Plaats een Reactie
Pagina 3 van de 10 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 100

Onderwerp: taalfouten, woordgebruik

  1. #21

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    2
    Wereld
    Woestewoud
    Ik maak me niet zo druk om spel- of typefouten, al helemaal niet in blogs of andere posts ('Ontwikkelaarsdagboek 10.06.2013' staat bijvoorbeeld vol met gekke foutjes), dat kan iedereen gebeuren. Maar grammaticale fouten in het spel zelf staan gewoon erg slordig. Het is een commercieel product dat aan vele, al dan niet betalende, gebruikers geleverd wordt. En toch eindigen fouten als beïnvloedde, twee keer zo veel en besteedde in het spel. Je mag toch wel verwachten dat iemand verantwoordelijk voor het vertalen van een commercieel product dat beter kan dan een slimme groep 8 leerling.

  2. #22

    Ingeschreven
    May 2013
    Berichten
    32
    Wereld
    Woestewoud
    "Er is een nieuwe evenementen grondstof (ballonnen) die op verschillende manieren te verkrijgen is. De grondstof kan aan de spelwereld worden gedoneerd dmv. een in-game interface. Het maakt niet uit of je een laag of hoog niveau hebt, iedereen kan deelnemen aan dit evenement en helpen om de spelwereld beloningen te laten winnen."

    Ik heb de boodschap een paar keer overgelezen omdat ik in een geestelijke gijzeling kwam: 'Er is een nieuwe evenementen" .... "grondstof".....
    Nog een keer lezen: "er is een nieuwe evenementengrondstof". Ahaa. Duidelijk!

    Officieel is het "d.m.v." en niet "dmv." (komt een rood streepje onder, zo eenvoudig is het soms).

    Nederlands is moeilijk, dat klopt. Maar probeer het juist te gebruiken.

    Met dank.
    Veldie.

  3. #23

    Ingeschreven
    May 2013
    Berichten
    32
    Wereld
    Woestewoud
    Waarom worden alle dagen van de week door Ubisoft/ BB met een hoofdletter geschreven? Dat is een goed Duits gebruik, maar geen Nederlands
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdle...andse_spelling

    bijv: De speciale verjaardagsaanbieding voor 20% extra edelstenen zal Donderdag tot een einde komen.

    Ik lees het ook bij aankondigingen van onderhoud: (Donderdag morgen, Dinsdag nacht). Volledigheidshalve: het is donderdagnacht en niet Donderdag nacht.

  4. #24

    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    friesland
    Berichten
    75
    Wereld
    Woestewoud
    Sal well aan mei ligge mhaar ik ziet gheen spelvouten. :-)

  5. #25

    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    794
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nelleke199 Bekijk Berichten
    kili, de ochtend is het eerste dagdeel en begint in het algemeen om 06.00 uur ( in sommige streken al om 05.30 uur). De avond is het laatste dagdeel en loopt vanaf 18.00 uur tot en met 24.00 uur.
    De tijd volgend op de dag is de nacht, die loopt dus tot 06.00 uur (of 05.30 uur) van de volgende dag.
    als de nacht om 24:00 begint hoe kan het dan zijn dat 24:00 middernacht is??? moet dat niet in het midden liggen???

    een taalfout die mij enorm frustreert is aan de linkerkant van de forum posts daar staat "Monde: Woestewoud"... als ik wil kwaken dan ga ik ook wel kikkers eten, maar ik heb het helemaal niet op dat gekwaak, dus zou ik dat graag verandert zien in "Server: Woestewoud" of iets dergelijks!
    Laatst gewijzigd door GEXTE; 25-07-13 om 17:47.

  6. #26

    Ingeschreven
    May 2013
    Berichten
    32
    Wereld
    Woestewoud
    Wanneer het premium account functie actief is op je “The Settlers Online” profiel zal je de volgende voordelen krijgen

    Het is DE functie en geen HET functie.

  7. #27
    Bollekebeer's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    44
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BB_Skelril Bekijk Berichten
    Bedankt voor het melden, ik heb deze fouten inmiddels aangepast of doorgegeven.

    BB_Skelril
    Zojuist de melding gezien van het onderhoud voor aankomende nacht..... met dezelfde omschrijving die er al tijden staat:

    Start: Woensdag nacht vanaf 01:30 uur
    Einde: Woensdag ochtend rond 06:00 uur

    Voorstel: maak hier nu toch van:

    Start: Woensdag ochtend vanaf 01:30 uur

    Als ik namelijk over Woensdag nacht spreek dan heb ik het over woensdag op donderdag.....bijvoorbeeld: ik moet woensdag nacht werken = van woensdag op donderdag... toch?
    Laatst gewijzigd door Bollekebeer; 06-08-13 om 18:50. Reden: aanvulling tekst

  8. #28

    Ingeschreven
    May 2013
    Berichten
    32
    Wereld
    Woestewoud
    En als het dan toch Woensdag nacht is---> waarom dan geen woensdagnacht......of woensdagochtend. (GEEN hoofdletters bij dagen van de week en gewoon aan elkaar)

    Overigens is er onduidelijkheid in het Nederlands over de term woensdagnacht:

    Bij welke dag hoort de nacht?[bewerken]

    Een precieze definitie van "nacht" is in het Nederlandse taalgebied niet aan te geven. Volgens het woordenboek Van Dale wordt een nacht genoemd naar de voorafgaande dag, bijvoorbeeld zaterdagnacht betekent de vroege zondagmorgen. Daarentegen komt het omgekeerde in het dagelijkse spraakgebruik ook voor. Deze onduidelijkheid wordt ondervangen door te spreken van "in de nacht van dag x op dag y".

    Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nacht

  9. #29
    Nelleke199's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    318
    Wereld
    Woestewoud
    Na het invullen van de enquête zie ik de volgende boodschap: Hartelijk dank voor het afleggen van onze enquête....

    Ligt die enquête nu opgebaard?
    .................................. Life is a gift, everything else is wrapping ..................................

  10. #30
    Dimitri-van-m
    De taal fouten vallen heel erg mee,
    En sommige mensen verwarren zich met spreek taal en schrijf taal, met die discussie over wat voor nacht het is.

    Ben allang blij dat ze aan het vertalen zijn, veel game website die doen alles gewoon in het Engels.
    Tot nu toe wat ik gelezen heb op de forum weet iedereen wat ze bedoelen, dus zie het probleem niet.

Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.