Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Lvl 14 > 15 gat

Ingeschreven
    Jun 2013
    Wereld
    Woestewoud

Lvl 14 > 15 gat

Om barakken te krijgen moet je lvl 15 zijn maar om dat te worden moet je precies de juiste missies voltooien, sommige zijn redelijk lastig (productie brons, water en hout verhogen) en je kan dan snel vast komen te zitten omdat je geen andere mogelijkheden hebt om ervaring op te doen.

Het zou beter zijn als je verschillende opties hebt om je level te halen, dan kan je wat meer ontdekken van de opties en niet precies te hoeven doen wat het spel verlangt.

sowieso vind ik het "tutorial"-pad erg linear en beperkt en erg lang je bij de hand houden. Geef liever meer opties en laat ons uitzoeken wat het beste werkt.

Kijken of lvl 16 goed te doen is...

Poegel's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Dit was er eerst wel. Met als resultaat dat mensen alles totaal verkeerd deden. Verkeerde gebouwen neerzetten of juist teveel van één gebouw. Je hoorde dan ook dat mensen steeds opnieuw wilde beginnen. Vandaar dat nu de tutorial er is. Extra hulp bij de tutorial is op het forum te vinden. Wittenagel had geloof ik een stap-voor-stap handleiding gemaakt waarin alles duidelijk uitgelegd wordt.

Ingeschreven
    Aug 2012
    Wereld
    Woestewoud
    Buitenomdat krijg je gelijk een goede les in om hoe je economie op orde te hebben/krijgen.

Ingeschreven
    Jun 2013
    Wereld
    Woestewoud
    Ik ben het eens met MaximusD dat het spel veel te lineair is. Ik heb de originele Settlers gespeeld (op de Amiga) en daar zeer veel lol van gehad. Qua spelplezier verbleekt deze online versie daarbij.

Dat mensen dingen 'verkeerd' doen (@Poegel) is toch geen punt? Dat hoort er bij en daar leer je van. Een les (@kili) die bestaat uit het slaafs volgen van voorgeschreven stappen tot aan level tig is wel een erg saaie les...

Het leuke van een economie/strategie game vind ik dat je zelf je ontwikkeling kan kiezen. Als er meer ruimte is om te experimenteren dan blijft het ook langer boeien. De huidige opzet van het spel werkt bijna als een kleurplaat die je in moet vullen, waarbij ook nog eens in de legenda staat welke kleuren je moet gebruiken. Ik vind dat eerlijk gezegd te weinig spel-element hebben.

Ik ben een groot fan van Settlers. Het is min of meer de moeder van het stategische economie genre. Het zou een killer game kunnen zijn in de huidige online markt, maar niet op deze manier ben ik bang...

Ingeschreven
    Aug 2012
    Wereld
    Woestewoud
    De tutorial duurt een paar uurtjes tot een dag, als je een paar minuten per dag tijd hebt misschien 1 week. Voordat je 50 bent ben je maanden verder (ver over een jaar voor de meeste, misschien wel 2). Binnen een mum zit je aan level 16, uitgegeven goederen verdien je na dat moment sneller en sneller terug. Je kan na level 16 alles naar je eigen wens veranderen zonder dat dit je uiteindelijk hard gaat raken (zeer zeker vanaf 20+).
    Sluit me aan bij Poegel, huidige tutorial is imo gewoon goed (op een héél klein verbeterpuntje her en der na misschien). Het scheelt tig vragen en gefrustreerde spelers omdat ze t maar niet snappen.

Met alle respect en ik zeg dit met de wetenschap van wat het spel je na level 16 nog allemaal gaat brengen, maar waar hebben we t nu eigenlijk helemaal over....*zucht nog s een keer diep*

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten