Gesloten Onderwerp
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Gilde uitbreidingen en upgrades

  1. #1

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    123
    Wereld
    Woestewoud

    Gilde uitbreidingen en upgrades

    Dit idee zit al langer in me hoofd en heb zeker naar mijn gevoel een interessante manier om gildes nog nuttiger te maken. Mijn idee zal ervoor zorgen dat er in een gilde nog meer samengewerkt kan worden en een gilde ook interessanter maakt dan alleen de gilde missie en een aparte chat aan de hand van upgrades in het gilde huis. Stel je voor je kan je gilde huis aan clicken en ziet dan een skill tree. Die skill tree kan je gebruiken om je gilde te upgraden aan de hand van resources en gilde munten. Misschien zelfs aan de hand van gilde missie die los staan van de huidige om bepaalde upgrades vrij te spelen.

    * Alle bedragen en nummers zijn voorbeelden het balanceren laat ik aan de developers over!*
    * Alle upgrades worden direct betaald vanuit je gilde opslag
    *

    Gilde opslag
    De eerste upgrade is direct beschikbaar. Het vrijspelen van een opslag in je gildehuis.
    1. Opslag vrijspelen (voor leden en officiers de mogelijkheid om te doneren, gilde leider kan uitgeven! standaard opslag 25000)
    1000 gilde munten 5000 marmer 5000 hardhout planken 3000 Hardhout stammen
    2. Opslag vergroten +10000
    1250 gilde munten 6000 marmer 6000 hardhout planken
    3. Opslag vergroten +25000
    1750 gilde munten 7500 marmer 6000 hardhout planken
    4. Opslag beheren (Gilde officieren krijgen de mogelijkheid om grondstoffen uit te delen aan leden)
    2500 gilde munten 750 simpel papier 300 gemiddeld papier
    5. Opslag vergroten +50000
    3500 gilde munten 9000 marmer 8000 hardhout planken
    6. Administratief kantoor (een geschiedenis zoals handel die bijhoud wat erin en eruit is gegaan de laatste 2 weken)
    5000 gilde munten 750 gemiddeld papier 500 geavanceerd papier
    7. Opslag vergroten +100.000
    7500 gilde munten 2000 graniet 5000 tropen planken

    Administratie kantoor
    1. Administratie kantoor bouwen (Leden in de gilde verhogen naar 50 standaard 40 en standaard mail naar alle gilde leden)
    2000 marmer 2000 hardhout planken 1000 Hardhout stammen
    2. Administratief personeel (de mogelijkheid om te zien wie de nu al bestaande gilde missies wel en niet gedaan hebben)
    1500 gilde munten 500 simpel papier, 100 gemiddeld papier 10000 brood
    3. Administratief kantoor upgraden (verhoogt gilde leden naar 75)
    2500 gilde munten 5000 marmer 5000 hardhout planken
    4. Meer personeel (mogelijkheid om te zien wanneer iemand voor het laatst online was (speelt vrij opslag 6.0)
    3500 gilde munten 1000 simpel papier 250 gemiddeld papier 20000 brood
    5. Postkantoor (mogelijkheid om een hele hoop nieuwe opties aan gilde mail toe te voegen inclusief huidige gildemail)
    5000 gilde munten 1500 simpel papier 500 gemiddeld papier
    6. Postkantoor upgrade (mogelijkheid om je officieren gebruik te laten maken van gilde mail)
    7500 gilde munten 500 gemiddeld papier 100 geavanceerd papier
    7. Een leger ambtenaren (verhoogd gilde leden naar 100)
    10000 gilde munten 1250 gemiddeld papier 500 geavanceerd papier 50000 brood

    Gilde haven
    1. Haven bouwen (geeft opslag 1.0 vrij, geeft vrij handelen in gilde vrij)
    500 gilde munten 4000 marmer 9000 hardhout 5000 hardhout stammen
    2. Haven upgrade (geeft administratief kantoor 5.0 vrij)
    1500 gilde munten 15000 hardhout 10000 hardhout stammen
    3. Grotere en snellere schepen (geeft administratief kantoor 6.0 vrij en opslag 5.0)
    3000 gilde munten 20000 hardhout stammen 10000 hardhout stammen 5000 vlees 5000 brood
    4. Geologen Kantoor (mogelijkheid om je bij je gilde leden afzettingen te zoeken steen, marmer)
    5000 gilde munten 15000 marmer 20000 hardhout stammen 15000 hardhout stammen 10000 harhout stamm
    5. Upgrade geologen kantoor (mogelijkheid om koper, kolen te zoeken)
    7500 gilde munten 20000 marmer 25000 hardhout planken 10000 worst 10000 brood
    6. Zeevaarders herberg (geeft mogelijkheid om mijnen te bouwen voor je gilde leden)
    10000 gilde munten 30000 marmer 30000 harhout planken 5000 hardhout stammen 8000 hamers
    7. Geologen bijscholen (geeft de mogelijkheid om goud, ijzer te zoeken bij je gilde leden)
    15000 gilde munten 2000 gemiddeld papier 500 geavanceerd papier

    * zoeken en bouwen kost extra tijd! De resources worden gehaald uit gilde opslag!

