Plaats een Reactie
Pagina 9 van de 20 EersteEerste ... 7 8 9 10 11 19 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 192

Onderwerp: Ontwikkelaarsdagboek: "The Settlers Online" verjaardagsevenement

  1. #81
    Roodstaart's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Ergens in NL
    Berichten
    343
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Qwerty Bekijk Berichten
    Ik quote mezelf maar eventjes
    Het evenement is nog geen 2 dagen oud of er is alweer een aanpassing nodig. Bovendien ben ik nu in opperste verwarring: heb ettelijke draadjes doorgeworsteld, maar lees de ene keer dat er wel 100% gehaald moet worden in fase 1 en de andere keer is het niet nodig.
    Het grote manco is, net zoals de vorige keer, dat totaal onduidelijk is hoeveel ballonnen 100% is. Nu kunnen we met z'n allen onze totale voorraad in ballonnen om gaan zetten, maar wat dat oplevert is onbekend. Bovendien telt fase 1 niet echt, dus als het er om gaat in fase 2 zitten we zonder voorraad en zijn de kansen om ook maar in de buurt van de 100% te komen nihil, als die kans er al was.
    Ook ik schaar me in het kamp van de realisten, da's echt wat anders dan negatieveling.
    Ik ben blij dat er meer mensen dit beginnen in te zien!
    Zonder duidelijkheid over hoeveelheden en percentages is dit een ziens onmogelijk opgave; afgezien van het feit wat QWERTY hier perfect omschrijft; dat als na fase 1 je pakhuis leeg is; de fase 2 alleen maar moeilijker/ lastiger wordt.

    BB geef nu eens inzicht in hoeveel 100% voor servers is; dit lijkt me niet alleen voor de *minder sterke servers* fair maar denk dat dit in zijn algemeenheid het event ten goede komt; niemand zeggen de percentages iets in de ranglijst; aangezien 1% net zo goed 100k ballonnen kan zijn als 100.000k ballonnen!!!!!

  2. #82

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Locatie
    ja precies daar!
    Berichten
    62
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roodstaart Bekijk Berichten
    Ik ben blij dat er meer mensen dit beginnen in te zien!
    Zonder duidelijkheid over hoeveelheden en percentages is dit een ziens onmogelijk opgave; afgezien van het feit wat QWERTY hier perfect omschrijft; dat als na fase 1 je pakhuis leeg is; de fase 2 alleen maar moeilijker/ lastiger wordt.

    BB geef nu eens inzicht in hoeveel 100% voor servers is; dit lijkt me niet alleen voor de *minder sterke servers* fair maar denk dat dit in zijn algemeenheid het event ten goede komt; niemand zeggen de percentages iets in de ranglijst; aangezien 1% net zo goed 100k ballonnen kan zijn als 100.000k ballonnen!!!!!
    Er is besloten om de hoeveelheid ballonnen die nodig zijn te verlagen gezien we na de eerste dag zagen dat het heel moeilijk was om de 100% te behalen. Sommige werelden hebben hierdoor de 100% al bereikt, en sommige werelden zullen de 100% in de komende dagen bereiken. In de calculatie hebben we ALLE ballonnen mee geteld, zelfs de ballonnen die nog niet waren gedoneerd. Ook de Nederlandse server maakt nu dus een veel betere kans!


    FAQ UPDATE

    Q: Moet de spelwereld 100% halen in fase 1?
    A: Spelwerelden die de 100% in fase 1 niet halen zullen gewoon mee kunnen doen met de 2e fase, maar we raden aan om zoveel mogelijk te spelen: hoe sneller je bent, hoe meer beloningen je krijgt. Alle spelwerelden zullen meedoen met de 2e fase.

    BB_Skelril
    Het wordt nou toch wel een echte rotzooi waar geen touw meer aan vast te knopen is. Het lijkt erop dat BB met het uur de spelregels aan het veranderen is, waardoor je in het geheel niet meer weet waaraan je toe bent ergo wat je moet doen met je ballonnen.
    Kan nu net zo goed de ballonnen die morgen uit mijn proviandhuis komen (circa 80K) voor mezelf houden, als ELKE wereld zoals BB_Skelril schrijft GEWOON met fase 2 mag beginnen ook als je geen 100% haalt. Kan dan net zo goed mijn proviandhuis resetten en wat ander gaan maken dan ballonnen.
    Als de in de fase 1 gemaakte ballonnen in fase 2 niets meer waard zijn - zoals BB_Skelril in het eerste topic meldt- , waarom zou je dan nu nog ballonnen gaan maken die je toch nier in de server hoeft te dumpen om te kwalificeren?

    Wellicht dat BB hier nu eens een duidelijk en vaststaand antwoord op kan geven. Dan wel een antwoord dat na een uur weer wordt achterhaald door een ander standpunt.
    Laatst gewijzigd door hobbeldebobbel; 28-06-13 om 23:16.

  3. #83
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tymy Bekijk Berichten
    Wellicht dat er we een BB_Skelril even een apart en klevend topic moet maken voor het tonen, vragen en testen van avatars.

    De mijne is inmiddels gelukt.

    gr. Tymy
    Gezien dit iets is waar ik helaas niets mee kan doen (ik maak geen avatars / signatures!) mag je hier gerust een topic voor aanmaken in dit forum. Ik zal het topic dan gewoon sticky maken en dan kunnen jullie daar een aantal regels opstellen voor het aanvragen van graphics!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hobbeldebobbel Bekijk Berichten
    Als de in de fase 1 gemaakte ballonnen in fase 2 niets meer waard zijn - zoals BB_Skelril in het eerste topic meldt- , waarom zou je dan nu nog ballonnen gaan maken die je toch nier in de server hoeft te dumpen om te kwalificeren?
    Omdat er voor fase 1 ook beloningen te winnen zijn voor het bereiken van de 100%, enkel is dit niet de "echte" wedstrijd.

    De eerste fase is er juist om er voor te zorgen dat het eerlijk verloopt. De eerste fase is namelijk een "kwalificatie" ronde om te kijken welke servers zwakker zijn. De servers die zwakker zijn zullen vervolgens in fase 2 worden samen gekoppeld waardoor IEDEREEN gelijke kansen heeft. Ongeacht hoe groot de spelwereld is.

    De tweede fase is dus de fase waar het echt om draait. De scores van de server(s) waar je mee samen zit zullen bij elkaar op worden geteld, wat het uiteindelijke percentage zal zijn. Gezien je met meerdere server(s) samen zit hebben we dus nog gewoon kans ;-).

    Ik kan helaas verder niet veel veranderen aan het evenement, dit is namelijk aan game design en wij (de community managers) hebben hier niets mee te maken buiten het feit dat ik jullie feedback door geef.

    BB_Skelril
    Laatst gewijzigd door BB_Skelril; 29-06-13 om 07:20.

  4. #84

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tymy Bekijk Berichten
    BB_Skelril,
    Ik weet dat je dit nog niet mag bevestigen, maar kom op toch, geen enkele server wordt uitgesloten van fase 2. Zelfs de Griekse server niet ! Durf er zelfs wel een godendrankje om te verwedden dat alle servers die het aan het einde van fase 1 NIET GEHAALD hebben in het slechtste geval samen in een (1) groep worden geplaatst zodat ze toch een kansje hebben om de 100% te halen.

    Maar ik denk dat iedere groep servers die samengesteld gaat worden zodanig is dat op basis van de huidige productie zij minimaal de 100% gaan halen.

    Toch Skelril ? Toch ?!?

    gr. Tymy
    dat is toch wat we vanaf het begin geroepen hebben???
    kom op... denk eens na, dit was serieus toch al meteen duidelijk

    en zoals ik al vanaf het begin heb gezegt: nix doneren tijdens fase1!!! volledig voor fase2 gaan!!!
    100% tijdens fase1 is onmogelijk voor ons, dus hoe meer we doneren tijdens fase1 hoe slechter we er voor staan als fase2 begint, want dan worden we hoger ingeschaald en maken we fase2 minder kans!

    maar vooral eigenwijs zijn... gewoon lekker blijven doneren, suc6!

    (overigens nix tegen Tymy, want hij heeft in het begin hetzelfde geroepen maar quote hem hier omdat zijn verhaal gewoon klopt )
    Laatst gewijzigd door GEXTE; 30-06-13 om 02:26.

  5. #85
    Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    969
    Wereld
    Woestewoud
    Niks doneren is laten zien dat het evenement ons niets uitmaakt. Verkleint de kans dat we sowieso met fase 2 mogen meedoen. (Want dat was eigenlijk niet de bedoeling als je de 100% niet haalt)

  6. #86
    Roodstaart's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Ergens in NL
    Berichten
    343
    Wereld
    Woestewoud
    Zolang BB niet weet hoe ze exact moeten tellen.... *volwassen servers - minder volwassen servers etc* zou ik me daar niet zo druk over maken!

    Ik heb eerlijk gezegd een deja-vu gevoel van december 2012... en ja ook ik heb ballonnetjes gedoneerd!

  7. #87

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    6
    Wereld
    Woestewoud
    En iemand een idee wanneer die 2e fase gaat beginnen?

    Aan de zin: De eerste fase zal ongeveer 4 dagen duren, hebben we vrij weinig denk ik zo

  8. #88
    Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    969
    Wereld
    Woestewoud
    Maandag lijkt me. Morgen dus, maar zou zomaar volgende week kunnen zijn Of niet meer...

  9. #89
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roodstaart Bekijk Berichten
    Zolang BB niet weet hoe ze exact moeten tellen.... *volwassen servers - minder volwassen servers etc* zou ik me daar niet zo druk over maken!

    Ik heb eerlijk gezegd een deja-vu gevoel van december 2012... en ja ook ik heb ballonnetjes gedoneerd!
    Nogmaals: Dit is precies waar de eerste fase voor is. Om te kijken welke servers minder "sterk" zijn zodat ze samen kunnen worden gevoegd met andere werelden om het eerlijk te maken.

    BB_Skelril

  10. #90
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Tymy,

    Het doel van fase 1 is om te kijken welke werelden "sterk" zijn en welke werelden "zwak" zijn zo dat in fase 2 de "zwakkere" werelden kunnen worden samengekoppeld in "een grote wereld" zodat het gehele speelveld gelijk is voor iedereen. Dat het percentage is verhoogd op de eerste dag veranderd daar niets aan.

    Ik snap alle frustraties, en ik zal eerlijk toegeven; ik vind het zelf ook (op het zachts gezegd) jammer. Maar helaas kan ik hier niet veel aan veranderen behalve boze e-mails blijven sturen naar het ontwikkelings team. Wat ik wel kan doen is proberen er een betere situatie van te maken, zo heb ik zelf ook over 100.000 ballonnen gedoneerd.

    Verder begint de echte wedstrijd pas met fase 2, en zal elke wereld in deze fase gelijke kansen hebben door de samenwerking met andere werelden.

    Nogmaals; ik snap de frustraties, en ik heb dit tot nu toe elke dag ook aangegeven bij onze ontwikkelaars. Maar laten we er het beste van maken, we hebben nog steeds kans in de 2e fase en ik heb het volle vertrouwen dat we het kunnen halen.

    BB_Skelril

Plaats een Reactie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.