Plaats een Reactie
Pagina 8 van de 10 EersteEerste ... 6 7 8 9 10 LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 100

Onderwerp: taalfouten, woordgebruik

  1. #71
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    Het onderhoud is zoals gebruikelijk omstreeks 06.00 uur afgerond. De servertijd waar jullie het over hebben is de forumtijd, dit kan je zelf instellen via je gebruikersprofiel en staat los van de servertijd.

    BB_Skelril

  2. #72
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud
    Ik heb nog een klein, niet storend, foutje gevonden wat wellicht veranderd kan worden:

    Als je bij een decoratie-item je muis op het "sloopbommetje" houdt, verschijnt de volgende tekst:

    Building is weer beschikbaar in Stermenu na sloop
    1. Building mag gebouw worden
    2. De hele zin is een beetje krom, ik zou er iets van maken als: "Na de sloop wordt dit gebouw teruggeplaatst naar je stermenu"

  3. #73
    Qwerty's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    In de buurt van E'hoven
    Berichten
    466
    Wereld
    Woestewoud
    Ik heb een algemene opmerking: ik begin me steeds meer te storen aan het hoge google-translator-gehalte van de teksten en de knulligheid van de grammaticale fouten. Voor de duidelijkheid: ik heb het over officiele aankondigen vanuit BB.
    Hieronder ter illustratie een stukje tekst uit het ontwikkelaarsdagboek:

    Deze special verzamelvoorwerpen zullen willekeurig op je eiland verschijnen. De hoeveelheid voorwerpen die op je eiland verschijnen verschillen (moet zijn verschilt) per keer, het is ook mogelijk dat er geen enkele ( moet zijn enkel) speciale voorwerpen (moet zijn speciaal voorwerp) op je eiland verschijnen (moet zijn verschijnt). De eerste kerst verzamelvoorwerpen zullen op je eiland verschijnen na de eerste verzamelvoorwerpen vernieuwing op je eiland (houd een oogje op de verzamelvoorwerpen missie).

    Kerstverrassing:
    In sommige missies en teksten wordt de “Kerstverassing” (moet zijn kerstverrassing) een “Advent kalender” genoemt.(moet met een d ) De Kerstverassing functie werkt niet als een kalender. Elk venster vertegenwoordigt een evenementdag, te beginnen met venster “1” op de eerste dag van het evenement.

    Stermunten (venster 12):
    De stermunten kunnen door iedereen worden verkregen uit venster 12 enkele kunnen alleen spelers die niveau 50 zijn voorwerpen kopen met de stermunten.

    Aanvul verbetering verhandelen:
    Aanvul verbeteringen die grondstoffen toevoegen aan afzettingen kunnen tijdelijk alleen in stacks van 25 worden verhandeld. We werken momenteel aan een oplossing.

    Kan dat nou echt niet in normaal nederlands?
    Laatst gewijzigd door Qwerty; 10-12-13 om 23:26.
    If you can't be with the one you love love the one you're with

  4. #74

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Qwerty Bekijk Berichten
    Ik heb een algemene opmerking: ik begin me steeds meer te storen aan het hoge google-translator-gehalte van de teksten en de knulligheid van de grammaticale fouten. Voor de duidelijkheid: ik heb het over officiele aankondigen vanuit BB.
    Hieronder ter illustratie een stukje tekst uit het ontwikkelaarsdagboek:

    Deze special verzamelvoorwerpen zullen willekeurig op je eiland verschijnen. De hoeveelheid voorwerpen die op je eiland verschijnen verschillen (moet zijn verschilt) per keer, het is ook mogelijk dat er geen enkele ( moet zijn enkel) speciale voorwerpen (moet zijn speciaal voorwerp) op je eiland verschijnen (moet zijn verschijnt). De eerste kerst verzamelvoorwerpen zullen op je eiland verschijnen na de eerste verzamelvoorwerpen vernieuwing op je eiland (houd een oogje op de verzamelvoorwerpen missie).