    Dit zijn kleine ideeen die nog veel meer uigewerkt kunnen worden. Je kan er een moeie boom van maken die te vergelijken is met je kanonnen grondstoffen boom. Waar je je upgrades kan starten en uitzoeken welke route je kan nemen. Kan er nog veel meer bedenken en toevoegen maar dit is een klein voorbeeld.
    Laatst gewijzigd door Frisqy; 19-06-13 om 14:25.

  2. #2
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud
    Leuk idee, misschien wat meer afstemming en afhankelijkheden van het aantal huidige leden in een gilde, maar dat is, zoals je al zegt, aan de developers.

    Ik ben voor!

  3. #3

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    123
    Wereld
    Woestewoud
    Ja daarom verklaarde ik ook dat de bedragen alleen maar voorbeelden zijn. Zoals ik nu naar de bedragen kijk kan ik alles zelf al zoon beetje ophoesten. Dus het mag veel meer wezen dan wat er nu staat. Wilde alleen wel duidelijke maken als je bijvoorbeeld iets bouwt dat je bouw grondstoffen gebruikt en als je iets extras aan mail of personeel toevoegd brood en papier enzo nodig had. Ze moeten ergens op schrijven en eten natuurlijk. Het aantal gildemunten kan wel iets verhoogd worden. Ook vind ik dat het niet allemaal extreem hoog moet zijn want er zijn meer gildes met minder dan 50 leden dan gildes met 50+ leden. Moet niet zo zijn dat de grote gildes bepaalde upgrades wel kunnen krijgen en de gildes die liefst klein willen blijven het niet kunnen. Misschien de upgrade kosten aanpassen op aantal leden in gilde ?

  4. #4
    Zubatsu's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    166
    Wereld
    Woestewoud
    15k gilde munten :P your right ,,,, opzich leuk idee, maar de getallen zullen wel flink aangepast moeten worden, en niet alles is naar mijn idee uitvoerbaar > vrij handelen in de gilde door extra gebouw >>> niet nodig daar we al kunnen handelen bijv.


    | Signature Request topic | Signature wijzigen Tutorial |

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appeltaart Bekijk Berichten
    Jep zoiets of in pegi 7 taal....Lieve speler 1000 troepen zijn verdwaald in het bos van roodkapje en hebben de weg verloren. Als reward krijg je lijm om een mooie vlieger mee te maken zodat je niet meer verdrietig hoeft te zijn

  5. #5

    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    netherlands
    Berichten
    55
    Wereld
    Woestewoud
    dat met gilde opslag is een super idee ik zou zeggen gelijk doen !!!

  6. #6

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    123
    Wereld
    Woestewoud
    15k gildemunten is niks... Ik zelf alleen al heb het gepresteerd om 20k + in voorraad te hebben. Zoals je ook ziet zijn dit ideeen Zubatsu. Het handelen is 1 van de must have upgrades ook 1 van de eerst wat dus ook voor de bestaande gildes totaal geen probleem zou moeten zijn. Handelen via handels huis als het gilde gerelateerd is is alleen maar een inconveneince als je het huidige bent gewend. Het zou nog flink uitgebreid kunnen worden mijn idee.

    Misschien een gilde eiland waar je de desbetreffende gebouwen ziet die je daar kan upgraden en ook alle informatie in de desbetreffende gebouwen ziet. Extra optie is de gilde winkel. Maak er ook verschillende niveaus in wat weer upgrades kost waar verschillende aanbiedingen in zitten met uiteindelijk als laatste upgrade speciale gebouwen voor grote bedragen gilde munten.

    Een ander iets is een Gilde kok. Die kan een tig tal verschillende buffs maken voor ieder persoon in de gilde ook weer varierend van klein naar groot en effectiviteit. Iedere productie kost ook het benodigde aantal grondstoffen, gilde munten, tijd etc.

  7. #7

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    659
    Wereld
    Woestewoud
    Leuk idee
    Gilde muntjes heb ik geen weet van. Overige kosten upgrades mogen van mij in 10 tot misschien wel 100 voud, zelfs voor de kleinere gildes. Nu staan er getallen die ik in mn uppie nog makkelijk ophoest. Maar goed, je geeft al aan dat dat iets is voor de developers, die zien dat vast ook
    Zou iig wel leuk zijn dat je er als gilde ook echt moeite voor moet doen en dat sommige hogere upgrades gewoon 'een eeuwigheid' (lees maanden) duurt voor je deze kan hebben, ook voor de 100 leden gilde(s).

    Het zou zeker het nut van een gilde vergroten denk ik

  8. #8

    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    4
    Wereld
    Woestewoud
    Goed idee! Geeft de gilde meer samenhang en bevordert het samenwerken De aantallen of grondstoffen valt altijd over te praten natuurlijk, maar een duidelijk overdacht voorbeeld maakt meteen dat dit geen loos idee is
    Ik zeg: "Doen!!"

