoening.

  7. #157
    BattiLatti
    We gaan nog maar met kleine beetjes omhoog de laatste 24 uur. Ik heb niet de indruk dat iedereen het heeft opgegeven, en het valt me bovendien op dat ook de andere spelers spelers nog maar minimaal stijgen in percentage. Heeft BB de telling soms weer aangepast ???

  8. #158

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    247
    Wereld
    Woestewoud
    gister zaten we rond deze tijd net onder de 40 dus net onder de 8% erbijg

    en sommigen (ik) krijgen het proviandhuis gewoon niet meer 24 uur vol en anderen gaan misshcien van het weer genieten in het weekend

  9. #159
    Roodstaart's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Ergens in NL
    Berichten
    343
    Wereld
    Woestewoud
    Denk eerlijk gezegd dat de meeste spelers door hun grootste voorraden heen zijn (ook op de andere servers); dit zou verklaren waarom we overal een *langzamer stijgende trend* zien ten opzichte van eerdere dagen.

    Ik zou zeggen; Ga vooral door.... 100 - 150 zullen in dit tempo zeker gehaald worden... en misschien zelfs de 200 ook nog wel!

  10. #160

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    ja precies daar!
    Berichten
    62
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robin_ Bekijk Berichten
    gister zaten we rond deze tijd net onder de 40 dus net onder de 8% erbijg

    en sommigen (ik) krijgen het proviandhuis gewoon niet meer 24 uur vol en anderen gaan misshcien van het weer genieten in het weekend
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roodstaart Bekijk Berichten
    Denk eerlijk gezegd dat de meeste spelers door hun grootste voorraden heen zijn (ook op de andere servers); dit zou verklaren waarom we overal een *langzamer stijgende trend* zien ten opzichte van eerdere dagen.

    Ik zou zeggen; Ga vooral door.... 100 - 150 zullen in dit tempo zeker gehaald worden... en misschien zelfs de 200 ook nog wel!
    Met dat "probleem" zitten we nu allemaal.
    De eerste dagen kon mijn proviandhuis continu doordraaien op de voorraden die ik had en vlogen de ballonnen richting server.

    Water is al een poosje op en alleen het water dat geproduceerd wordt (op alle vrije plaatsen staan waterputten) kan ik omzetten in ballonnen. Ben nu aan de laatste hardhoutstammen begonnen maar als die ook op zijn (ruim 100K) worden alleen ballonnen geblazen uit mijn dagelijkse productie.

    Alle servers "groeien" nu langzamer dan de eerste dagen, maar laten we wel zorgen dat tenminste die 2 Poolse achter ons blijven staan en we niet nog meer zakken in de ranglijst.
    100% gaan we halen en wellicht ook nog wel 150%, maar we gaan proberen voor 200%. Toch??

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.