    Kerstverrassing:
    In sommige missies en teksten wordt de “Kerstverassing” (moet zijn kerstverrassing) een “Advent kalender” genoemt.(moet met een d ) De Kerstverassing functie werkt niet als een kalender. Elk venster vertegenwoordigt een evenementdag, te beginnen met venster “1” op de eerste dag van het evenement.

    Stermunten (venster 12):
    De stermunten kunnen door iedereen worden verkregen uit venster 12 enkele kunnen alleen spelers die niveau 50 zijn voorwerpen kopen met de stermunten.

    Aanvul verbetering verhandelen:
    Aanvul verbeteringen die grondstoffen toevoegen aan afzettingen kunnen tijdelijk alleen in stacks van 25 worden verhandeld. We werken momenteel aan een oplossing.

    Kan dat nou echt niet in normaal nederlands?
    het blijft mensen werk... (na)tuurlijk zijn er spel/taal fouten, maar zolang het begrijpbaar is heb ik er weinig moeite mee, tenzij het echt de spuigaten uitloopt... soms kom ik hele vage zinnen tegen die verschillende dingen kunnen betekenen (verschillend geïnterpreteerd kunnen worden), daar heb ik meer moeite mee!
    los van dat is Nederlands best moeilijk en zijn er maar héél weinig mensen die de Nederlandsche taal echt goed (tot op de puntjes) beheersen!

  5. #75
    Former CM BB_Skelril's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    1.158
    Wereld
    Woestewoud
    De teksten zijn inmiddels aangepast. Uiteraard behoren taalfouten zo min mogelijk voor te komen maar helaas glippen er soms een paar door onze vingers.

    BB_Skelril

  6. #76

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    wat is een "in bug"???
    lijkt mij een duidelijke taalfout

  7. #77

    Ingeschreven
    Nov 2013
    Berichten
    3
    Wereld
    Woestewoud
    Ik las dat de kerstverassing is gedeactiveerd. Ik wist niet dat er met kerst iets wordt verbrand. Moet natuurlijk verrassing zijn.

  8. #78
    Paul06's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    738
    Wereld
    Woestewoud
    In het avontuur "de slimme kleermaker" moet in de twee-na-laatste sector een reuzeneverzwijn worden verslagen. Deze heet echter overal "beer" behalve bij het dier zelf.

    De missie in het avontuur luidt: Berenjacht Wat zei je? Zit de beer niet meer in de stal? O, nee! De andere kleermaker heeft hem zeker bevrijd. Ik wil niet tijdens mijn bruiloft opgegeten worden. Kun jij de beer uit de weg ruimen?

    Met als taak: Versla de enorme beer!

    Als je vervolgens op de Wildleidersgrot klikt en de muis op het plaatje van het reuzeneverzwijn houdt, staat ook in de beschrijving van het beest: Dit beest is bijna twee keer zo groot als een normale beer. Zijn klauwen kunnen hele gebouwen aan stukken slaan.

    Conclusie: ik denk dat de vertaler boar en bear even verward heeft hier...

  9. #79
    Hagar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Locatie
    België
    Berichten
    125
    Wereld
    Woestewoud
    Lol, ik lees vlotjes over de meeste van die fouten heen en focus op het spel :-)

  10. #80
    Qwerty's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    In de buurt van E'hoven
    Berichten
    466
    Wereld
    Woestewoud
    Past niet helemaal hier, maar weet zo gauw geen andere plek.Het gaat over over het carnavals-verkleedpartij-topic: http://forum.thesettlersonline.nl/th...7062#post17062
    Skelril je schreef het volgende:" Je nick naam moet deel uitmaken van de foto in een fysieke manier. Bijv. snij je nick naam in de pompoen of zet een kaart met je nick naam naast de pompoen. Als de bijnaam niet volledig zichtbaar is in de foto kunnen we de inzending niet accepteren."
    C&P en vergeten aan te passen
    Je bent ook vergeten om een topic aan te maken voor de foto's en een link daarheen te maken.
    If you can't be with the one you love love the one you're with

Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.