  9. #9

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Berichten
    25
    Wereld
    Woestewoud
    Super gaaf!! wat betreft de bedragen ben ik het inderdaad mee eens dat die wel hoger mogen. maar het idee zelf vind ik echt geweldig zou veel meer nut geven aan een gilde. en zoals JJ zegt DOEN!

  10. #10

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    28
    Wereld
    Woestewoud
    Ik wilde vandaag even een topic opstarten om wat meer voordelen een gilde aan te bieden. Ik kom op dit topic terecht en is al een heel goed idee.
    Momenteel heeft een gild een paar punten aan te bieden.
    * je krijgt gildmunten waar je iets leuk mee kan kopen.
    * je hebt een vriendenkring waar je mee kan praten
    * je hebt een vriendenkring om te helpen met wat buffs, grondstoffen of wat tips.
    Daarmee houd het eigenlijk op. Niet echt voordelig om in een gild te zitten. je kan dit ook bereiken (behalve de gildmunten)door wat vrienden uit te nodigen in je lijst.
    Een gild is niet aantrekkelijk genoeg en daarom gaan er veel spelers solo spelen.
    Mijn standpunt is dat de gildes een extra voordelig punt moet hebben om zo beter en gemakkelijker leden te krijgen.

    De punten van frisqy is blijkbaar wel goed gezien met de extra gebouwen om toch nog enkele extra's te zien of te weten te komen.
    Mag zeker snel doorgevoerd worden vooral de upgrades wat een motivatie en samenwerking van de gild zal betekenen.
    niet enkel de upgrade zijn goed maar ook de hulp dat je kan aanbieden aan je gildleden zoals het zoeken van mijnen, het plaatsen van graan,waterputten en mijnen.
    zo kan je niet enkel de lagere levels beter helpen maar ook de personen helpen die op vakantie zijn.
    ja de personen die op vakantie zijn krijgen dan geen beloning als ze geen 7dagen online zijn maar hun eiland zal wel onderhouden zijn door de gildleden.
    Dit is dus een pluspunt om zeker in een gild te zitten.


    De gilde kan ook verbeterd worden met kleine dingen zoals
    *door het plaatsen van meer rangen.
    *mogelijkheid om meerdere spelers gildleider te maken
    *mogelijkheid om je gildgebouw door te geven aan andere speler zodat hij/zij de gild kan overnemen
    *Aanpassen van de gildelijst (later meer hierover)
    *aanpassing van de gildberichten (bericht versturen over heel de gild, over rank1,over rank2,... het bericht meer richten naar de personen v/d gild)


    even verder over de gildelijst
    het zou een puntentelling moeten zijn zodat de eerste plaats zal zijn voor de gild die zich het meest inzet en niet voor wie de meesten leden heeft
    punten zou kunnen gegeven worden
    *van de aantal avonturen dat je doet volgens moeilijkheidsgraad en volgens de verliezen je hebt geleden.
    * het oplossen van de gildmissie.
    * De samenwerking van de gildleden met allerlei missie's en/of avonturen.
    Dit allemaal te verrekenen met de grootte van je gild. het zou niet eerlijk zijn als je gild 100 man telt tegen een gild dat 10 man telt.
    Als de gildelijst zo wordt aangepast zal de gild die op nr 1 staat meer aanbod krijgen voor nieuwe leden omdat deze gild zich inzet voor zijn gildleden en dergelijke.

    Dit zijn nog maar enkel punten dat eventueel een verbetering en wat voordelen aan een gild kan geven.
    Als ze nu eerst even de gild volledig onder de loop willen leggen en dit zo goed mogelijk en aantrekkelijk maken dan zal het volgende punt naar pvp veel beter uitgewerkt kunnen worden.
    pvp zoals solo vs solo
    gvg zoals gild vs gild

    een goed samenwerkend gild kan een gild uitdagen en aanvallen maar dat is een ander topic.(klein voorbeeld)
    een gildeiland waar je als gildleden grondstoffen kan plaatsen, gebouwen,muren of versterking en dat aangevallen kan worden door andere gildes.
    moet wel in verhouding zijn met de aantal leden van de gild. 100 leden kan meer doen op een eiland dus zou de productie veel duurder moeten zijn zoals een muur lvl 1 100.000 marmer, 100.000 hardhoutplanken en voor een gild met 10 man zou een muur lvl1 10.000marmer en 10.000 hardhout zijn. en dit ook met de aantal legers dat je daar naartoe stuurt.
    Dit zal niet enkel de gildspirit verhogen maar ook de samenwerking of bondgenoten van andere gildes verhogen.
    en om het nog leuker te maken kan dit ook nog eens meetellen voor de positie op de gildelijst. wie wilt er nu niet in een gild zitten die sterk is.
    en neen eens je op nr 1 staat krijg je automatisch ook nieuwe vijanden met zich mee. andere gildes willen ook op nr 1 staan

    Hopelijk zijn we met veel mensen die dit topic steunen en hun mening kwijt willen zodat BB snel een goede aanpassing in heel het gildgedoe kan aanbrengen.
    en snel ook voor dat de gildes stukje per stukje uitdoven of dat iedereen een eigen solo gild heeft.

Gesloten Onderwerp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.